ESTRENA MUNDIAL DE LA “NOVA VOLKSWAGEN” AL SALÓ DE L’AUTOMÒBIL DE FRANKFURT

,

Volkswagen presentarà el seu nou logo i una nova imatge de marca. La companyia vol mostrar una imatge més jove, digital i, en general, més moderna. Després del Beetle i el Golf, el ID.3 marcarà l’inici d’una nova era per a Volkswagen.

Ralf Brandstätter, director d’Operacions de la marca Volkswagen: “Amb el ID.3 i el nou disseny de la marca, els resultats del nostre treball es faran visibles al IAA” Jürgen Stackmann, responsable de Màrqueting i Vendes del Comitè Executiu de la marca Volkswagen: “Aquest canvi és la conseqüència lògica de la reorientació estratègica de la nostra marca”

Al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt d’aquest any, la marca Volkswagen celebra dues estrenes mundials. A més del ID.3 totalment elèctric, la companyia presenta al públic el seu nou logo i una nova imatge de marca sota el lema de la “Nova Volkswagen”. Després del Beetle i el Golf, el ID.3 marcarà l’inici d’una nova era per a Volkswagen: elèctric, totalment connectat i amb balanç neutre de carboni. La transformació estratègica, amb una reorientació de contingut i productes sostenibles, iniciada fa gairebé 4 anys, es farà visible amb el nou disseny de la marca. En general, l’objectiu de la marca és ser més jove, més digital i, per tant, més moderna.

“El Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt serà un moment crucial en la reorientació estratègica de la marca Volkswagen. Els resultats del nostre treball es faran visibles amb el ID.3 i la nova imatge de marca “, comenta Ralf Brandstätter, director d’Operacions de la marca Volkswagen. “Estem desitjant presentar al públic la” Nova Volkswagen “.

“Volkswagen ha pres i implementat decisions valentes en gairebé totes les àrees de la seva activitat. El canvi de marca integral és la conseqüència lògica de la reorientació estratègica de la nostra marca “, explica Jürgen Stackmann, responsable de Vendes, Màrqueting i Postvenda del Comitè Executiu de la marca Volkswagen. “Estic molt orgullós del que hem aconseguit: La” Nova Volkswagen “té una imatge poderosa, fresca, positiva i atractiva”.

Amb la nova imatge de marca, la “Nova Volkswagen” es farà visible i perceptible en el disseny dels vehicles, el contacte amb els clients i la presentació corporativa en el seu conjunt. L’objectiu és oferir al client una nova experiència de 360º, que sigui moderna i fascinant arreu del món i en tots els canals. El dissenyador cap de la marca Volkswagen, Klaus Bischoff, qui va exercir un paper clau en el desenvolupament de la nova imatge corporativa, comenta: “El nou disseny de la marca reflecteix un tipus de mobilitat que forma part natural de la vida de les persones” . Volkswagen sempre ha estat un element clau en aquest tipus d’iniciatives “. En la nova era de la mobilitat, el lema és “digital primer”, sense cap filtre.

En contrast amb la pràctica normal d’aquesta indústria, el disseny de la nova marca no va ser desenvolupat per una agència externa, sinó per un equip conjunt de Disseny i Màrqueting de Volkswagen. El disseny s’ha implementat, gràcies a la integració de tots els departaments de la companyia, en un temps rècord de nou mesos, utilitzant un concepte de marca líder desenvolupat especialment per a aquest propòsit per Volkswagen.

La nova presentació no només és més valent i acolorida, sinó que també el logotip de la marca i el món de les imatges estaran orientades al món digital. El llenguatge visual de la marca serà molt diferent del que ha projectat Volkswagen fins ara. Jochen Sengpiehl, director de Màrqueting de Volkswagen, diu: “Com a principi general, l’objectiu en un futur no serà el de mostrar un món publicitari perfecte. En la nostra presentació, volem ser més humans i més vius, adoptar en major mesura de la perspectiva del client i explicar històries autèntiques “: En un futur, l’enfocament ja no estarà tant al cotxe, sinó en la vida i en l’experiència de mobilitat de les persones.

El símbol i la marca registrada seran el nou logo, que serà més modern, més clar i més simple. El logotip es reduirà als seus elements essencials i es presentarà amb un nou disseny pla i bidimensional. Permetrà un ús més flexible i serà més reconeixible en els mitjans digitals. També s’aplicarà als nous elements d’estil de la marca, com pictogrames, tipografia, colors o dissenys. Per primera vegada, la marca tindrà un logo amb so, que reemplaçarà el claim de la marca. A més, la marca Volkswagen tindrà una veu femenina en el futur.

El llançament internacional de la nova imatge de marca començarà al setembre, al Saló Internacional de l’Automòbil a Frankfurt. S’iniciarà amb la revelació del nou logotip a l’edifici en el qual hi ha la seu de la companyia, a Wolfsburg. La transició s’implementarà en diferents fases, promovent un estalvi de recursos i una optimització de costos. En un inici, les ubicacions i els distribuïdors de la marca a Europa canviaran, ia l’octubre ho faran a la Xina. El canvi s’implementarà pas a pas a Amèrica del Nord i del Sud, així com a la resta del món a principis de 2020. En total, 171 mercats es veuran afectats.