ESTRENA MUNDIAL: NOVA VERSIÓ EXCLUSIVA DE L’PORSCHE 935

Un cotxe de 700 CV per a carreres de clubs, amb motiu del 70 aniversari dels esportius Porsche.

Porsche ha desvetllat el nou 935 durant la “Rennsport Reunion”, un prestigiós esdeveniment que reuneix vehicles històrics de competició al circuit Laguna Seca Raceway, a Califòrnia. Aquest cotxe de carreres de 700 cavalls (515 kW), amb una carrosseria basada en la del llegendari Porsche 935/78, es produirà en una sèrie limitada a 77 unitats. “Aquest espectacular vehicle és un regal d’aniversari que fa Porsche Motorsport als fans de tot el món”, comenta Frank-Steffen Walliser, Vicepresident de Motorsport i Vehicles GT. “Com que el cotxe no està homologat, enginyers i dissenyadors no han hagut de cenyir-se a cap normativa, el que els ha permès total llibertat per al seu desenvolupament”.
La tecnologia d’aquest cotxe de competició per a esdeveniments de clubs i entrenaments privats en circuit està basada en la del 911 GT2 RS d’altes prestacions. Com el seu històric predecessor, la majoria de la carrosseria ha estat substituïda o complementada amb peces de compòsit de fibra de carboni (CFRP). Amb la seva allargada del darrere aerodinàmica, el 935 aconsegueix una longitud de 4,87 metres. L’amplada d’aquest exclusiu vehicle és de 2,03 metres.

L’espectacular aerodinàmica és un desenvolupament completament nou i ret homenatge al Porsche 935/78 de Le Mans, que els fans van anomenar “Moby Dick” per la seva forma allargada, els seus grans carenats i el color base blanc. Les distintives sortides d’aire a les aletes davanteres, que també caracteritzen el Porsche 911 GT3 R de carreres, augmenten la càrrega aerodinàmica en l’eix davanter. Amb unes dimensions de 1.909 mil·límetres d’ample per 400 mm de profunditat, l’aleró posterior proporciona un gran equilibri aerodinàmic.

Molts detalls de l’exterior són un gest de complicitat a vehicles guanyadors en diferents competicions al llarg de la història de la companyia: per exemple, les llantes aerodinàmiques tancades recorden a les del 935/78 i les llums del darrere LED en els laterals de l’aleró posterior les pren del 919 Hybrid LMP1. Els retrovisors exteriors provenen de l’actual 911 RSR guanyador de Le Mans, mentre que els tubs d’escapament de titani al descobert s’inspiren en el Porsche 908 de 1968.

Aquests gestos de complicitat també es poden veure a l’habitacle. El pom de la palanca de canvis té un disseny de fusta laminada, igual que a cotxes de carreres com el 917 i el 909 Bergspyder, o el superesportiu Carrera GT. El volant de carboni i la pantalla en color que hi ha darrere d’ell són herència del 911 GT3 R actual. Els arcs de seguretat es combinen amb un seient baquet de competició i un arnès de seguretat de sis punts, que asseguren la màxima protecció. Com a opció, s’ofereix un segon seient per al passatger. El sistema de climatització proporciona una refrigeració òptima de l’interior.

El nou 935 està propulsat per un modern motor biturbo de sis cilindres i 3.8 litres, que és pràcticament idèntic a la unitat d’altes prestacions que es munta en el 911 GT2 RS homologat per carretera. La potència del motor del darrere es transfereix a través de la caixa de canvis Porsche de doble embragatge i set velocitats (PDK), ancorada rígidament a la carrosseria. Igual que a la resta dels 911, el conductor canvia de marxa per mitjà d’unes lleves situades en el volant. Típic dels 911, el repartiment de pesos assegura una excel·lent tracció i el millor rendiment en la frenada. Les pinces monobloc de competició, d’alumini i amb sis pistons en l’eix davanter, en combinació amb els discos de fre estriats d’acer amb ventilació interna i 390 mil·límetres de diàmetre, proporcionen uns excel·lents valors de desacceleració en l’eix frontal. Al darrere les pinces són de quatre pistons i els discos de 355 mil·límetres.

Com el 911 GT2 RS homologat per carretera, el 935 està equipat amb el sistema PSM (Porsche Stability Management), que inclou el control de tracció, el control d’estabilitat, així com el sistema de frens antibloqueig (ABS). El cotxe pesa 1.380 quilos. Gràcies a l’anomenat commutador de mapes, aquest sistema d’assistència permet ajustos individuals de cada element o la desconnexió completa de les ajudes, depenent de la situació de conducció.

Ja es poden fer comandes del nou Porsche 935, que té un preu de 701.948 euros, sense incloure impostos. Els clients rebran els seus vehicles a partir de juny de 2019 en actes de lliurament exclusius.