FACONAUTO RECLAMA AL GOVERN EINES PER COMPLIR AMB ELS OBJECTIUS DE DESCARBONITZACIÓ

La patronal dels concessionaris sol·licita suports per a la descarbonització de la mobilitat, que passa per l’impuls de l’electrificació.

Tal com recullen des d’Europa Press, hem demanat al Govern eines per complir els objectius de descarbonització exigits a la indústria de l’automòbil. Aquesta sol·licitud sorgeix després de la votació de la Proposició no de Llei (PNL) presentada pel Partit Popular el 26 de març, la qual va ser discutida a la Comissió d’Indústria i Turisme. Els partits de la coalició de Govern (PSOE i Sumar) van votar en contra de vuit de les propostes presentades a la PNL.

De les propostes, només quatre van rebre vots a favor. Aquestes incloïen el desenvolupament d‟una política industrial per a sectors crítics com l‟automoció, millorant l‟eficàcia del Perte VEC i garantint plans d‟inversió estructurals a llarg termini. Així mateix, es va votar a favor de millorar el tractament fiscal de la innovació per equiparar-lo al dels competidors europeus, i crear un Pla Moves Recàrrega per facilitar el desenvolupament d’infraestructures de recàrrega.

En aquesta línia, des de Faconauto assenyalem que el resultat de la votació mostra una exigència d‟objectius ambiciosos de descarbonització sense proporcionar eines per complir-los. Incidim en la necessitat de mesures com a estímuls fiscals i ajuts directes per a l’adquisició de vehicles electrificats.

D’altra banda, destaquem la importància de no descartar altres tecnologies basades en motors de combustió durant aquesta transició cap a l’electrificació, allò que es coneix com a neutralitat tecnològica. Tot i això, moltes propostes de la PNL, com un nou programa Moves per al període 2024-2027 i la simplificació de tràmits administratius per impulsar infraestructures de recàrrega, van ser rebutjades.

Insistim, a més a més, que malgrat l’augment de normatives, no es brinden els recursos necessaris al sector per complir-les. Aquest sentiment es va veure reforçat amb l’aprovació al Parlament Europeu de mesures més estrictes sobre les emissions de CO2 per a camions i vehicles pesants, cosa que complica els objectius de reducció de CO2.