Ferrari 812 Superfast: la nova berlinetta de 12 cilindres i prestacions extremes debuta en primícia mundial a Ginebra

Ferrari 812 Superfast: la nova berlinetta de 12 cilindres i prestacions extremes debuta en primícia mundial a Ginebra.

Amb motiu de la 87 edició del Saló de Ginebra, Ferrari presentarà en primícia mundial la nova berlinetta de 12 cilindres, la 812 Superfast, el Ferrari de carrer més potent i prestacional de la història.

Un vehicle amb tantes innovacions i un significat especial, perquè la sèrie 12 cilindres ser aquella amb la qual oficialment comença a caminar la història del Cavallino Rampant en l’any 1947, complint-se ara 70 anys.

El 812 Superfast, hereu excepcional dels extraordinaris F12berlinetta i F12tdf, es dirigeix ​​a una tipologia de client que busca el Ferrari més prestacional i exclusiu de la gamma, i que desitja un vehicle que transmeti la màxima esportivitat tant en carretera com en pista. Tot això sense renunciar al confort necessari per gaudir intensament un Ferrari d’una manera captivador.

motor

Propulsat per un nou motor V12 de 6.5 litres que lliura 800 CV, el 812 Superfast marca un nou punt de referència entre els vehicles esportius amb motor central davanter. Amb una potència màxima assolida a 8.500 revolucions per minut i una potència específica de 123 cv / l, valors mai obtinguts en el passat per motors davanters en models de sèrie, exalta la sensació d’esportivitat extrema, sobretot en règims alts, sent aquest últim un segell distintiu dels V12 Ferrari.

La potència del motor es veu enaltida pel so de la fuita, ple i envoltant, que és característic en un motor de tan elevada cilindrada.

El 80% del parell màxim de 718 Nm a 7000 r.p.m. es troba ja disponible a les 3500 r.p.m., la qual cosa confereix al vehicle un clar avantatge tant en maniobrabilitat com a resposta de l’accelerador a baixes revolucions.

Ha estat possible assolir aquest nivell de prestacions gràcies també a l’adopció per primera vegada en un motor altament prestacional del sistema d’injecció directa a 350 bar, juntament amb els conductes d’aspiració de geometria variable derivats dels motors d’aspiració F1.

El canvi de doble embragatge atorga uns registres específics que han reduït els temps dels canvis de marxa tant al pujar com al baixar les mateixes. Això garanteix una resposta de l’accelerador si cap encara més excepcional.

Dinàmica del vehicle

El 812 Superfast està equipat amb components i sistemes de control d’última generació que li atorguen un nivell de conducció sense parangó.

El 812 Superfast és el primer Ferrari dotat d’EPS (Electric Power Steering), la direcció assistida elèctrica, que dins de la millor tradició Ferrari s’utilitza per incrementar les prestacions i la diversió en la conducció integrant-la amb els altres sistemes i controls presents en el vehicle, incloent la versió 5.0. del sistema patentat Ferrari Side Slip Control (SSC). Entre d’altres sistemes integrats s’inclou el sistema Passo Curt Virtuale 2.0 (PCV) que, gràcies a l’experiència acumulada en el sistema implementat per primer cop al F12tdf, ha estat posteriorment evolucionat augmentant l’agilitat i reduint els temps de respostes de la nova berlinetta de 12 cilindres.

Estil i Aerodinàmica

Dissenyat al Centre d’Estil Ferrari, el nou 812 Superfast redefineix el codi de lectura dels Ferrari V12 anteriors subratllant, amb les seves formes i proporcions molt esportives, l’excepcional nivell de prestacions del vehicle.

Partint de la silueta, es nota la connotació fastback, amb dos volums en la part posterior que recorden al 365 GTB de 1969. El disseny del lateral escurça òpticament la part posterior i està caracteritzat per uns músculs prominents sobre el pas de roda, que donen així al vehicle un sentit de potència i d’agressivitat que rendeixen honor a les prestacions del poderós V12. Les òptiques full-LED integrades en el disseny de les preses d’aire esculpides al capó contribueixen a emfatitzar el múscul davanter amb un efecte coberta que envolta la roda davantera.

A la part del darrere dels quatre fars rodons inspirats en la tradició Ferrari ressalten un disseny construït sobre línies horitzontals i confereixen a l’812 Superfast una actitud molt imponent i allargada, reduint òpticament l’altura del spoiler i de la cabina.

Com en tots els Ferrari, estil i funcions aerodinàmiques es plasmen de la millor manera en solucions i formes innovadores. Dos exemples són el frontal multifuncional que integra entre d’altres l’ingrés a les portes dinàmiques sobre la part anterior del fons, i el parafang posterior que presenta un inèdit bypass aerodinàmic per incrementar la càrrega.

El 812 Superfast debuta amb el nou color Rosso Setanta anni, creat específicament per a celebrar el 70 aniversari de la hisenda.

interior

L’interior del 812 Superfast ha estat revisat en coherència amb l’aspecte més extrem del seu exterior, preservant l’excepcional espai i confort a bord del que sempre han fet gala les berlinettas Ferrari de 12 cilindres.