FORD LLANÇA EL SEU PROPI EQUIP PER COMPETIR AL POPULAR MÓN DELS ESPORTS
Ford llançarà els seus primers equips eSports construïts sobre la seva herència de competició amb l’objectiu de competir al més alt nivell en l’escenari de les carreres virtuals. El reclutament per als equips nacionals -sota el nom de Fordzilla – començarà a Gamescom, a Alemanya. Els jugadors estrella de cada país també seran elegits per a un equip europeu d’experts.
Milions de persones es posen al volant d’un Ford virtual a tot el món cada dia i gaudeixen de les carreres amb amics com a part de comunitats en línia. Ara la companyia ha iniciat la recerca dels millors pilots online per formar els seus primers equips en el món dels eSports.
Coincidint amb Gamescom, la fira líder en entreteniment digital d’Europa, Ford començarà el reclutament per als seus equips nacionals Fordzilla a França, Alemanya, Itàlia, Espanya i Regne Unit – així com l’equip europeu amb les principals estrelles de cada un dels equips nacionals . “En Ford tenim un pedigrí en el món de la competició que altres només poden envejar. Ara ha arribat el moment de prendre aquest coneixement i aplicar-lo al món dels eSports – atrapant la imaginació d’una nova generació de pilots de carreres virtuals, inspirant perquè corrin en un dels nostres vehicles de Ford Performance “, ha dit Roelant de Waard, Vicepresident de Màrqueting, Vendes i Serveis de Ford Europa.
S’espera que el 2019 el mercat global de eSports generi ingressos de 1100 milions de dòlars, amb un creixement anual del 26,7 per cent; l’audiència arribarà 453.800.000, amb 201.200.000 d’entusiastes dels eSports i 252.600.000 d’espectadors ocasionals. La mitjana d’edat del jugador és de trenta i pocs anys, lluny del que l’estereotip popular ens podria dir.
En Ford segueix creixent l’interès per les sinergies entre el gaming i la mobilitat i com aquests poden ajudar a modelar la forma en què tot encaixi en el futur -ja sigui com a viatgers, passatgers en vehicles autònoms o simplement per gaudir de l’emoció de les carreres. “La línia entre mons reals i virtuals és cada vegada més difusa.
L’afició als videojocs (gaming) és ara una part de la cultura popular. Els jugadors top repten als pilots de carreres professionals en la vida real i moltes de les nostres activitats diàries estan ‘gamificadas’, des de l’ús d’aplicacions de fitness a la recol·lecció de punts de fidelitat per aconseguir un cafè gratis “, ha dit Amko Leenarts , Director de Disseny de Ford Europa. “Aprofitar la passió i l’experiència de la comunitat gamer ens ajudarà a fer evolucionar la nostra manera de pensar en l’aspecte que tindran els viatges del futur – alguna cosa amb el que tots estem compromesos i amb el que estem molt entusiasmats”.
En 2017, Ford va esdevenir el primer fabricant de cotxes amb un estand a Gamescom, que compta amb més de 1000 expositors que atrauen centenars de milers de visitants cada any. L’any passat, la companyia va ser la primera a llançar un vehicle -el Ford Ranger Raptor, la versió d’altes prestacions del pickup més venut d’Europa- durant la fira. Entre els jocs en què Fordzilla competirà hi ha el premiat Forza Motorsport 7, desenvolupat per Turn 10, una divisió de Microsoft Game Studios.
La franquícia Forza és la franquícia de carreres més venuda d’aquesta generació de consoles i és el lloc de trobada d’una de les majors comunitats de pilots virtuals del món. Milions de persones a tot món juguen a Forza cada mes amb 1 milió de jugadors escollint vehicles Ford. “Estem encantats de veure que Forza Motorsport continua sent el joc triat per grans marques com Ford en el seu llançament d’iniciatives d’eSport”, ha dit Justin Osmer, Director Sènior de Desenvolupament de Aliances en Turn 10 Studios, creadors de Forza Motorsport. “Amb milions de fans jugant a jocs de Forza, hem vist un creixement significatiu de gent que vol competir o simplement ser espectador d’eSports i és fantàstic veure una aliança de llarga durada com la de Ford Motor Company que oferirà fins i tot més oportunitats per participar” .