FROM RACE TO ROAD: LA FILOSOFIA QUE CONVERTEIX ELS HISPANO SUIZA A VEHICLES ÚNICS

Els Hispano Suiza Carmen i Carmen Boulogne són dissenyats, construïts i desenvolupats per un grup de quaranta enginyers i mecànics amb dècades d’experiència en competició.

Hispano Suiza i la competició han anat de la mà des dels seus inicis, el 1904. Des d’aquells anys, la participació en algunes de les carreres més prestigioses de l’època no només ha aportat a la marca una important visibilitat nacional i internacional, sinó que ha permès a la marca aprendre sobre el comportament dels seus vehicles portats a el més alt nivell d’exigència, una tasca clau per continuar oferint als seus clients cotxes cada vegada més potents, fiables i, en definitiva, millors.

En la seva nova etapa, Hispano Suïssa ha mantingut aquesta filosofia. Tant el Hispano Suiza Carme, com la seva versió més potent, Carmen Boulogne – que homenatja els seus triomfs a la Copa George Boillot, a Boulogne, fa un segle -, han estat dissenyats per enginyers de competició, i el seu desenvolupament està a càrrec d’autèntics pilots de carreres. Així mateix, Hispano Suiza participa oficialment en el nou campionat de SUVs 100% elèctrics, Extreme I, una categoria innovadora que promou valors tan importants com la sostenibilitat, igualtat i electrificació, i que també aportarà un valuós coneixement que la marca podrà aplicar en futurs models .

Un lema que defineix la marca

“From Race to Road”, o traduït a l’espanyol, “de les carreres a la carretera”. Aquest és el lema que defineix a la perfecció la filosofia d’Hispano Suïssa, la mateixa que l’ha acompanyat des de la seva fundació fa més d’un segle i que ha forjat la seva llegenda en pistes de tot el món. L’objectiu de la marca ha estat sempre transmetre a través dels seus nous models la passió per la conducció, les altes prestacions, el luxe, l’artesania i, en definitiva, l’excel·lència sobre rodes.

Quan l’històric fabricant espanyol va ressorgir el 2019, ho va fer al costat del seu partner tecnològic, l’enginyeria espanyola QEV Technologies, formada per un grup professionals amb dècades d’experiència en els principals campionats automobilístics de el món. Hispano Suiza havia decidit tornar a el món amb Carmen, un esportiu de hiperlujo, 100% elèctric, que necessitava aquest saber fer per oferir als seus clients un producte a l’altura de el llegat de la marca, amb un disseny que recordés als seus vehicles històrics , tecnologia d’avantguarda, prestacions de somni i il·limitades possibilitats de personalització que convertissin a cada cotxe en una obra d’art sobre rodes.

Moltes de les tecnologies presents a Carmen i Carmen Boulogne deriven directament de la Fórmula I, el primer campionat de carreres 100% elèctric on els integrants de l’partner tecnològic de Hispano Suiza van aconseguir el primer títol de pilots de la història, donant suport tècnic a l’equip NEXTEV Racing, amb el qual el brasiler Nelson Piquet Jr. es va proclamar campió. Aquesta categoria ha avançat a passos de gegant des de la seva creació en 2014-2015, un període en què els cotxes havien de ser substituïts a meitat de carrera per manca d’autonomia, i durant el qual tot just comptaven amb 270 CV de potència. Ara, els monoplaces són molt més espectaculars a nivell estètic, completen les carreres sense tenir ni tan sols de parar a recarregar les bateries, superen els 340 CV i arriben a una velocitat punta de 280 km / h, 55 km / h més que la generació anterior .

Hispano Suïssa no només ha estat testimoni directe d’aquesta evolució, sinó que a més s’ha servit d’aquesta experiència per construir un dels vehicles més bells i innovadors que s’han fabricat mai al món. Entre les tecnologies derivades de la competició que formen part de Carmen i Carmen Boulogne es troba el seu tren de potència, amb quatre motors síncrons d’imant permanent, allotjats en el seu eix del darrere. L’impressionant parell de cada motor es controla a través de sofisticats sistemes de vectorització desenvolupats internament amb l’experiència obtinguda en la Fórmula I. De 0 a 6.500 rpm, els motors són capaços d’arribar a un màxim de 1.160 Nm, la qual cosa permet una acceleració vertiginosa , de 0 a 100 km / h en menys de 2,6 segons, i una potència i capacitat de tracció aparentment interminable.

La bateria de polímer de ions de liti té una capacitat de 80 kWh que li permeten desenvolupar una autonomia homologada de fins a 400 km. Aquestes són dissenyades i produïdes internament, i inclouen un complet sistema de control de temperatura per assegurar que les cel puguin operar de manera òptima. Té una capacitat de càrrega ràpida de més de 80 kW DC, requerint només 30 minuts per carregar de 30-80% a través d’un carregador ràpid CCS2.

L’exterior és de fibra de carboni, un material que garanteix la màxima resistència i lleugeresa, i que va començar a utilitzar-se en la Fórmula 1 en els anys 80. En total, l’Hispano Suiza Carme Boulog

ne pesa 1.630 kg, el que unit als seus 1.114 CV de potència, garanteix una magnífica relació de pes potència de 1,5 kg / CV. També la suspensió procedeix de la competició: està optimitzada per a garantir la màxima lleugeresa possible. El seu disseny i arquitectura és el punt de trobada entre l’asfalt i el conductor. Conserva l’ADN Racing garantint, a més, fiabilitat i seguretat.

Un altre apartat important és el programari, encarregat de transmetre a les rodes els més de 1.000 CV de potència, i que ha estat dissenyat – també sobre la base de l’experiència en Fórmula E – perquè qualsevol client pugui posar-se a l’volant d’un vehicle d’aquestes característiques sense ser un pilot professional. Mitjançant el programari, poden seleccionar diferents maneres de conducció (Sport, ECO i Confort) que garanteixen les millors sensacions i prestacions en el moment adequat.

“Hem intentat transmetre els nostres sis anys d’experiència en la Fórmula I a un vehicle que no té rival”, assegura Joan Orús, CTO d’Hispano Suïssa. “No és un cotxe fet per batre rècords, sinó per transmetre a les persones la passió per la conducció i, sobretot, que enamori a tot el que es creui amb ell. És un vehicle pensat per gaudir. Els seus més de 1.000 CV de potència, situats en l’eix posterior, asseguren unes prestacions excepcionals, i juntament amb un magnífic disseny tant exterior com interior, únic i artesanal, aconseguim un vehicle innovador, bell i confortable “.

“En aquest projecte hem tingut la possibilitat de convertir en realitat un somni”, afegeix Orus. “Hem pogut donar forma a un esbós elaborat sobre un foli en blanc. És el somni de qualsevol enginyer d’automoció, en el qual hem agafat tota la tecnologia de la Fórmula I i l’hem portat a un cotxe de carrer. Amb això hem aconseguit un superesportiu d’altes prestacions a què hem afegit detalls d’autèntic luxe, encunyant així el terme hyperlux “.

Luis Pérez-Sala, a el front de el desenvolupament

Per al desenvolupament dels seus vehicles, Hispano Suiza necessitava comptar amb autèntics pilots de carreres, que estiguessin acostumats a portar a el límit cotxes de competició per descobrir en quin apartat es pot millorar, seguir evolucionant, i que sàpiguen transmetre als enginyers el feedback de la manera més precisa possible. Durant el procés de desenvolupament de Carmen i Carmen Boulogne, la marca ha comptat amb l’experiència de Luis Pérez-Sala, expilot de Fórmula 1 i dues vegades Campió d’Espanya de Turismes i de Pablo Suárez, especialista tècnic en vehicles elèctrics i pilot.

Al llarg de l’últim any, Pérez-Sala i Suárez han recorregut més de vuit mil quilòmetres en carreteres de tot Espanya i en circuits com Calafat, al Circuit de Barcelona Catalunya i fins i tot Le Mans. Tot això per aconseguir les millors prestacions, fiabilitat i poder així transmetre a el conductor d’l’Hispano Suïssa Carme les autèntiques sensacions d’un cotxe únic nascut en circuit, preparat i desenvolupat per professionals i pilots de carreres, i que, a més, es pot conduir a la carretera .