Gairebé el 50% dels espanyols confessen haver conduït alguna vegada un vehicle sense la ITV en regla

Les dades de l’Observatori Midas de la Mobilidad, desenvolupat per la cadena de tallers líder en la cura de l’automobilista, revela aquesta preocupant tendència, que ha crescut gairebé un 10% el darrer any. Tot i que gairebé la totalitat dels enquestats afirma que el seu vehicle passa la ITV a la primera, 4 de cada 10 assenyala que afronta aquest tràmit amb inquietud i nerviosisme. Pneumàtics en mal estat, superar els límits d’emissió de gasos contaminants i errors en el sistema d’enllumenat, els motius principals pels quals els espanyols “suspenen” en la inspecció tècnica de vehicles.

Midas, la cadena líder en la cura de l’automobilista a través de solucions sostenibles de manteniment, reparació i mobilitat llança els resultats del seu darrer estudi, amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Seguretat Viària. Els resultats d’aquest primer bloc, centrat en les actituds i els comportaments dels espanyols davant de la ITV, reflecteixen un panorama preocupant per a la seguretat a les carreteres: gairebé la meitat dels espanyols reconeix haver conduït algun vehicle que no tenia la ITV en vigor.
“Amb l’inici de les vacances a la cantonada, moment clau de l’any en què augmenta l’ús del vehicle i els desplaçaments per carretera, la seguretat viària adquireix un rol més determinant si és possible”, assenyala Jocelyne Bravo, Màrqueting and Communications Lead Midas España. “En aquest sentit, les dades del nostre estudi llancen un senyal d´alarma, ja que s´ha produït un creixement molt significatiu (+10%) en el nombre d´automobilistes que confessen haver utilitzat un vehicle sense la ITV en regla i que, per tant, comprometen la seguretat de les carreteres”, afegeix Bravo.

Aprovat a la primera, però la ITV segueix sent un mal tràngol per als espanyols

Realitzar la inspecció tècnica de vehicles és un tràmit obligatori per a tots aquells vehicles que tenen 4 anys o més, i la periodicitat depèn de l’edat del vehicle (entre els 4 i 10 anys és bianual, mentre que a partir del desè aniversari és obligatori realitzar-la cada any). Les dades del recent estudi elaborat per Midas assenyalen que gairebé la totalitat dels enquestats per la companyia (96,5%) afirmen passar la ITV a la primera.

Tot i això, des de Midas assenyalen que “la ITV segueix generant nerviosisme i inquietud per a gairebé el 40% dels espanyols que han de fer front a aquest tràmit”. Aquesta ansietat s’atribueix, principalment, que la preocupació més gran per a un 43% dels enquestats és que vehicle no pugui passar la ITV i hagin d’emprendre algun tipus de reparació.

Pel que fa als principals problemes tècnics pels quals els espanyols “suspenen” la ITV, en primer lloc, sorgeixen els pneumàtics en mal estat (18%). Després d’això, apareixen els problemes per complir amb el límit d’emissions de gasos contaminants (17%), seguit de problemes amb el sistema d’il·luminació/enllumenat (16%), errades als frens (9%) i defectes a l’engranatge de la direcció (8%). “Només la meitat dels enquestats revelen que acudeix a un taller especialitzat per fer una revisió pre ITV per assegurar-se que tot està correcte i que el seu vehicle es troba en plenes garanties”, assenyala Jocelyne Bravo.

Un tràmit complex amb possibilitats de millora

Les dades de l’Observatori de la Mobilitat de Midas assenyalen que gairebé el 40% dels espanyols assenyalen que la ITV és un tràmit complex, especialment pel que fa a aconseguir una cita a la seva comunitat. Com a resultat, València (73%), Balears (62%) i Navarra (60%), són les comunitats autònomes on és més complicat poder aconseguir una cita, mentre que Madrid i Catalunya se situen al pol oposat.

Pel que fa als “deures” que els espanyols posen a la ITV, un 53% demana una reducció del cost per fer-la més accessible i efectiva, seguit de la possibilitat de comptar amb un nombre més gran de centres disponibles per poder dur a terme la inspecció tècnica del vehicle (37,5%) i la possibilitat de poder contractar un servei de gestió de la ITV en tallers (31,4). Conscients d’aquesta situació, Midas ofereix als conductors la seva revisió Pre ITV on, amb un cost de 47€, els professionals de la xarxa de tallers de Midas revisen el teu vehicle per garantir que està a punt per passar amb tranquil·litat el tràmit.

A més d’això, fidels al seu compromís de treballar amb l’automobilista al centre de la seva estratègia, Midas ha posat en marxa ITV Service, que busca fer més fàcil la vida dels conductors, oferint el servei de fer ells mateixos el tràmit a la ITV, perquè el conductor no s’hagi de preocupar de res.

El servei ofereix tres modalitats diferents que s’adapten a les necessitats i pressupostos de cada persona:

Bàsic: amb un cost de 80€ inclou una pre-ITV, trasllat (d’anada i tornada) per part de Midas del vehicle des del taller fins al centre d’inspecció i tramitació de la ITV.
Plus: per 120€, a més del que s’inclou al pack anterior, aquesta modalitat també incorpora un tractament Motor Care, una línia de serveis de Midas que allarga la vida útil del vehicle, redueix el consum de combustible i permet al vehicle contaminar menys, i cotxe de substitució a disposició del client.
Premium: el paquet més complet de tots (cost de 140€) té com a elements afegits a la resta d’opcions disponibles la recollida i entrega del vehicle al domicili del client.

“Des de Midas treballem per desenvolupar serveis que facilitin als nostres clients la realització d’aquest procés i recordem que tenir la ITV en regla és fonamental per protegir tots els automobilistes. Els cotxes que no se sotmeten a aquesta revisió tenen més probabilitats d’estar implicats en un accident de trànsit. D’aquí la importància del nostre programa ITV Service que vetlla per garantir el bon conclou Jocelyne Bravo, Màrqueting and Communications Lead de Midas España.