GOODYEAR I BRABHAM AUTOMOTIVE ANUNCIEN UN ACORD GLOBAL

,

Les dues marques col·laboraran en el desenvolupament dels cotxes tant de competició com de carretera. Els cotxes de competició Brabham muntaran pneumàtics Goodyear Racing. El nou Goodyear Eagle F1 SuperSport, elegit per al superesportiu Brabham de carretera. Brabham tornarà a competir al novembre de 2019 a Brands Hatch.

Goodyear i Brabham Automotive han arribat a un acord per col·laborar en el desenvolupament de cotxes tant de competició com de carretera, retornant a la vida una col·laboració guanyadora que va començar a 1965.Esta unió coincideix amb el retorn de l’emblemàtica marca Brabham a la competició. El Brabham BT62 debutarà a Brands Hatch els dies 9 i 10 de novembre a la carrera del Britcar ‘Into the Night. Aquest esdeveniment és similar a la cursa de les 24 Hores de Le Mans ia les carreres de resistència en general i, com no, Brands Hatch és el circuit en el qual Jack Brabham va portar el seu Brabham-Repco BT19 a la glòria del Gran Premi de la Gran Bretanya fa 53 anys.
El treball conjunt que han portat a terme Goodyear i Brabham revifa una associació històrica entre les dues companyies, durant la qual van obtenir 26 victòries en Grans Premis de Fórmula 1. Jack Brabham va guanyar el Campionat Mundial de F1 de 1966 amb un Brabham-Repco calçat amb Goodyear, l’icònic BT19. Aquest va ser un moment històric, ja que va marcar el primer títol, que mai es repetiria, per a un pilot en un monoplaça de la seva pròpia construcció i amb el seu propi nom. Denny Hulme va continuar aquest èxit aconseguint campionats consecutius per Brabham i Goodyear el 1967, abans que les estrelles de Brabham com Carlos Reutemann, Niki Lauda i Carlos Pace portessin l’emblemàtica gorra Goodyear a l’esglaó més alt del podi en els anys setanta. El 1981, Nelson Piquet va aconseguir el Campionat del Món en l’última carrera a Las Vegas després de canviar els pneumàtics del seu Brabham a pneumàtics Goodyear a meitat de temporada.

David Brabham, fill de Sir Jack Brabham i Director de Brabham Automotive, va dir: “Els èxits que van aconseguir junts Goodyear i Brabham en el món de l’automobilisme sonemblemáticos. La col·laboració entre ambdues marques va suposar una increïble quantitat d’èxits històrics en Fórmula 1 i Resistència i esperem continuar amb aquest llegat guanyador a través de Brabham Automotive, el BT62 i les futures versions de cotxes de carretera. El compromís continu demostrat per Goodyear a nivell mundial en el món de la competició significa que és el moment perfecte perquè les dues marques s’uneixin de nou mentre continuem el nostre camí cap a Le Mans. ”

Al capdavant de la tornada de la història entre Brabham i Goodyear hi ha el Brabham BT62, un cotxe de competició sense restriccions i pura sang amb una producció limitada a només 70 unitats. Amb un pes de 972 kg (en sec) i amb 700 CV del seu motor V8 de 5,4 litres, ofereix un rendiment sorprenent que ja ha batut rècords de volta ràpida en la classe GT3. Amb més de 1.200kgs de càrrega aerodinàmica, un programa de desenvolupament de pneumàtics derivat de les competicions automobilístiques és crucial, ja que Brabham segueix tenint un enfocament basat en les prestacions tant de circuit com de carretera.

Donen Marks, director comercial de Brabham Automotive, va dir: “Goodyear i Brabham van gaudir de l’èxit conjuntament durant quatre dècades a la F1. Tornar a col·laborar amb Goodyear és emocionant. Triem treballar amb Goodyear, ja que compten amb la tecnologia de pneumàtics que necessitem per aconseguir el nostre principal objectiu, obtenir un gran rendiment tant en carretera com a la pista. ”

Goodyear Eagle F1 SuperSport en els Brabham viaris

A més de subministrar pneumàtics Goodyear Racing per al BT62 destinat a les carreres, el cotxe també està disponible amb l’opció de conversió legal per la carretera, que muntarà pneumàtics de la gamma Goodyear Eagle F1 SuperSport presentada a principis d’aquest any. Aquests combinen l’experiència en competició de Goodyear i la guardonada tecnologia dels pneumàtics de carretera per proporcionar una subjecció i una manejabilitat superiors. L’Eagle F1 SuperSport ja estat declarat guanyador absolut de proves, superant als seus rivals en la primera prova de pneumàtics Ultra Ultra High Performance (UUHP) realitzada per Tire Reviews, el lloc web de ressenyes de pneumàtics número u en internet.

El rendiment de la gamma Goodyear Eagle F1 SuperSport ha estat millorat mitjançant l’ús d’un compost d’alta fricció derivat de l’automobilisme de competició, que proporciona un adherència lateral i una tracció excepcionals. Aquesta tecnologia de compostos està estretament relacionada amb els pneumàtics del Campionat Mundial de Resistència FIA (WEC) de Goodyear que seran utilitzades en la temporada 2019/20, començant a Silverstone l’1 de setembre. La versió només per a pista de l’BT62 estarà equipada amb pneumàtics Goodyear Racing similars als del WEC.