Habemus TARRACO
El nou SEAT Tarraco ja és aquí. Dissenyat i desenvolupat a les instal·lacions de la companyia a Martorell i produït a Wolfsburg (Alemanya), completa l’ofensiva SUV del fabricant espanyol, al costat del Ateca i al Arona, ia més permet entreveure el futur llenguatge de disseny dels nous models de SEAT.
El Tarraco portarà nous clients, fomentarà la imatge de la marca i tindrà una repercussió important sobre els beneficis, ja que es tracta d’un model amb una alta contribució financera. Serà el vaixell insígnia de la marca.
El Tarraco es situarà al capdavant de la família SUV de SEAT com el germà gran, unint tecnologia d’avantguarda, una conducció àgil i dinàmica, confort de marxa, practicitat i funcionalitat, amb un disseny innovador i elegant. El SEAT Tarraco combina a la perfecció les considerables avantatges derivats de les seves majors dimensions per oferir un vehicle capaç d’adaptar-se a totes les circumstàncies de la vida moderna.
El nou SUV reuneix els atributs més característics de tots els models de la gamma SEAT: disseny i funcionalitat, esportivitat i confort, accessibilitat i qualitat, i tecnologia i emoció que, així mateix, van en sintonia amb un ventall encara més ampli d’estils de vida . S’ha dissenyat per a conductors que necessiten la versatilitat que ofereixen els 5 o 7 seients disponibles, la practicitat d’una posició de conducció més elevada, i l’equilibri que aporta el nou Tàrraco, de gran personalitat i elegància; harmonia igualment perceptible en els dos nivells d’equipament: Style i Xcellence.
En plena expansió del mercat SUV, el Tarraco tindrà un paper fonamental per a SEAT, enfortint la marca i promovent encara més el seu creixement en un moment en què les vendes de la companyia augmenten constantment. Entre gener i agost, SEAT va lliurar 383.900 vehicles a tot el món, el que representa un increment del 21,9% respecte al mateix període de 2017.
El Tarraco ha estat dissenyat per als conductors que busquen emoció i funcionalitat en un sol vehicle, persones que necessiten la versatilitat que ofereixen els seus cinc o set seients disponibles i molt espai a l’interior per albergar els seus ocupants, que volen comptar a més, amb un vehicle que respon perfectament a les decisions del conductor, gràcies als seus excel·lents prestacions i un comportament molt dinàmic.
La clau d’aquesta subtil combinació de practicitat i dinamisme, resideix en les últimes tecnologies del Grup Volkswagen i l’arquitectura de la plataforma MQB A +, caracteritzada per la seva gran distància entre eixos, sobre la qual està construït el Tarraco.
La configuració del control dinàmic de xassís (DCC) arriba al punt de màxim equilibri entre la sensació d’esportivitat al volant i una conducció més còmoda durant els llargs desplaçaments, indistintament del tipus de ferm pel qual circuli. El conductor pot triar la configuració que prefereixi, però el sistema també pot adaptar-se automàticament, modificant les seves característiques en funció del ferm i l’estil de conducció de cada moment.
La suavitat que imprimeix la seva conducció és el perfecte reflex del rendiment, l’eficiència i la fiabilitat dels seus propulsors. Tots els motors incorporen injecció directa, turbocompressor i la tecnologia Start & Stop, amb potències d’150 i 190 CV.
Hi haurà dues variants de gasolina TSI: un quatre cilindres i 1.5 litres amb 150 CV, caixa de canvis manual de sis velocitats i tracció davantera, i un bloc 2.0 litres de quatre cilindres amb 190 CV, associat a una caixa de canvis automàtica DSG de set relacions i sistema de tracció total 4Drive. Pel que fa als dièsel, hi haurà dues opcions disponibles, tots dos TDI de quatre cilindres i 2.0 litres, amb potències de 150 i 190 CV. La variant de 150 CV pot equipar-se amb tracció davantera i un canvi manual de sis velocitats, o bé associat a una caixa de canvis DSG de set relacions amb el sistema 4Drive de tracció total. La versió més potent només estarà disponible amb canvi DSG de set velocitats i sistema 4Drive. Posteriorment es comercialitzarà amb altres tecnologies de propulsió alternatives.
El Tarraco inclou tots els assistents a la conducció necessaris per a una circulació més còmoda i segura, fins i tot en les circumstàncies més complicades. Sistemes com l’assistent de canvi involuntari de carril i l’assistent de frenada automàtica d’emergència Front Assist amb reconeixement de vianants i ciclistes, estaran disponibles de sèrie en els mercats europeus. Com a equipament opcional, destaquen sistemes com el detector d’angle mort, el reconeixement de senyals de trànsit, l’assistent d’embussos (Traffic Jam Assist), el control de creuer adaptatiu (ACC), l’encesa automàtica de llums i l’assistent d’emergència ( que avisa el conductor si detecta la seva inactivitat al volant, i fins i tot acciona el fre suaument).
Elevant la seguretat a noves cotes per a SEAT, el Tarraco també inclou el sistema de trucada d’emergència automàtica (eCall), o l’assistent de precol·lisió i detecció de bolcada, el que significa que està dissenyat per satisfer les normes de seguretat més estrictes i convertir- així en el model de referència en el seu segment.