HYUNDAI FINALITZA LA PREPARACIÓ PER PRODUIR EL KONA ELÈCTRIC A LA REPÚBLICA TXECA

Hyundai començarà a produir el Kona Elèctric a la seva planta de fabricació txeca, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC), al març de 2020. La planta s’estima produir 30.000 vehicles elèctrics en el primer any. Produir el SUV compacte totalment elèctric a Europa, demostra el compromís de Hyundai amb el mercat europeu. Hyundai es convertirà en el major proveïdor de vehicles de zero emissions a Europa amb unes 80.000 unitats disponibles el 2020.

Hyundai Motor ja ha anunciat l’inici de la producció de l’Kona Elèctric a la seva planta de producció txeca, Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC). La producció començarà a principis de març de 2020.

HMMC, que es troba en Nošovice, a la República Txeca, és una de les plantes de fabricació d’automòbils més grans i modernes d’Europa. La planta estima produir 30.000 unitats de Kona Elèctric a l’any. Juntament amb la producció de la planta de Hyundai a Ulsan, Corea, la companyia triplicarà amb escreix la disponibilitat de Kona Elèctric per als seus clients a Europa, el que conduirà a una reducció significativa de el temps d’espera.

Hyundai donarà als seus clients l’oportunitat de rastrejar el temps estimat d’arribada de la seva Kona Elèctric a través d’una eina. Un cop ordenat, els clients podran rastrejar el seu cotxe a través de concessionari, saber quan arribarà i on es produirà o enviés.

«Amb l’inici de la producció de l’Kona Elèctric a HMMC, Hyundai es consolida encara més com a proveïdor líder de solucions d’electro mobilitat a Europa«, va declarar Dong Woo Choi, President i CEO de Hyundai Motor Europa HQ. «El fet d’expandir la producció a Europa per servir millor a el mercat europeu, reflecteix l’extensió de la nostra filosofia ‘made in Europe for Europe’. També estem enfortint encara més a Europa com a lloc de fabricació a l’produir les futures solucions de mobilitat in situ ».

També el subministrament de bateries vindrà d’Europa. Això garanteix un subministrament estable amb una distància reduïda a la planta, així com una quantitat fixa de bateries necessàries per a la producció de l’Kona Elèctric.

La preparació de la planta per a la producció de l’Kona Elèctric s’ha dut a terme durant els últims mesos. Al costat de la cadena de producció, es van aplicar grans canvis en els tallers d’estampació i soldadura. Aquí s’intercanvien les eines diverses vegades a el dia per produir les diferents parts de la gamma de l’i30, de l’Tucson i ara també de l’Kona Elèctric. Cada eina d’estampació ha de poder ser intercanviada en cinc minuts. Com el Kona Elèctric és el primer cotxe de HMMC que s’ofereix amb sostre bicolor, el taller de pintura necessitava fer canvis en el procés de pintura. Atès que el Kona Elèctric també funciona en la mateixa línia de producció que l’i30 i el Tucson, la línia final de producció necessitava ser equipada en conseqüència, incloent la formació addicional dels empleats.

Concretament per a un cotxe elèctric, es necessita una nova etapa de producció que implica l’emmagatzematge i instal·lació de bateries elèctriques. Per això, s’ha creat un nou edifici d’emmagatzematge per a les bateries amb la seva cadena de lliurament separat dins de la planta. Els robots automatitzats lliuren els paquets de bateries a la nova línia de muntatge.

Per al 2020, Hyundai proporcionarà al voltant de 80.000 unitats de vehicles de zero emissions als clients europeus, incloent el Kona Elèctric, el IONIQ Elèctric i el SUV elèctric de pila de combustible Hyundai NEXE. Amb aquest desenvolupament, Hyundai espera convertir-se en el major proveïdor de vehicles de zero emissions a Europa el 2020.