Hyundai Motor Group encapçala la classificació dels premis IIHS Top Safety Awards 2025
Hyundai Motor Group obté 15 premis Top Safety de l’IIHS a les marques Hyundai, Kia i Genesis. Major nombre de qualificacions TSP i TSP+ entre tots els grups automobilístics per segon any consecutiu. Reconegut per la seva excel·lència en la protecció dels ocupants del darrere segons els criteris més estrictes de l’IIHS per al 2025.
Hyundai Motor Group (el Grup) ha reafirmat el seu lideratge a
seguretat de vehicles, aconseguint el major nombre de models premiats en les avaluacions de
proves de xoc de l’Institut d’Assegurances per a la Seguretat a les Carreteres (IIHS) del 2025.
Un total de 15 models de Hyundai Motor Company, Kia Corporation i Genesis han obtingut la
designació 2025 TOP SAFETY PICK (TSP) o TOP SAFETY PICK+ (TSP+). Això inclou set
models Hyundai, cinc models Genesis i tres models Kia, marcant el segon any
consecutiu en què el Grup ha rebut el nombre més gran de premis de seguretat de l’IIHS.
A l’última ronda d’avaluacions, el Hyundai ELANTRA 2025, el SONATA 2025 i el Kia K4
2025, van obtenir la cobejada qualificació TSP+, unint-se a models ja existents com el
Hyundai IONIQ 5, IONIQ 6, KONA, TUCSON, i SANTA FE 2025; el Gènesi GV60, GV70
Electrificat, GV70, GV80; i el Kia EV9 i Telluride 2025. El Genesis G90 de 2025 té
actualment una qualificació TSP.
L’IIHS va millorar els seus criteris de proves de xoc per al 2025, introduint requisits més
estrictes per a la protecció dels ocupants de la segona fila. A la prova actualitzada de
solapament moderat dels seients davanters, es col·loquen maniquins que representen a
nens de 12 anys o a passatgeres de mida petita als seients del darrere per avaluar de
forma més realista el risc de lesions. Per obtenir la qualificació TSP+, els vehicles han de
obtenir ara una qualificació de “bo” en aquesta prova, mentre que per a la TSP es requereix
una qualificació d’”acceptable”.
Per obtenir la qualificació TSP o TSP+ de 2025, els vehicles també han de:
Obté la qualificació de “bo” tant a les proves de xoc frontal amb solapament
petit com a les proves actualitzades de xoc lateral.
• Rebre almenys una qualificació “acceptable” en les avaluacions de prevenció de col·lisions
frontals diürnes i nocturnes amb vianants.
• Estar equipats, a tots els nivells d’acabat, amb fars amb una qualificació “acceptable” o
superior.