HYUNDAI TUCSON UN REFERENT DINS DEL SEGMENT DELS SUV-C

Hyundai confia aquest 2024 al Tucson com ja passés el 2022, quan va ser el model més venut al mercat espanyol.

El disseny exterior del nou Tucson és un dels seus punts forts, i amb aquest facelift s’aconsegueix renovar l’aspecte exterior mantenint l’essència i la personalitat del model.
El més destacable de l’exterior, a la part frontal, és la graella, que recorre el frontal d’extrem a extrem. Integra uns llums diürns LED que s’actualitzen per donar al model un aire renovat, sense perdre’n l’essència.
El para-xocs també és nou, així com el disseny de les llantes d’aliatge. Com a novetat, les manetes davanteres tenen un sensor per obrir i tancar el cotxe, eliminant el botó i creant una imatge més neta. Només cal estirar la maneta per obrir el cotxe, i tocar la maneta amb la porta tancada per tancar-lo.
La part del darrere també es renova amb un para-xocs redissenyat. Manté la línia led il·luminada transversal que uneix els dos pilots i el logotip de Hyundai en mat setinat integrat a la lluna del darrere.
El eixugaparabrises, camuflat sota el spoiler, és ara 75mm més llarg, per incrementar l’àrea que abasta.
El disseny interior és completament nou, destacant-ne l’amplitud i la tecnologia. El disseny horitzontal es manté però incorpora dues pantalles integrades de 12,3”, amb el quadre d’instruments i la pantalla d’infoentreteniment amb navegador.
La consola central és més àmplia, ja que el canvi automàtic shift by wire va integrat a la columna. El volant, tauler de control i panells de les portes també canvien.
Pel que fa a la línia esportiva N Line està disponible en diferents variants, amb totes les tecnologies: combustió, híbrida 48V, híbrida elèctrica HEV i híbrida endollable PHEV.
Es diferencia de la gamma normal tant a l’exterior com a l’interior. Destacant a l’exterior els para-xocs i skid plats específics, tant a la part davantera com al darrere. La graella també canvia, però manté el disseny de les característiques llums diürnes LED. Els passos de roda vénen pintats en el color de la carrosseria, i l’embellidor entre la tercera finestreta i la porta del maleter és negre brillant, com les carcasses dels miralls retrovisors, que també vénen en negre. Les llantes d’aliatge de 19” són de disseny N Line, i el spoiler també canvia.
Pel que fa a l’interior, les variants N Line vénen amb l’entapissat interior en negre, i la tapisseria dels seients és una combinació de cuir i alcàntara en negre, amb repunts en vermell. El botó d’arrencada també té una volandera vermella al voltant. Els pedals metàl·lics també donen un aire esportiu a l’interior.
La gamma de motors també experimenta millores i novetats. Compta ara amb un nou motor gasolina 1.6 TGDi de 160 CV, que substitueix l’actual 1.6 TGDI de 150 i 180 CV. Gaudeix de l’opció d’hibridació de 48V, i amb etiqueta ECO, acoblat a una transmissió 6MT o 7DCT, aquesta darrera 4×4.
En dièsel es manté l’actual 1.6 CRDI també amb dues potències 115 i 136 CV, opció d’hibridació 48V, transmissions 6MT i 7DCT i també opció 4×4 al motor de més potència.
El nou Tucson FL també compta amb una versió híbrida elèctrica HEV, propulsat amb el motor 1.6T i amb un motor elèctric de 47,7kW per a una potència total combinada de 215 CV.
També està disponible l’opció híbrida endollable PHEV associat al motor 1.6T amb un motor elèctric de 72kW. Amb una bateria polímer d’ions de liti de 13,8 kWh de capacitat.

La nova gamma està disponible a partir dels 32.915 €

Fitxa Tècnica – Klass
Potència 85 kW/115 CV a 4.000 rpm Velocitat màxima 175 km/h Cilindrada 1.598 cc Emissions Co2 41 g/km Canvi manual 6 vel. De 0 a 100 km/h. 12,1 seg. Tracció davantera Pes 1.491 kg. Longitud 4.510 mm. Ample 1.865 mm. Alçada 1.650 mm. Batalla2.680 mm. Maleter598 lts Pneumàtics215/65 R17