INICI IMMINENT DE LA PRODUCCIÓ DE L’PORSCHE TAYCAN
Després d’un període de construcció de menys de 48 mesos, Porsche acaba d’inaugurar, a Zuffenhausen, les noves instal·lacions per a la producció del seu primer automòbil esportiu totalment elèctric.
“La nova planta reflecteix la tradició de la marca i envia un senyal clar sobre el futur de Porsche”, diu Albrecht Reimold, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Producció i Logística. “Va ser una decisió deliberada fabricar el Taycan a Zuffenhausen, la llar del cor i l’ànima de la marca”.
La producció dels primers vehicles per a clients començarà, segons el previst, el 9 de setembre de 2019. El muntatge es durà a terme en una “fàbrica del futur”, és a dir, flexible, connectada en xarxa i amb tecnologia de producció 4.0. És un pas més cap a la “Fàbrica d’Impacte Zero”, lliure de contaminació ambiental. La producció del Porsche Taycan 100% elèctric a Zuffenhausen serà neutral en CO2. A més d’utilitzar electricitat de fonts renovables i biogàs per generar calor, els nous edificis de producció estan dissenyats per ser extremadament eficients des del punt de vista energètic. Altres exemples de modernització són els vehicles logístics elèctrics, l’ús de calor residual al taller de pintura, la creació de jardins en les àrees del sostre i un enfocament integral que té en compte el continu estalvi de recursos.
El projecte general de construcció de la nova planta inclou diversos petits subprojectes individuals, cada un d’ells de gran importància, entre els quals figuren una nau de carrosseries, una nau de pintura, una planta per a la producció de motors i components elèctrics, una nau d’acoblament de vehicles i la tecnologia de transport de connexió. Durant la construcció es van utilitzar un total de 35.000 tones d’acer (la mateixa quantitat requerida per a la fabricació de 140.000 carrosseries de Porsche 911 de la generació 991). L’àrea total dels edificis és de 170.000 metres quadrats.
Començament de les obres a finals de 2015
Després de la presentació del concept Mission I, al setembre de 2015, i després de veure una resposta molt positiva per part del públic, va donar inici el projecte de construcció més important des que es va establir per primera vegada la planta de Zuffenhausen. En el mateix any, va tenir lloc la inauguració de la nova nau de carrosseries, on es construeixen les estructures lleugeres i d’alta resistència del Taycan i la vuitena generació (l’actual) de l’911. Al maig de 2016, els edificis antics van donar pas a la creació de la nova nau de pintura i la zona d’acoblament. “Hi havia diversos requisits de sostenibilitat imposats per la ciutat de Stuttgart”, diu Jürgen King, Cap de Gestió Central de Construcció, Medi Ambient i Energia de Porsche, “i Porsche els va superar amb escreix. Per exemple, processem el material demolit en el lloc i el reutilitzem per als nous edificis “.
La fase prèvia va requerir 21 projectes preliminars individuals i més de 5.000 reubicacions d’empleats. Això també va incloure el pou d’excavació per a l’edifici d’assemblatge de diversos pisos, situat en un pendent, atès que la seva altura està limitada a 38 metres per no perjudicar el flux d’aire fresc que arriba al centre de la ciutat de Stuttgart des del nord . És per això que es va fer una excavació de 25 metres de profunditat. Es van remoure 240.000 metres cúbics de terra per a aquest propòsit.
Una nova fàbrica dins d’una altra fàbrica
“Hem construït una fàbrica dins d’una fàbrica, al centre de la ciutat i prop dels nostres veïns, en un espai reduït, en el menor temps possible i sense interrompre les instal·lacions de producció existents, que funcionen a plena capacitat. La fàbrica s’ha completat a temps i sense més contratemps “, diu Albrecht Reimold. “Això ha estat possible gràcies a una planificació meticulosa i a un excel·lent equip de treball”. Un total de 130 empreses i proveïdors han format part d’aquest equip. Una de les obres mestres logístiques va ser coordinar el trànsit generat per la pròpia obra sense afectar al flux de la planta. “El diàleg proper amb els nostres veïns també va ser crucial”, diu Reimold. “Els vam mantenir totalment actualitzats sobre el desenvolupament al llarg de tot el curs del projecte”.
Algunes xifres més: es van emetre 10.000 passis per al lloc de la construcció, es van crear 530 contenidors i es va fer un tancat de tres quilòmetres. També es van col·locar 35 quilòmetres de cables d’alimentació, entre altres coses, per donar energia a les 1.000 línies d’il·luminació distribuïdes en tota l’àrea, i es va fer un asfaltat nou de 4 quilòmetres dins de la planta.