JAGUAR F-PACE SVR: PRESTACIONS D’UN ESPORTIU EN UN SUV

Motor V8 de 5.0 litres Supercharged que desenvolupa 550CV i un parell màxim de 680Nm. De 0-100km / ha 4.3 segons (0-60mph a 4.1 segons) amb una velocitat màxima de 283km / h (176mph). El paquet aerodinàmic de l’SVR inclou para-xocs davanter i posterior de nou disseny, faldons laterals més baixos i un aleró posterior que milloren el coeficient aerodinàmic, redueix l’altura i afegeixen una millor estabilitat en altes velocitats.

El Jaguar F-PACE, World Car of the Year i World Car Design of the Year 2017, incorpora l’acabat SVR en la seva gamma, el que el converteix en el F-PACE més ràpid i potent de la seva curta història, amb un xassís i una aerodinàmica millorats per satisfer encara més, una conducció superior, en qualsevol situació.
Revisat pel departament de Special Vehicle Operations (SVO), amb un augment de potència del 44%, el F-PACE SVR amb el motor V8 gasolina d’5.0 litres genera 550CV i 680Nm, el que li permet accelerar de 0 a 100 km / h en 4,3 segons (de 0-60mph a 4.1 segons), arribat a una velocitat màxima de 283km / h (176mph) *.

“El F-PACE SVR ofereix una manejabilitat i una agilitat acord amb les seves prestacions. Tot, des de la direcció fins a les suspensions revisades, han estat adaptades especialment per al nostre SUV d’altes prestacions i el resultat és un vehicle que va més enllà de les seves sigles F-PACE i SVR. “Mike Cross, Enginyer Cap, Integració del Vehicle, Jaguar Land Rover

Les millores aerodinàmiques inclouen entrades d’aire més grans tant en el frontal com després dels passos de rodes, el que redueix la pressió sobre aquestes i refrigera millor els frens. A més, uns faldons en els laterals rebaixen l’altura i optimitzen l’estabilitat a alta velocitat. Així mateix, els passos de les rodes més amples i els faldons laterals li donen un aspecte més musculós i mostren el poderós caràcter de l’SVR.

També un exclusiu capó SVR amb entrades d’aire que ajuden a expulsar l’aire calent del motor, ofereixen l’evidència visual de les intencions dinàmiques dels SVR.

A la zona posterior, un exclusiu aleró juntament amb un nou para-xocs, integren els quatre fuites amb el sistema de Escapaments Actius. El para-xocs incorpora, a més, unes ajudes aerodinàmiques que permeten un flux de l’aire més net cap a la del darrere del vehicle.

L’actualització del xassís inclou uns amortidors davant i darrere que han guanyat entre un 30 i 10 per cent de rigidesa respectivament i incorporen unes barres estabilitzadores que contribueixen a una reducció del balanceig de fins a un 5%.

Les noves llandes d’aliatge lleuger forjades són de 21 polzades, opcionalment de 22, són 25mm més amples al darrere que davant per a una millor maniobrabilitat de l’SVR. Les llandes de 22 polzades són, així mateix, 2,4 quilos més lleugeres davant i 1,7 quilos darrere i estan dissenyades per a regular millor el flux de l’aire que arriba als frens de disc que són de 395mm davant i 396 darrera. A més, els discos de fre ofereixen una avançada construcció en dues peces tant davant com darrere que ajuden a reduir el pes mentre que contribueixen a millorar l’agilitat de l’SVR.

El F-PACE SVR també compta amb el sistema de Fuites Actius de Vàlvules Variables de Jaguar. Això proporciona un so característic i aquest és un altre dels factors que hi ha darrere de la major capacitat de rendiment de l’SVR, ja que aquest sistema actiu permet un major flux del gas. La fuita de l’SVR és 6.6 kg més lleuger que les fuites estàndard del F-PACE.

L’SVR és el primer Jaguar F-PACE a utilitzar, en l’eix posterior, el Diferencial Actiu Electrònic (EAD). A més, el F-PACE SVR disposa d’un gran nombre d’avançades tecnologies especialment calibrades per a aquest model. El parell sota demanda del sistema de quatre rodes motrius del Intelligent Driveline Dynamics (IDD) ha estat optimitzat per maximitzar els beneficis de l’EAD, mentre que el programari per al sistema Adaptive Dynamics, la direcció assistida electrònica (EPAS) i la manera Driving Dynamics es s’han redissenyat atenent les especificacions de l’SVR. La manera Engaging Dynamic realitza els canvis de velocitat molt més ràpid i amb una resposta més contundent, a més, de millorar la resposta de la direcció en qualsevol tipus de situació.

Dins el F-PACE SVR els nous seients Performance, de característiques esportives i de perfil estret, ofereixen un adherència i suport lateral molt millor i mostren un entapissat acabo en rombes amb el logo SVR en relleu. També, els seients del darrere gaudeixen d’un disseny únic d’acord amb els davanters i amb el caràcter d’un SUV esportiu, accentuat, a més, per la nova palanca del canvi Sport Shift Selector. Per finalitzar el caràcter de l’SVR es realça amb un volant que incorpora unes pràctiques lleves de canvi en alumini.

A més, de totes les prestacions, el SVR manté tota la practicitat i versatilitat inherent a la família PACE amb un maleter de 650 litres d’espai (amb els seients en posició normal) que no es veu afectat per les majors prestacions. El SUV de Jaguar manté connectats i entretinguts a tots els seus passatgers amb un punt Wi-Fi 4G per fins a vuit dispositius i està també, equipat amb l’avançat sistema d’entreteniment Touch Pro i unes pantalles tàctils de 10 polzades al tauler de control i de 12, 3 HD al lloc dels rellotges tradicionals.