JESÚS ALONSO DA LES CLAUS DE LA NOVA FORD: “EL NOSTRE PLA ÉS LLANÇAR L’ANY QUE VE EL NOSTRE PRIMER COTXE AUTÒNOM”
“Cada vehicle que llancem, a partir d’ara, comptarà amb una versió electrificada”. “El nou Kuga serà el primer vehicle híbrid endollable que es fabrica a Espanya”. “A València es van a hibridar el X-MAX i el Galaxy. També començarem a acoblar bateries a partir de setembre d’aquest any aquesta planta “. “Avui dia qualsevol fabricant pot electrificar un cotxe, però només Ford pot electrificar un Mustang”.
Jesús Alonso, president de Ford Espanya, va transmetre la nova direcció que ha pres Ford en un discurs durant una trobada privada amb la premsa a l’Espai SOL, a Madrid. Aquest nou posicionament de marca, resumit en el claim ‘Apropant a l’demà’ reflecteix el desig de la marca per dissenyar la mobilitat el demà. Per la seva enorme interès, reproduïm a continuació les parts fonamentals d’aquest discurs.
tecnologies exponencials
“L’institut McKenzie considera que hi ha una sèrie de tecnologies exponencials, que moltes d’elles estan confluint, com comentàvem abans. Entre elles, el mòbil connectat, la intel·ligència artificial, l’internet de les coses, el núvol, la robòtica avançada, els vehicles autònoms, la següent generació de la genòmica, la impressió 3D, els nous tipus de materials, l’emmagatzematge d’energia i les energies renovables. A aquestes es poden afegir d’altres, que segur teniu al cap, com la realitat augmentada, la realitat virtual, la nanotecnologia, etc. Moltes d’aquestes estan afectant el món de l’automòbil. De fet, la fabricació dels cotxes està canviant d’una manera radical en els últims anys i tenim exemples d’innovació de la nostra fàbrica de València. I el nostre equip de Ford Nova presentar una sol·licitud de patent, o més d’una sol·licitud de patent per dia a Europa “.
Les grans tendències globals
“I ara anem a veure una miqueta de futur i de grans tendències globals. Tenim també una companyia d’estudis econòmics i tots els anys revisen a nivell global quina són les grans tendències. La veritat, és que des de fa un temps, aquestes són les més importants, les que us posem aquí. La urbanització, evidentment. Ara ja el 50% de la població mundial viu en ciutats i s’espera que a la meitat de segle serà el 70%. Després això que estem vivint a Espanya, encara que des de fa més anys, l’Espanya buida de la qual es parla tant, però és un fenomen que està passant sobretot en els països emergents. Aquest fenomen, que porta passant 50 anys a Espanya, està passant a la Xina en els últims 15. Això està originant, que també a nivell mundial, augmenti la classe mitjana. I què passa amb això? Aquesta classe mitjana, a les ciutats, demanda més productes i serveis, on generem més congestió a les ciutats, on el tema de la distribució de compres en línia en els últims anys també està contribuint a la congestió. És una altra de les grans tendències. La qualitat de l’aire, és clar. Cada vegada som més conscients que amb aquest creixement de la població, amb el transport, amb la calefacció, influeix negativament en la qualitat de l’aire que respirem. Després també, el tipus de consumidor està canviant. Ara el tema de la connectivitat, en la seva vida, s’està connectant constantment. És una de les grans tendències, però també l’exigència de rapidesa. Fa més anys esperàvem a que ens donessin un servei un temps determinat i ara ho volem pràcticament immediatament i la tecnologia ens està facilitant aquesta transformació “.
‘Apropant a el demà’ de Ford
“En Ford estem treballant per donar solució a tots aquests grans reptes i per això ens atrevim a dir que estem acostant el demà als nostres clients. ‘Living Tomorrow’, que és com es diu a nivell internacional, és molt més que una campanya de màrqueting. Reflecteix la nostra actitud com a companyia enfocada a millorar la vida dels nostres clients. És també una nova actitud que volem que tinguin els empleats de Ford i que reflecteixi aquests temps de ritme ràpid i il·lustra la posició de Ford a l’avantguarda de l’canvi. Estem oferint una gamma de productes altament cridanera, amb innovacions i noves tecnologies, que els nostres clients adoraran i està liderada per l’impactant Ford Mustang Mach-I. Per això llancem a meitat de desembre una campanya d’imatge de marca, que probablement hàgiu vist a la televisió oa les xarxes socials, però que m’agradaria compartir amb vosaltres “.
sostenibilitat
“La nostra filosofia de disseny de producte és ‘Human Centric’. Posem a les persones com a centre del nostre desenvolupament de producte i comptem amb tot tipus d’eines de disseny i una realitat augmentada que ens ajuda a fer-ho. I com no podia ser d’altra manera, ens preocupa el futur i la sostenibilitat de la planeta. M’agradaria donar-vos alguns exemples. Fabriquem estoretes amb ampolles de plàstic reciclades, es van a utilitzar les closques de el cafè per a fabricar els fars d’alguns vehicles i la nostra planta d’Almussafes, que és on som, té el compromís de no llançar cap residu perjudicial per al medi ambient i, per descomptat, ho compleix “.