JUAN LÓPEZ FRADE: “LA TECNOLOGIA SHVS MILD HYBRID ÉS UN PAS DE GEGANT, PERÒ NOMÉS EL PRINCIPI DE TOT EL QUE VE”

Suzuki segueix electrificant tota la seva gamma de models, posant en valor i generalitzant la tecnologia Mild Hybrid, que arriba a la gamma Vitara en la seva versió de 48V. Però tal com apunta Juan López Frade, president de Suzuki Ibèrica, això és només el principi de l’ofensiva elèctrica de la marca i també arribaran models híbrids endollables i elèctrics.

2847/5000El SUV més gran (de moment) de la família Suzuki recorre a el nou motor 1.4 Boosterjet Mild Hybrid 48V. Una enèrgica mecànica turbo amb uns consums i emissions molt ajustats, que sorprèn per l’alegria i agilitat amb la que mou a l’Vitara, que no és un vehicle petit. El Vitara rejoveneix i es posa completament a el dia amb aquest motor K14D 1.4 Boosterjet que incorpora el nou sistema d’hibridació lleugera de 48V. Aquesta mecànica amb injecció directa de combustible i turbocompressor rendeix 129 CV amb un parell excel·lent de 235 Nm operatiu a només 2.000 rpm. Gràcies a això ofereix una excel·lent resposta, tant en carretera com en camins a l’hora d’afrontar obstacles que en realitat no ho són per a aquest Vitara gràcies a la tracció AllGrip de Suzuki.

¿Es pot dir que Suzuki ja té la seva gamma completamenteelectrificada després de l’arribada de l’Vitara Mild Hybrid de 48V? Juan López Frade ens respon que “al mes de març, amb el llançament de l’S-Cross Mild Hybrid de 48V, haurem fet un pas de gegant en l’electrificació de la marca. Excepte el Jimny, la resta de models ja tindran tecnologia híbrida. Però per a nosaltres és només un primer pas, ja que en no gaire temps tindrem vehicles completament hibridats, PHEV, elèctrics 100% … “.

Amb la tecnologia SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) de 48V, el motor tèrmic rep una potència addicional de 10 KW en funció del que exigeixi l’usuari en cada moment. Gràcies a aquesta tecnologia, el nou Vitara redueix les seves emissions de CO2 en un 15% i el consum de combustible fins a un 16 per cent.

És la hibridació mitjana de 48V la solució ideal per fer accessible el vehicle híbrid a tots els segments? “És una manera d’accedir a un vehicle híbrid amb un cost molt contingut, ja que la resta de tecnologies fan que els preus respecte als vehicles de combustió normals s’incrementin considerablement. A més, és una tecnologia que casa molt bé amb la filosofia de la mara, perquè és senzilla, robusta i afegeix molt poc pes a el vehicle “, assegura Frade.

Més que per segment, ¿es pot dir que gràcies a Suzuki i el sistema Mild Hybrid es democratitza per complet el concepte híbrid? “Suzuki va posar aquesta tecnologia al mercat el 2015 quan vam llançar el Suzuki Baleno. El aconseguir la catalogació ECO a les etiquetes de la DGT va ser el que va donar ales a aquest sistema híbrid i moltes altres marques es van unir a aquesta tecnologia “.

Suzuki compleix 100 anys de la creació de Suzuki Motor Corporation, Com veus a la marca amb els seus 100 anys a sobre? “L’aniversari de Suzuki coincideix amb un moment molt especial en el sector de l’automòbil, en el qual s’estan produint canvis que mai abans havien viscut. És una etapa de reptes i de grans esforços, però la marca segueix amb salut de ferro i amb energia per anar a per altres 100 anys “.