KIA ANUNCIA NOVA PLATAFORMA I SISTEMES DE PROPULSIÓ PER A LA NOVA GENERACIÓ DEL SORENTO
La nova plataforma millora l’espai, confort i el seu caràcter dinàmic. Allotja nous sistemes de propulsió amb turbocompressor i electrificats “Smartstream”. En el seu llançament el model comptarà amb el nou sistema de propulsió híbrid T-GDI de 1.6 litres, i dièsel de 2.2 litres. El nou Sorento farà el seu debut al Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra 2020.
Kia Motors Corporation ha comunicat avui detalls sobre la nova plataforma i sistemes de propulsió de la futura generació de l’Sorento.
Quan comenci la seva producció, el nou Sorento serà el primer SUV basat en la nova plataforma de Kia. Amb una estructura compacta de l’compartiment de l’motor, voladissos més curts i una major distància entre eixos, aquesta plataforma dota el model d’un nou i elegant disseny, reafirma la seva presència a la carretera, i propicia una conducció confortable i unes bones qualitats dinàmiques.
La longitud total de el nou Sorento és 10 mm més gran que la del seu predecessor, mentre que la distància entre eixos ha augmentat 35 mm, fins als 2.815 mm. L’habitacle ara proporciona un espai més gran que el de molts altres SUV de mida mitjana, mentre que les seves proporcions fan possible que el nou Sorento també ofereixi un espai de càrrega líder en la seva classe.
Quan es va llançar la primera generació de Sorento, el 2002, la carrosseria estava col·locada sobre un robust bastidor de travessers i travessers, el que maximitzava l’espai i la seva capacitat tot terreny. En la segona generació, de 2009, l’adopció d’una estructura monocasc va suposar un canvi en el caràcter i el comportament de l’cotxe a la carretera. La nova plataforma SUV de mida mitjana de Kia representa un salt igualment important en la pròxima generació de l’Sorento, i permetrà establir nous estàndards en el seu segment quant a espai, funcionalitat, eficiència i qualitat.
Per Corea, Europa i Amèrica de Nord, la plataforma alberga el nou i potent motor turbo híbrid «Smartstream» de l’Sorento. Com a primera aplicació de l’electrificació en la gamma Sorento, el nou sistema de propulsió comprèn un motor T-GDI (injecció directa de gasolina turboalimentat) de 1,6 litres, un motor elèctric de 44,2 kW (60 cv) i una bateria de polímer de ions de liti amb 1,49 kWh de capacitat. Tots dos motors generen una potència total combinada de 230 CV i 350 Nm de parell. Aquest nou sistema de propulsió electrificat conjuga baixes emissions amb alts nivells de rendiment. Les intel·ligents proporcions de la nova plataforma fan possible que la bateria es pugui ubicar sota de l’espai per als passatgers, per la qual cosa no afecta l’amplitud de l’habitacle o de maleter.
Els clients de Corea i Europa també podran accedir a el nou motor dièsel “Smartstream” de quatre cilindres i 2,2 litres de l’Sorento, que produeix 202 cv i 440 Nm de parell. Comptarà a més amb la nova caixa del canvi de doble embragatge humit i 8 velocitats (8DCT) de Kia que ha estat desenvolupada per oferir la suavitat característica d’una caixa automàtica convencional, a més de millorar l’eficiència de les caixes de canvi DCT amb embragatges en sec .Mira el vídeo de l’funcionament de la nova transmissió 8DCT al link.
En properes dates s’anunciaran més sistemes de propulsió, incloent una nova i potent versió híbrida endollable.
A més de la seva nova plataforma i sistemes de propulsió, el nou Sorento comptarà amb una gamma de dispositius de seguretat i funcionalitat tecnològicament avançats, que el diferenciaran encara més d’altres SUV de mida medio.Estos inclouen el primer sistema de frens multicolisión de Kia (Multi -collision Brake) que permetrà a l’Sorento mitigar la gravetat de les col·lisions secundàries. El sistema s’aplica automàticament els frens quan els coixins de seguretat s’han desplegat, després d’una col·lisió inicial, protegint encara més als ocupants d’eventuals impactes secundaris frontals o laterals. Per millorar encara més la seguretat en cas de col·lisió estarà disponible, depenent de mercat, juntament amb un total de vuit coixins de seguretat, que inclou els frontals, laterals centrals i de genolls.
Concebut i desenvolupat per afrontar qualsevol repte, el nou Sorento farà el seu debut, el 3 de març, al Saló Internacional de l’Automòbil de Ginebra 2020.