LA DEMANDA DE BATERIA DE VEHICLES ELÈCTRICS ES DOBLA AL JULIOL, A MESURA QUE EL CREIXEMENT TORNA AL MERCAT EUROPEU DEL COTXE

,

Es van registrar 1,33 milions d’vehicles, el que representa el major volum de juliol des de 2007. Les inscripcions van augmentar un 1.2% durant el mes, però el mercat general va baixar un 2.5% fins ara en 2019. Els SUV van representar el 38% del mercat, el resultat de juliol més alt per al segment.

Tot i la contínua incertesa econòmica i la disminució de la confiança del consumidor, el mercat europeu de l’automòbil va registrar un creixement al juliol de 2019, ja que les matriculacions van augmentar un 1,2% a 1.325.600 unitats. Tot i que el creixement va ser marginal, marca una millora significativa en la caiguda observada al juny, quan els registres van caure un 7,9%. No obstant això, el resultat no és prou significatiu com per compensar el rendiment general del mercat fins ara en 2019, amb xifres fins a la data que mostren que s’han registrat 9.723.400 vehicles, una caiguda del 2.5% en el mateix període de l’any passat.
“Hi ha incertesa a Europa. Després de molts anys de creixement, el mercat mostra signes de desacceleració que probablement continuaran si l’economia alemanya no torna a créixer “, explica Felipe Muñoz, analista global de JATO. El creixement vist al juliol va ser impulsat pels mercats mitjans i petits, ja que 14 dels 27 països analitzats en les idees de JATO van veure augments. Un cop més, la situació no és tan positiva en les xifres de l’any fins a la data, on sols 10 mercats han registrat un creixement fins ara.
Les matriculacions de BEV, PHEV, HEV i altres vehicles elèctrics van totalitzar 96.600 unitats al juliol, ja que la demanda va augmentar un 29% des de juliol de 2018. El tipus de combustible també va experimentar un augment de la quota de mercat del 5,8% al 7,4%. “Fins i tot si encara representen una part relativament marginal del mercat general, els vehicles elèctrics definitivament s’estan convertint en el punt brillant de la indústria durant aquests temps difícils”, explica Muñoz.

L’augment en la participació de mercat d’EV es va produir com a resultat de l’acompliment excel·lent de les actuacions elèctrics purs (BEV), on el volum va augmentar en un enorme 98% a 23,200 unitats. El creixement va ser impulsat per Tesla, la marca més venuda, i Renault, que va experimentar un augment de volum del 103% després que el seu model Zoe es convertís en el BEV més venut durant el mes. Altres resultats notables inclouen Volkswagen, on el volum va augmentar un 64%, Hyundai, on el volum va augmentar un 334%, i Audi, que va vendre 1.735 unitats de l’E-Tron.

Els vehicles híbrids també van tenir un bon acompliment al juliol, ja que la demanda va augmentar en un 27% a 56.800 unitats. Com de costum, les classificacions van ser dominades per Toyota i Lexus, però hi va haver resultats notables de Mercedes, que va quedar en tercer lloc, i Land Rover, el nou model Evoque es va convertir en el cinquè HEV més venut durant el mes.

Els consumidors van comprar 505.900 SUV al juliol, ja que la demanda va augmentar un 8,7%. Aquest resultat fa desaparèixer els temors d’una desacceleració en el segment, la qual cosa va ser una preocupació després que la demanda del tipus d’automòbil es va desaccelerar a la taxa més baixa registrada al juny. No obstant això, l’augment vist al juliol de 2018 va ser encara menor que el 35%, 18% i 12% d’augment vist al juliol de 2018, juliol de 2017 i juliol de 2016, respectivament.

VW Group va liderar el segment de SUV, ja que el fabricant alemany va registrar el 25.7% de la participació en el mercat i el seu volum va créixer en un 25% gràcies al fort resultat de la T-Cross, que va vendre 12,600 unitats i es va convertir en el 5è SUV petit més venut a Europa. El seu volum també va ser impulsat pels grans augments publicats pel T-Roc (+ 20%), Karoq (+ 27%), Q3 (+ 34%) i Kodiaq (+ 59%).

VW Group també va dominar les classificacions per model, ja que la seva marca Volkswagen va col·locar quatre models dins dels 10 millors. Les classificacions van ser liderades, un cop més, pel Volkswagen Golf, seguit pel Volkswagen Polo, ja que tots dos models van registrar un creixement de dos dígits. El resultat més sorprenent del mes va ser el Dacia Sandero, que va ocupar el tercer lloc en el rànquing, el millor resultat per al model romanès. En altres llocs, l’Opel Corsa va experimentar un augment de volum del 28%, impulsat per una forta demanda a Alemanya (+ 82%) i Espanya (+ 153%).

Altres artistes sòlids al juliol van incloure el Mercedes A-Class, Mini, Skoda Karoq, Audi Q3, Skoda Kodiaq, Suzuki Vitara, Jeep Renegade, Toyota RAV4, Mercedes B-Class i Hyundai Kona, on un de cada quatre registres provenir del seu model elèctric.

Entre els últims llançaments del mercat, es van registrar els següents totals: Volkswagen T-Cross (12,600 unitats), BMW Sèrie 3 (8,300 unitats), Citroen C5 Aircross (8,100 unitats), Peugeot Rifter (5,000 unitats), Peugeot 508 (4,300 unitats )), Seat Tarraco (4,100 unitats), Land Rover Evoqui (3,900 unitats), Skoda Scala (3,700 unitats), Tesla Model 3 (3,200 unitats), Mercedes GLE (2,500 unitats), BMW X4 (2,000 unitats), Suzuki Jimny ( 1,800 unitats), DS 3 Crossback (1,800 unitats), Audi e-Tron (1,800 unitats) i Lexus (1,700 unitats).