LA HISTÒRIA DE BAIC
El 1958 presenta el seu primer model, la berlina Jingganshan. És el quart fabricant xinès i primer quant a producció de vehicles elèctrics. El vídeo concentra l’essència de la seva història i els valors que li han permès arribar a on està així com albirar un prometedor futur.
Beijing Automotive Industry Corporation (BAIC) és un dels grans grups de la indústria de l’automoció a la Xina. Actualment compta amb 130.000 empleats i 12 fàbriques a les que produeix més de dos milions d’unitats anuals, consolidant-se com el primer productor a la Xina de vehicles elèctrics. Ha fabricat o fabrica models de Mercedes Benz, Hyundai, Chrysler, Jeep i General Motors per proveir el mercat local xinès. Els seus cotxes propis recorren a tecnologies i plataformes que provenen principalment de Mercedes Benz i Saab, amb propulsors tant de fabricant suec com de Mitsubishi. Entre els 20 models que produeix en aquests moments disposa de motors de combustió, híbrids o elèctrics.
Ja assentada en alguns mercats d’exportació molt importants a nivell mundial, com l’Orient Mitjà, Àsia Occidental, Àsia Central, Àfrica i Amèrica de Sud, a Europa està present des de fa dos anys.
Amb una gran inversió en R + D a totes les àrees en què opera, BAIC també desenvolupa la seva activitat en el camp de l’aviació, la fabricació de components, de vehicles militars, camions, autobusos i maquinària agrícola sota la marca Foton.
En la seva obsessió per perseguir l’excel·lència, BAIC no ha cessat fins a aconseguir els components més prestigiosos de la indústria tant per la seva qualitat com per prestacions. Així, per a les transmissions amb canvi manual recorre a tecnologia de Saab mentre que per a les automàtiques confia en el fabricant japonès Aisin.
BAIC es va fundar el 1958, amb l’elegant berlina Jinggangshan com a primer model de la marca. El 1996 es crea la marca Foton Motor Co Ltd, que pel seu volum de vendes avui se situa com la més important a nivell mundial per a vehicles comercials; en 2002 s’estableix Beijing Hyundai Motor, per a la fabricació de models de Hyundai; en 2006 surt de les seves instal·lacions el primer Mercedes Benz fabricat en associació amb Daimler; en 2009 adquireix els recursos principals de Saab, amb les plataformes dels 93 i 95, els seus motors, transmissions, cercle de proveïdors, al juny de 2013 estableix la “plataforma d’exportació” per tal d’implantar-se fora de l’mercat xinès i il·lumina el seu divisió premium Arcfox, amb el Arcfox-7 com a primer prototip; 1 supedeportivo elèctric desenvolupat en el centre de R + D de la marca a Barcelona que recau en l’experiència de Campos Racing i QEV Technologies.