LA HISTÒRIA DEL CONFORT CITROËN Capítol 1: EL CONFORT DE RODATGE
El concepte de confort sempre ha estat al cor dels models Citroën, durant més de 100 anys.
5000/5000Límit de caràcters: 5000TRADUEIX ELS 5000 SEGÜENTSEn aquest període de confinament on tots redescobreixen el seu interior, Citroën torna a el programa Citroën Advanced Comfort®. Un programa dissenyat per portar el disseny de vehicles Citroën cap a un tipus únic de confort, una veritable signatura de la marca.
– Pedra angular de el desenvolupament dels models actuals, el programa Citroën Advanced Comfort® és un enfocament global, modern i multisensorial per a la comoditat, que considera l’habitacle de el vehicle com el disseny de l’interior d’una casa. El seu objectiu és fer que cada viatge a bord d’un Citroën sigui tan còmode com estar a la sala d’estar. Es basa en 4 pilars principals:
confort de rodatge per sentir l’efecte “cocoon”
confort de vida amb un interior pràctic i funcional
confort de l’usuari amb tecnologies intuïtives per simplificar la vida
confort mental fent viure un ambient càlid i lluminós i amb tot al seu lloc
– 4 àrees principals de diferenciació per als models de la marca, recolzades per innovacions exclusives com les Suspensió de Amortidors Suspensius Hidráulicos® o els Seients Advanced Confort. Tecnologies accessibles a la majoria de persones
4 pilars que es troben a través d’exemples concrets de la història de la Marca i que us convidem a redescobrir en 4 capítols. Avui, capítol 1, confort de rodatge
CONFORT DE RODATGE: SENTIR L’EFECTE “COCOON”
UNA MARCA CONCENTRADA AL CONFORT DES DE LA SEVA ORIGEN
El confort de rodatge és un concepte essencial en els vehicles Citroën. Tan aviat com es puja a un Citroën, instantàniament es percep aquesta comoditat, proporcionada per suspensions suaus, seients acollidors, donant la impressió d’estar a bord d’un habitacle aïllat de la carretera. Tots els vehicles de la gamma són reconeguts com a punts de referència per als seus segments en termes de comoditat.
Citroën ha estat constantment introduint innovacions que permeten aïllar l’habitacle interior de la carretera. Com la conducció còmoda és propícia per a una conducció segura i serena, el confort dels i les pasajerxs és tan important com el de la persona que condueix. Des del seu inici, Citroën ha establert estàndards per a la indústria per tal d’aconseguir el confort de conducció. La marca ha creat noves tecnologies i introduït noves funcionalitats per fer que l’interior de tots els seus models sigui el més còmode, relaxant i refinat possible.
Quan l’automòbil estava en els seus primers balbucejos, les actuacions no tenien comoditat. No obstant això, amb l’arribada el 1919 del primer automòbil real produït en sèrie a Europa, el Citroën Tipus A, Citroën va crear un automòbil que oferia més equipaments i confort, com a pioner, seients encoixinats i fars elèctrics. El Tipus A tenia un sistema de suspensió revolucionari, a força de molles el·líptics invertits que es van configurar per treballar junts, eliminant la necessitat d’amortidors. Ja en aquell moment, la conducció i el maneig de l’Citroën tenien un nivell de confort superior.
Amb el llançament de Citroën Type C en 1922, André Citroën va buscar fer el cotxe encara més confortable. Volia que les persones que anessin en ell poguessin seure fàcilment en les seves actuacions, acomodant-se en acollidors seients, en lloc d’haver de escalar per pujar a un seient dur. Fins i tot havia pensat en les conductores i les seves preferències, molt abans que altres fabricants d’automòbils finalment es desfessin de prejudicis sexistes que afavorien el gènere masculí. Les dones van apreciar el Tipus C per la seva facilitat i lleugeresa de maneig i perquè era més fàcil muntar i baixar tenint en compte la moda de l’època. Els anuncis de Citroën en aquesta època fins i tot tenien en compte a les dones com a possibles compradores
La reputació de confort dels automòbils Citroën va ser molt més enllà de les fronteres de França. A principis dels anys vint, els vehicles Citroën es van utilitzar com taxis no només a París sinó també a Londres. El tipus C, de el qual es van produir més de 80,000 unitats, va democratitzar l’automòbil per moltxs. Fins i tot el papa Pius XI, en la dècada de 1930, havia demanat un Citroën, gràcies a la reputació de comoditat de la marca.
Tota la gamma Citroën, que abasta des de models familiars petits fins vehicles d’alta gamma, va destacar per les seves innovacions. Al llarg dels anys vint, Citroën va produir automòbils amb carrosseria d’acer, com el B10, equipat amb un embolcall més rígida per aïllar millor l’habitacle de la carretera de l’entorn exterior. El B14 de 1926 estava equipat amb servofrens, una innovació important que facilitava la desacceleració.
André Citroën estava convençut que un major confort era la clau de l’èxit. El 1928, el fabricant va llançar les sèries AC4 i AC6, cadascuna amb accessoris més luxosos. El sedan C6 que es va agregar el 1929, comptava amb una varietat d’ajudes per a la persona que conduïa i detalls de luxe per a lxs pasajerxs, tot en un cos sòlid.