LA PRODUCCIÓ DEL CLASSE A híbrid endollable ARRENCA AMB ÈXIT A LA PLANTA DE MERCEDES-BENZ de Rastatt
L’electrificació a la xarxa global de producció de Mercedes-Benz Cars ha assolit una nova fita.
L’inici de la producció dels primers híbrids endollables compactes de Mercedes-Benz a la planta de Mercedes-Benz de Rastatt, al sud d’Alemanya, és un pas estratègic important per a aquesta fàbrica, i s’ha realitzat amb èxit. Amb el suport d’una digitalització sistemàtica dels processos de producció, la planta de Mercedes-Benz a Rastatt i el seu qualificat equip han implementat la fabricació simultània de dues variants de carrosseria: l’A 250 i (consum de combustible combinat 1,5-1 , 4 [1,4-1,1] l / 100 km, consum d’energia combinat 15,0-14,6 [23,4-20,7] kWh / 100 km, autonomia elèctrica de 74-78 [64- 72] km, emissions de CO2 combinades 34-32 [31-25] g / km) [1] i el A 250 i Sedan (consum de combustible combinat 1,4-1,3 [1,3-1,0] l / 100 km, consum d’energia combinat 14,8-14,5 [23,0-20,3] kWh / 100 km, autonomia elèctrica de 75-79 [65-73] km, emissions de CO2 combinades 33-32 [30-24] g / km) 1. Els Mercedes-Benz Classe A i B amb propulsió híbrida es van estrenar mundialment al Saló Internacional de l’Automòbil (IAA) de 2019 a Frankfurt am Main, Alemanya. Els híbrids endollables són una fita important en el camí cap a la conducció sense emissions. Els nous vehicles compactes amb propulsió híbrida endollable EQ Power se centren en el plaer de conduir (elèctric) i en la utilitat diària. La seva autonomia elèctrica supera els 70 km (NEDC). Mercedes-Benz Cars té com a objectiu disposar d’una gamma d’automòbils neutra en emissions de CO2 a l’any 2039. Ja per a l’any 2030, la companyia s’ha marcat com a objectiu que més de el 50% dels cotxes que comercialitzi siguin híbrids endollables o totalment elèctrics. Això també s’aplica a el propi procés de producció: des de 2011 la planta de Mercedes-Benz a Rastatt ja ha implementat diverses mesures que han reduït gairebé a la meitat les emissions específiques de CO2 per vehicle en la seva producció.
Amb el suport d’una sèrie de processos digitals, com el treball amb dispositius mòbils, els sistemes de transport guiats automàticament (AGV) i el fet de ser una fàbrica sense paper, els empleats de la planta de Rastatt poden respondre de manera flexible i eficient a múltiples adaptacions dels models, tant per equipament com per sistemes de propulsió. Els alts estàndards de producció de Mercedes-Benz asseguren una elevada qualitat a tot el món i en qualsevol tipus de vehicle.
La Classe A amb propulsió híbrida endollable es produeix en la mateixa línia de la planta de Mercedes-Benz a Rastatt que els models amb sistemes de propulsió convencionals. Per tant, es pot adaptar de manera flexible i eficient la producció de vehicles amb diferents tipus de propulsió. La planta treballa així a una capacitat òptima i es garanteixen els elevats estàndards de producció i qualitat de Mercedes-Benz.
La planta de Mercedes-Benz a Rastatt va començar a adquirir experiència en la construcció de vehicles elèctrics de 2014 a 2017. Durant aquest període, es va produir allà al B 250 i (consum d’energia combinat 16,6 kWh / 100 km, emissions combinades de CO2: 0 g / km) [2], un vehicle totalment elèctric amb una autonomia de fins a 230 quilòmetres.
Mobilitat sostenible al llarg de tota la cadena de valor afegit
Amb l’actual producció de vehicles híbrids, i la propera d’elèctrics, la planta de Mercedes-Benz a Rastatt està realitzant una important contribució a el pla “Ambition 2039”. Així és com Mercedes-Benz Cars denomina el seu ambiciós camí cap a la mobilitat sostenible i la protecció davant del canvi climàtic en tota la cadena de valor afegit. Per a l’any 2039, el Grup aspira a tenir una nova gamma de turismes neutra en emissions de carboni; i per al 2030, la companyia s’ha marcat com a objectiu que més de el 50% dels cotxes que comercialitzi siguin híbrids endollables o totalment elèctrics.
Per aconseguir una producció neutra en carboni s’empren dues palanques: la generació eficient d’energia i la reducció de l’consum d’energia. Amb tecnologies com la cogeneració de calor i electricitat (CHP), els sistemes d’intercanvi de calor o la recuperació de calor, la planta de Mercedes-Benz a Rastatt ha aconseguit reduir a gairebé la meitat, des de 2011, les emissions específiques de CO2 per vehicle en el procés de producció. Un altre exemple són els nous canals d’informació sobre energia i medi ambient en aquesta planta. El proper gran projecte ja està a l’agenda: per 2022 s’espera que l’energia de la planta de Mercedes-Benz a Rastatt, així com la de les altres plantes europees de Mercedes-Benz, provingui totalment de fonts renovables com les energies eòlica, solar i hidroelèctrica.