LA VENDA DE TURISMES PUJA UN 10% AL FEBRER, GRÀCIES A SER ANY BISEST
Les compres de particulars augmenten un 8,1% al mes, les empreses cauen el 12% i el rendicar es torna a disparar. Peugeot destrona Toyota al febrer, després de molts mesos encapçalant el pòdium. Ancove considera que en tractar-se d’un any de traspàs, les dades no es poden considerar bones, ja que queden lluny dels 2 últims febrers de traspàs, incloent el 2020 quan es va iniciar el confinament.
La matriculació de turismes puja al febrer un 10% respecte al mateix mes del 2023,
amb 81.338 unitats venudes. Tot i això, la dada és enganyosa en ser any de traspàs i
comptar amb un dia lectiu més. En comparació, entre l’1 i el 28 de febrer del
passat any es van vendre 73.950 turismes, mentre que el 28 de febrer d’aquest any
s?havien matriculat 69.010 turismes. Tenint en compte que el darrer dia de
febrer de l’any passat es van vendre una mica més de 7.000 turismes, el creixement sense
comptabilitzar el 29 de febrer, rondaria el 7%.
Per canals, el de particulars ha registrat 35.588 unitats, un 8,1% de pujada, les
empreses van adquirir 27.735, un 12% de caiguda -les compres directes pugen el 12,8%
(7.692 turismes), el rènting cau el 13% (13.995) i les matriculacions tàctiques baixen el
30% respecte al 2023, amb 6.048 cotxes. Finalment, el rentacar, després de les limitacions
de subministrament del mateix mes del 2023, matriculen aquest febrer 18.015 turismes, un
89% de pujada.
MARQUES
Per volum, Peugeot desbanca de la primera posició Toyota en matricular 6152
cotxes al febrer, Toyota 6.095, Volkswagen 5.283, Renault 5.201, SEAT 5.198,
Hyundai 4.753, Citroën 4.124, Kia 4.087, Dacia 4.049 i Nissan tanca el top-10 amb
3.547 turismes al febrer.
Per creixement, entre les grans marques (més de 250 turismes venuts), la xinesa
MG segueix amb forts creixements, del 133% respecte al febrer del 2023, Honda un
100%; Lexus -la premium de Toyota- un 87,5%; BMW un 82; Nissan el 53%; Torno el
58%, Tesla el 52%, Porsche un 33%; Jeep el 31% i Citroën, el 20,5%.
“Al tractar-se d’un mes de traspàs, és difícil fer balanç, encara que és molt clar que si
es compara amb altres anys de traspàs com 2016, fins i tot amb 2020, quan es va iniciar el
confinament, aquest any s’ha quedat força per sota. A més, cal ressaltar el
fort increment de les vendes al canal del lloguer, especialment d’algunes marques
que han salvat el mes gràcies al rendicar. El que no és una bona notícia per als
concessionaris, ja que molts d’aquestes unitats es gestionen directament amb les
marques”, comenta Eric Iglesias, president d’Ancove.