L’E-TRON COM A PUNT DE PARTIDA: AUDI POSA EN MARXA LA SEVA E-OFENSIVA

Dotze e-vehicles de producció fins 2025. Propulsió elèctrica en tots els segments clau del mercat. Expansió de la gamma de vehicles híbrids endollables.

La marca dels quatre cèrcols posa en marxa la seva ofensiva d’electrificació amb l’estrena mundial de l’Audi i-tron. Per 2025, Audi oferirà 12 automòbils amb propulsió completament elèctrica en els mercats més importants del món, i aproximadament un terç de les seves vendes correspondran a models electrificats. Els SUV en aquesta gamma elèctrica inclouen l’e-tron i l’e-tron Sportback que debutarà en 2019. També estarà disponible la propulsió elèctrica en una sèrie de models amb carrosseria Avant i Sportback. La gamma cobrirà tots els segments rellevants del mercat, des del segment compacte fins a la classe superior.
Peter Mertens, Director de Desenvolupament Tècnic de AUDI AG: “L’Audi i-tron és, sens dubte, una fita en la història de la nostra companyia, i suposa el punt de partida de la nostra estratègia d’electrificació”. Un total de quatre famílies de productes i altres tantes plataformes tècniques són el requisit previ per oferir vehicles elèctrics en cada segment del mercat, des del A fins al D. L’estreta col·laboració entre el departament de Desenvolupament Tècnic i altres marques del Grup permet aprofitar les sinergies requerides per desenvolupar una gamma global que també ofereixi unes perspectives òptimes de cara a l’èxit financer.

Tant l’Audi i-tron com l’e-tron Sportback utilitzen components de la plataforma modular longitudinal d’Audi. Això i nombroses tecnologies innovadores, especialment en l’àrea dels sistemes de propulsió, dóna lloc a una família d’e-SUVs amb tracció elèctrica quattro en totes les rodes. La possibilitat de recàrrega ràpida de fins a 150 kW i una autonomia adequada per a viatges de llarga distància són referència en aquesta categoria.

Audi presentarà el primer vehicle elèctric realitzat sobre una segona plataforma a la fi de 2018: l’Audi i-tron GT concept, un dinàmic coupé que debutarà en el Saló de l’Automòbil dels Àngels. La tecnologia d’aquest automòbil ha estat desenvolupada en col·laboració amb Porsche; el disseny i el caràcter de l’e-tron GT concept transmeten l’inconfusible ADN d’Audi.

Un altre projecte conjunt dels departaments de desenvolupament d’Audi i Porsche és l’anomenada Plataforma Elèctrica Premium (PPE, per les sigles en anglès). Serà la base de múltiples famílies de models d’Audi amb transmissió totalment elèctrica, que cobrirà les categories superiors del mercat, del segment B a l’D.

Tant els SUV com els vehicles amb carrosseria clàssica tenen cabuda aquí. Una de les principals fortaleses de la PPE és que s’ha desenvolupat exclusivament per a la propulsió elèctrica, el que ofereix avantatges pel que fa al pes, l’allotjament de la bateria i les proporcions de la carrosseria.

Diverses marques del Grup Volkswagen estan col·laborant en el desenvolupament de la plataforma modular d’electrificació (MER), que serveix de base per a una sèrie de models elèctrics d’Audi en el segment A. Un d’ells s’està desenvolupant de forma específica per als requisits del mercat xinès, el més important a nivell individual.

AUDI AG també s’ampliarà en gran mesura la seva gamma de vehicles híbrids endollables. “En el futur, pràcticament tots els segments del mercat inclouran models que funcionin amb una combinació de motors elèctrics i un motor de combustió, i que es puguin recarregar en una presa de corrent elèctric”, declara Peter Mertens.