Les berlines són els cotxes que més interès desperten i els SUV, els que més es venen

,

Motork compara les recerques que es realitzen en les primeres fases del procés de compra d’un vehicle amb la decisió final. L’interès dels espanyols pels vehicles de combustibles alternatius és 8,6 punts superior a les seves vendes.

MotorK, empresa digital europea que ajuda a la indústria automobilística a potenciar el seu negoci, presenta la comparativa entre la intenció de compra d’un vehicle i la decisió final. Per elaborar l’estudi, MotorK ha tingut en compte les recerques que s’han realitzat en DriveK, el cercador / comparador de la marca al de configurar el vehicle, i el nombre de matriculacions durant els sis primers mesos de l’any; període de temps en què s’ha registrat la venda de 692.472 turismes nous, sent un 5,7% inferior a les que es van realitzar en el mateix període de 2018, tal com assenyalen des de Faconauto.

Atenent a la categoria del vehicle, les berlines (52,3%) són les que més interès desperten entre els potencials clients al principi del procés de compra, seguides dels SUV (14%) i monovolums (13,8%). No obstant això, els que acumulen majors matriculacions a Espanya són els SUV amb 313.375 unitats venudes i una quota de 45,25%. Les berlines el segueixen molt de prop amb 282.742 cotxes i, en un tercer lloc més allunyat, els monovolums, amb 26.752 cotxes matriculats d’aquestes característiques.

D’aquestes 692.472 matriculacions, el 61,7% dels cotxes nous venuts són gasolina, mentre que un 27,7% són dièsel i, per la seva banda, aquells que utilitzen carburants alternatius arriben ja al 10,5% de les vendes. No obstant això, les recerques relacionades amb els vehicles de gasolina són inferiors (56%) a les matriculacions, igual que passa amb els cotxes dièsel, el percentatge disminueix fins col·locar-se en el 24,8%. En referència als vehicles de combustibles alternatius, les xifres de venda són 8,6 punts inferiors a la intenció inicial de compra. És a dir, els espanyols actualment busquen cotxes més ecològics, tot i que finalment decideixen triar un automòbil de gasolina o dièsel. Es tracta, en part, d’una qüestió de preu ja que el mateix model, en la seva versió elèctrica o híbrida, suposa un cost més gran que les versions tradicionals. Però hi ha altres factors que pesen en aquesta elecció: l’autonomia, l’escassetat de punts de recàrrega i la dificultat per trobar tallers especialitzats en les seves reparacions o fer-se amb recanvis, entre d’altres.

En l’acumulat gener-juny d’aquest any, Seat ha resultat ser la marca més venuda amb 63.093 unitats d’algun dels seus models; i en total és un 9,1% dels cotxes nous venuts, situant-se al capdavant. Un resultat que coincideix amb les recerques que realitzen els interessats a adquirir un cotxe en les primeres fases del procés de compra. I és que tal com assenyalen des MotorK, Seat també és la marca per la que més interès mostren els possibles compradors, tot i que el percentatge de cerca (17,2%) és superior al de compra. Volkswagen i Peugeot, amb un percentatge de recerques del 15,4% i del 15,1%, respectivament, completen el rànquing de les tres marques més consultades en un primer moment. Per la seva banda, Peugeot ocupa la segona posició entre les marques més venudes pel que fa a cotxes nous (8%) mentre que Renault és la tercera (7,52%). Tot i això, el fabricant francès no apareix entre les 10 primeres marques més buscades.

Pel que fa als models sobre els quals més informació online es busca, el Golf es posiciona al capdavant amb un 7,4% de les recerques, seguit molt de prop pel Seat León (7,2%) i el Seat Ibiza ( 5,7%). Realitzant la comparativa entre les recerques i les matriculacions, l’únic que coincideix en el moment decisiu de la compra és el model León de l’empresa espanyola, que és el més venut, amb un 3% de quota de mercat, tot i que els seus vendes són inferiors a les configuracions que es realitzen en DriveK. El Dacia Sandero (2,52%) i el Nissan Qashqai (2,41%) són els que més matriculacions acumulen en els sis primers mesos de 2019.