Ligier especial Ultimate Racing Experience del JS50, després de marcar rècord de tornada al circuit de Nürburgring

La versió exclusiva va aconseguir recórrer l’exigent traçat alemany de 20,8 km amb els seus 73 revolts en 28 minuts i 25 segons, un registre inèdit en vehicles sense carnet. Disponible després de l´estiu, l´edició presenta un disseny exterior i interior amb elements específics que porten l´esportivitat a la màxima expressió.

El fabricant francès de micromobilitat Ligier ha rendit tribut al seu ADN de competició —el seu fundador Guy Ligier va ser pilot, entre altres disciplines, de Fórmula 1, per, posteriorment, crear el 1976 l’escuderia Ligier F1, que va participar durant 20 anys en 326 Grans Premis, aconseguint 50 JS50 és l’exclusiva edició especial Ligier Ultimate Racing Experience, que es comercialitzarà després de l’estiu. El model es convertirà en el major exponent d’esportivitat de la gamma de producte.
Aquest quadricicle, disponible tant en versió lleugera (L6e) amb motoritzacions dièsel i elèctrica com pesada (L7e) només amb propulsió zero emissions, ha estat posat a prova, recentment, en l’exigent traçat del llegendari circuit de Nürburgring Nordschleife (Alemanya), anomenat com l’Infern Verd —enclavat més a l’Infern Verd —enclavat complicats i perillosos pels canvis d’altura, les múltiples corbes cegues de les 73 que té i la falta d’àrees d’escapada segura—, que té 20,832 quilòmetres de longitud.
Desplegant sobre la graella de sortida les tres configuracions que ofereix als clients (JS50 L6e tèrmic REVO D+, JS50 L6e elèctric i JS50 L7e elèctric), Ligier va demostrar tot el seu potencial dinàmic i de rendiment escrivint una nova pàgina en el llibre dels rècords de la pista germànica, en aconseguir2 temps mai2 REVO D+ i 27:55,580 per a l’endollable), els quals van ser homologats davant notari.
Aquesta esportivitat que es plasma en aquestes marques sobre el crono, gràcies a l’excel·lència mecànica i tecnològica dels microcotxes de Ligier, també es desplega amb tota la seva esplendor en el disseny exterior i interior de la gamma JS50, que arriba a un nivell encara superior amb la nova edició especial Ultimate Racing Experience. Concretament, aquests models compten amb una carrosseria pintada a semblança d’un cotxe de carreres amb els colors blau, blanc i vermell de la bandera francesa, a més del negre, i sobre la qual s’ubica al centre de les portes una inserció a manera de dorsal amb el número 26, en homenatge al qual va lluir l’escuderia Ligier a la seva entrada. A més, té els logotips del fabricant amb el toc de l’emblema gal a la graella davantera i al porta del darrere i uns pneumàtics específics semi-slick NANKANG RC d’alt rendiment 165/50 de 16 polzades.
Tecnologia i equipament punters a la gamma del JS50
Les variants dièsel del JS50 i les elèctriques —disponibles amb bateries de 8,28 kWh i 12,42 kWh, que ofereixen fins a 123 km i 192 km d’autonomia— destaquen, a més de l’apartat mecànic, el tecnològic i l’equipament. Entre les seves fortaleses, la família del supervendes sobresurt per ser l’únic quadricicle que pot incorporar els frens de disc a tots dos eixos, direcció assistida i aire condicionat, amb les seves implicacions en seguretat, facilitat de conducció i benestar dels passatgers.
Així mateix, destaca per oferir doble eixugaparabrises davanter, càmera de visió del darrere, fars davanters full led, llums diürnes davanteres led, una pantalla tàctil de 10 polzades per manejar el sistema d’infoentreteniment o safata de càrrega sense fil per als smartphones, entre altres elements.
El JS50, amb els quatre nivells d’acabat (Select, Elite, Elite Confort i Ultimate), ja s’està lliurant des del març als clients espanyols amb un preu de partida per a la mecànica dièsel de 14.990 euros i per a les elèctriques de 16.490 euros.