Lliurament dels Premis APMC 2017
Seat rep amb orgull el premi al ‘Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2017’ per al seu model ATECA de l’Associació Premsa Motor Catalunya (APMC)
José Antonio León Capitán, director de Comunicació del Grup PSA va ser elegit ‘Directiu de l’Any’ pels periodistes del motor catalans.
El Seat Ateca, el primer SUV de la marca espanyola, ha estat premiat pels membres de l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC) com a Millor Cotxe de l’Any a Catalunya 2017. L’acte de lliurament de premis va tenir lloc la tarda d’ahir a un acte en el qual també va resultar guardonat com a Directiu de l’Any, José Antonio León Capitán, director de Comunicació i Relacions Institucionals del Grup SPA per a Espanya i Portugal. Tots dos reconeixements compten amb un jurat format per una cinquantena de periodistes, tant de premsa escrita, com de ràdio, televisió o mitjans digitals de tot Catalunya. En segon i tercer lloc van quedar els models Giulia, d’Alfa Romeo i el Q2, de la marca Audi. Ateca va obtenir també recentment el premi a Millor Cotxe de l’Any a Espanya.
El model Ateca, que va néixer a la fàbrica barcelonina de Martorell, ha constituït un gran èxit de vendes, cosa inesperada per a Seat, que ha vist com les seves previsions de vendes es duplicaven. Aquest model representa un nou futur per a la marca espanyola, que ja triomfa en els mercats amb l’Ibiza i el León. Ateca serà el tercer pilar de la firma automobilística, que va rebre la notícia amb gran satisfacció. Mikel Palomera, director de Seat per a Espanya, va expressar ahir el seu agraïment pel premi dels periodistes del motor catalans i ha dit estar orgullós d’aquest vehicle i que la seva fabricació sigui netament catalana. Va remarcar la importància que per a la marca té l’impacte que la informació de motor tenia en els lectors, que es convertia, al cap en vendes. Fins 11.000 comandes va rebre la marca el 2016, 2.000 d’ells a Catalunya. Aquests bons resultats, va dir el convertien en el líder en vendes de SUV en el mes de gener passat.
Aquest primer SUV de Seat, al qual seguirà un altre model de menors dimensions que sortirà a la venda a finals de 2017, destaca pel seu comportament tant en carretera com off-road, per la seva funcionalitat, el seu ampli maleter i la seva excel·lent qualitat / preu, elements que els membres del jurat van tenir en compte a l’hora de la votació.
Directiu de l’Any 2017
Per la seva banda, José Antonio León Capitán, va afirmar en rebre el seu premi de Directiu de l’Any 2017 de la APMC, que se sentia afalagat per haver estat elegit pels periodistes de motor catalans, encara que va afirmar que “No ho considero un premi individual, a la meva persona, sinó al grup PSA i als 11.000 treballadors del grup format per Peugeot, Citroën i DS, en les tres fàbriques, d’on van sortir 240.000 cotxes l’any passat “. Especial valoració feia al fet que fos a Catalunya on va ser elegit com a millor directiu, ja que ha incidit que “Catalunya ha estat sempre una terra de motor”. León va remarcar que el paper del director de comunicació és pedra angular de la relació amb els mitjans i la seva efectivitat és tan important com la d’un director comercial. “Darrere de cada article i de cada imatge hi ha una persona”, va dir referint-se als periodistes. Aquest enginyer industrial sevillà, “reconvertit” en director de comunicació, ha sabut guanyar-se la confiança dels periodistes del motor de tot Espanya i la seva capacitat per relacionar-se amb ells l’ha portat a ser mereixedor d’aquest guardó. Va acabar la seva intervenció amb un enginyós joc de paraules que va donar que pensar: “Qui millor comunica és qui escolta als altres, i després qui parla més que escriu”, referint-se a que les relacions mitjançant xarxes o mail no han de substituir la relacions personals. “La Comunicació és una ciència tan exacta com humana”.
Finalment, va intervenir en l’acte de lliurament dels Premis de la APMC 2017 el conseller d’Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, que va fer un ampli recorregut per les noves tecnologies que afectarien aquest nou present i futur del món de l’automòbil , fent especial esment a la capacitat d’adaptació dels fabricants, com SEAT i el grup PSA, a les noves tecnologies. I ho va fer parlant, no només de la conducció autònoma, sinó de la interrelació de l’automòbil amb el món de la telefonia mòbil, internet i les xarxes socials. Però, tan important per a ell com la tecnologia, ho eren les persones. “Les persones són importants en un sector tan automatitzat i ho demostren els 11.000 llocs de treball directes i els 38.000 indirectes que viuen de la fabricació del món de l’automòbil a Catalunya, on d’una manera o altra també estan implicades altres 100.000”. Va voler posar en relleu, com va fer anteriorment José Antonio Lleó que el català és un poble que porta a la sang una mica de gasolina … i potser algun electró, va dir fent l’ullet al futur de l’automòbil elèctric. Baiget es va felicitar dels avenços en seguretat passiva dels vehicles i va concloure demanant defensar la indústria automobilística, un dels principals pilars de l’activitat fabril catalana, ja que Martorell és la major fàbrica automobilística del país.
L’Associació Premsa Motor de Catalunya es consolida any rere any com una entitat amb identitat pròpia i que cada vegada té més pes i consideració per les marques espanyoles, que valoren el criteri del mig centenar de professionals que el formen. La continuïtat d’aquests premis anuals és mostra de la bona acollida que els directius i les firmes automobilístiques donen a l’associació.