Per fi es va poder fer entrega al CUPRA Formentor del premi que l’acredita com a Millor Cotxe de l’Any a Catalunya, premi que concedeix des de fa vuit anys l’Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC), i que en aquesta edició a causa de la pandèmia del Covid-19 es va anar endarrerint fins aquest dimarts.
L’esdeveniment compta entre d’altres amb l’assistència de la plana major de CUPRA i Seat a Espanya, així com bona part dels membres del jurat i del representant de la Generalitat.
En paraules de Víctor Sarasola, director comercial de CUPRA a Espanya, que va rebre el trofeu de mans del secretari general d’Empresa i Treball de la Generalitat, Oriol Sagrera, va manifestar “Estem molt satisfets pel reconeixement que ha rebut el CUPRA Formentor com a ‘ Millor Cotxe de l’Any a Catalunya”, un premi atorgat a un model dissenyat, desenvolupat i fabricat a Barcelona. El CUPRA Formentor representa el 80% de les matriculacions de la marca a Espanya, amb 7.000 unitats venudes des de començament d’any. A més, les versions híbrides endollables suposen el 30% de les vendes del model al nostre país, per la qual cosa està sent un autèntic èxit”.
Va tancar l’acte Oriol Sagrera, secretari general d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, va manifestar que la relació entre Seat i Cupra, des del govern de Catalunya és molt estreta, molt dinàmica, i que volem que sigui molt prolifera, sabem que és un camí d’anada i tornada, pel valor que la marca aporta a Catalunya i els projectes de futur que té previst fer”. Es va congratular igualment de l’èxit del Formentor, no només a nivell estatal sinó també europeu.
Per part seva Lluís Milián, president de l’associació (APMC), ha agraït “un any més la inestimable col·laboració dels membres del jurat (ràdio, tv, premsa escrita i xarxes socials), que van ser els que van donar el premi (trofeu elaborat per els interns del Centre Penitenciari d’Mas Enric), al CUPRA Formentor. Primer model de la nova marca premiun de SEAT.” Del cotxe va destacar, “el seu increïble comportament dinàmic, més proper al d’un vehicle compacte que al d’un SUV crossover, i que un 80% de les vendes al nostre país són del model Formentor esmentat”.
El CUPRA Formentor està disponible amb tres tipus diferents de tecnologies de propulsió: dues variants híbrides endollables e-HYBRID de 204 i 245 CV; quatre motors de gasolina TSI de 150, 190, 245 i 310 CV; i un dièsel TDI de 150 CV; que s’ofereixen amb diferents opcions de canvi de marxes i tracció. El més destacable és el seu comportament dinàmic increïble, més proper al d’un vehicle compacte que al d’un SUV crossover. Destaquen en aquest sentit elements com el Control Dinàmic de Xassís (DCC) i la Direcció Progressiva. Com a colofó, a finals d’any arribarà una versió encara més radical i limitada a 7.000 unitats: el CUPRA Formentor VZ5, amb motor 2.5 TSI de cinc cilindres que desenvolupa 390 CV i 480 Nm de parell. Un model per als amants de la conducció esportiva, que compta a més compta amb un sistema de control selectiu de parell, cada eix i cada roda, dotant-lo a més d’una emocionant manera Drift, per gaudir al màxim en circuit.
El CUPRA Formentor compta amb un alt nivell tecnològic. A l’apartat de seguretat destaquen l’assistent de viatge, l’assistent de sortida involuntària del carril, l’assistent d’emergència, l’assistent de creuer adaptatiu (ACC) i el predictiu, o l’assistent lateral entre d’altres. També destaca lexperiència dús totalment connectada que ofereix. D’una banda, implementa els sistemes de seguretat més avançats, amb funcions en línia; i de l’altra, un alt nivell de connectivitat dins i fora del vehicle, gràcies a l’aplicació CUPRA Connect, que permet controlar i gestionar certes funcions fins i tot amb accés remot des del telèfon intel·ligent.
Entrades Recents
- LAS VENTAS GLOBALES DE VOLVO CARS AUMENTAN UN 5 % EN NOVIEMBRE noticias Volvo Cars ha anunciado unas ventas globales de 66.977 vehículos durante el mes de noviembre, lo que supone un incremento del 5 % respecto al mismo periodo del ejercicio anterior. Los principales artífices de este aumento fueron Europa y Estados Unidos. En China, las ventas descendieron, sin embargo, los resultados de la gama electrificada fueron sólidos. La venta de los modelos electrificados de la compañía (modelos totalmente eléctricos e híbridos enchufables) creció un 40 % en comparación con el mismo periodo del año anterior, y supone el 48 % de todos los vehículos vendidos en noviembre. La cuota correspondiente a los vehículos totalmente eléctricos fue del 21 % del total de vehículos vendidos durante el mes. Las ventas totales del periodo que abarca entre enero y noviembre ascendieron a 689.585 vehículos a escala global, un aumento del 9 % en comparación con el mismo periodo de 2023. En Europa, las ventas de noviembre alcanzaron las 31.611 unidades, un 20 % más que en el mismo periodo del ejercicio anterior. La venta de modelos electrificados de Volvo Cars creció un 39 % en comparación con el mismo periodo del año anterior, y la cuota correspondiente a estos modelos supuso el 65 % de todos los vehículos vendidos en noviembre en Europa. Las ventas en Estados Unidos se incrementaron un 5 % en noviembre, con un total de 12.259 unidades vendidas. Las ventas de los modelos electrificados aumentaron un 58 % en comparación con el mismo periodo del ejercicio anterior, mientras que las ventas de los modelos híbridos enchufables subieron un 96 %. En China, Volvo Cars registró unas ventas de 13.923 vehículos, un 8 % menos con respecto a noviembre de 2023. Se vendieron 1.847 vehículos electrificados (modelos totalmente eléctricos e híbridos enchufables), un 38 % más en comparación con el mismo periodo del año anterior. . El modelo más vendido durante el mes de noviembre fue el Volvo XC60, con 21.586 vehículos (2023: 22.317), seguido por el XC40/EX40, con unas ventas totales de 14.613 vehículos (2023: 16.672) y el XC90 con 10.533 (2023: 9.860).
- ENTER ELÈCTRIC!: LA NOVA INICIATIVA MULTIMARCA DEL GRUP VOLKSWAGEN
- El nou Mazda CX-80 rep una qualificació de 5 estrelles Euro NCAP
- LA PERIODISTA AMERICANA AMÈLIA DALGAARD S’UNEIX AL WWCOTY
- KIA S’ASSOCIA AMB BAG TO LIFE PER CREAR UNA NOVA COL·LECCIÓ DE PRODUCTES REUTILIZATS
Associació Premsa Motor de Catalunya (APMC)
Web: www.apmc.cat
Email: apmc@apmc.cat
WhatsApp: Únete a nuestro canal APMC