Mattias Ekström ESDEVÉ AMBAIXADOR D’ALT VOLTATGE DE CUPRA

,

El llorejat pilot de turismes de carreres serà el pilot oficial de l’CUPRA e-Racer. La presentació d’Ekström es durà a terme a l’estand de CUPRA al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt (IAA). CUPRA es passa a l’electricitat amb el seu nou ambaixador i el prototip CUPRA 100% elèctric.

Per seguir avançant cap al futur de la competició, CUPRA ha signat a Mattias Ekström com a nou ambaixador de la marca. El corredor suec s’uneix a la tribu CUPRA per pilotar l’estratègia de competició elèctrica de la marca i es convertirà en el pilot oficial de l’CUPRA e-Racer.
Aquesta aliança entre la nova marca de SEAT i el pilot de carreres suec encarna l’esperit de la innovació en l’esport de motor. Mentre que CUPRA se situa a l’avantguarda del món de les carreres amb el CUPRA e-Racer, el primer turisme elèctric de tots els temps, Ekström ha conquerit diversos tipus de competició, com el Campionat Mundial de Rallycross de la FIA, on va fundar la seva propi equip.

A partir d’ara, la unió de CUPRA i Ekström amb els circuits obrirà la porta a la innovació en els cotxes de carreres. La presentació d’Ekström com a ambaixador de la marca es durà a terme a l’estand de CUPRA al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt (IAA).

Un pioner de la competició

Mattias Ekström (Suècia, 1978) ha estat campió del Mundial de Rallycross de la FIA, ha guanyat el campionat DTM en dues ocasions i ha obtingut tres victòries en la Carrera de Campions. Amb una trajectòria de més de 25 anys, ha disputat diferents competicions de turismes, ral·li i kàrting i està considerat un dels pilots més versàtils del món.

Atès que CUPRA és conscient que el futur de la competició passa per utilitzar alternatives de propulsió, els enginyers de la marca treballaran al costat de Mattias Ekström a les proves del CUPRA e-Racer i en el desenvolupament de futurs vehicles elèctrics de carreres: “Entrar a formar part de CUPRA és una cosa natural per a mi. Després d’una carrera dedicada al món de l’automobilisme en la qual he explorat tots els formats de motor de combustió, el meu desig era passar a la competició elèctrica amb CUPRA, pioners en aquest segment des de la seva mateixa creació “, afirma el nou ambaixador de CUPRA.

Connectats al futur

Tot i que el CUPRA e-Racer és el primer exemple del potencial de la marca a la competició elèctrica, és només una mostra de la capacitat tecnològica de CUPRA: “L’estratègia de competició de CUPRA se centrarà en la propulsió elèctrica. Anem a aprofitar l’experiència i el domini de la innovació que té Mattias en l’automobilisme per redefinir el futur de les carreres i elaborar noves experiències entorn de l’esport de motor a nivell global “, indica Antonino Labate, director d’Estratègia, Desenvolupament de Negoci i Operacions de CUPRA.

L’any passat, CUPRA va presentar el primer turisme de competició 100% elèctric del món, el CUPRA e-Racer, un autèntic cotxe de carreres que ofereix 300 kW de potència contínua i fins a 500 kW (680 CV) de potència màxima. Aconsegueix una velocitat màxima de 270 km / h, accelera de 0 a 100 km / h en tan sol 3,2 segons i passa de 0 a 200 km / h en 8,2 segons.

A més, durant el passat Saló de l’Automòbil de Ginebra, es va presentar el primer model desenvolupat per la marca, el CUPRA Formentor. Aquest prototip, que encarna el futur de la marca, compta amb un motor híbrid endollable d’alt rendiment i està equipat amb un grup motopropulsor dissenyat per respondre a les demandes actuals de rendiment i eficàcia. La seva comercialització està programada per al 2020 i suposarà l’inici de l’electrificació de la marca al sector dels vehicles comercials.

D’altra banda, com a bestreta, CUPRA ha mostrat recentment la seva visió del futur després se’n mostren els detalls exteriors i interiors d’un prototip exclusiu totalment elèctric. Es tracta d’un vehicle d’altes prestacions que combina el perfil d’un crossover de quatre portes, l’estatura d’un SUV i l’elegància d’un coupé esportiu.

El prototip de CUPRA i el CUPRA e-Racer s’exhibiran a l’estand de CUPRA al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt (IAA).