MAZDA CX30, UN SUV QUE COMPORTA COM UNA BERLINA

El Mazda CX-30 ofereix un complet equipament de seguretat activa i passiva. Suposa una incursió en un nou segment del mercat, el SUV.

Aquest SUV suposa per Mazda una incursió en un nou segment del mercat. Amb els seus 4.395 mm de llarg, 1.795 mm d’ample, 1.540 mm d’alt i una distància entre eixos de 2.655 mm, se situa entre el Mazda CX-3 i el Mazda CX-5, i està dirigit a conductors que busquen les dimensions compactes i el caràcter urbà del primer però amb l’espai i la funcionalitat del segon.

El nou Mazda CX-30 representa el desenvolupament més recent del revolucionari disseny Kodo de Mazda. Conserva tota la vitalitat del concepte original “Ànima del moviment” però ha evolucionat i ara busca una major exclusivitat a través de l’elegància i la puresa d’una estètica minimalista on menys és més, inspirada en l’art japonès i en la bellesa de l’espai buit entre els objectes.

L’interior, centrat en l’ésser humà, és un espai obert i buidat per als passatgers, amb un lloc de conducció acollidor i ben resolt. El lloc de conducció i la resta de l’habitacle conjuguen excel·lència en ergonomia amb tecnologies d’avantguarda en tots els aspectes del disseny, des de la posició del conductor i el camp de visió fins a la interfície home-màquina (HMI) o la qualitat de l’equip de so .

S’han incorporat noves tecnologies integrades de manera exquisida en materials de gran qualitat i amb ajustos i acabats summament cuidats, com és el cas de l’equip de so de vuit altaveus Mazda Harmonic Acoustics o de l’equip premium Bose de dotze altaveus. L’objectiu no és altre que crear un ambient interior amb una qualitat i refinament excel·lents.

El nou SUV munta també les últimes innovacions de la tecnologia SKYACTIV-Vehicle Architecture de nova generació. No només explota la capacitat inherent del cos humà per mantenir l’equilibri amb la finalitat de tenir un control del vehicle més natural i intuïtiu; també s’ha reduït -i controlat- la remor, fins a aconseguir un exclusiu “silenci de qualitat” a l’habitacle.

Disposa també de tecnologies intel·ligents, com un sistema de tracció integral i-ACTIV AWD que es coordina a la perfecció amb el G-Vectoring Control (GVC) per controlar la distribució de parell entre les rodes del davant i del darrere, o la tracció davantera amb GVC Plus. L’experiència de conducció Jinba Ittai és encara millor.

Entre les seves motoritzacions, destaquen els propulsors SKYACTIV de gasolina (122 cavalls) i dièsel (116 cavalls) més avançats, entre ells el SKYACTIV-X (180 cavalls) amb el seu revolucionari sistema d’encesa per compressió controlat per guspira (SPCCI), un concepte de combustió que combina l’elasticitat d’un motor de gasolina amb la resposta d’un dièsel. Compta amb tres acabats: Origin, Evolution i Zenith.

Finalment, l’ampli equipament de seguretat activa i-Activsense del Mazda CX-30 inclou el detector de fatiga amb càmera (DM), que aporta una major capacitat per garantir la seguretat i el gaudi de tots els ocupants durant la conducció.

Encara que és prou compacte com per presumir d’una maniobrabilitat excel·lent en ciutat, el Mazda CX-30 ofereix també un fàcil accés, un habitacle espaiós i versàtil i un maleter de grans dimensions.

Els objectius de Mazda Espanya és de 9.000 unitats en un any complet, amb un mix de vendes del 50% per al motor amb acabat X, i el 45% per a gasolina i del 5% per dièsel.