MAZDA PRESENTA EL KAI CONCEPT I EL VISION COUPE AL SALÓ DE TÒQUIO

El Mazda KAI CONCEPT és un 5 portes compacte que avança la propera generació de vehicles de la marca d’automoció japonesa. Per la seva banda, el Mazda VISION COUPE és un concept de disseny amb estètica minimalista japonesa. El KAI CONCEPT arriba amb un motor de gasolina SKYACTIV-X, incorpora la plataforma SKYACTIV-Vehicle Architecture i mostra una expressió encara més evolucionada del llenguatge de disseny KODO.

Mazda ha presentat dos nous concepts al Saló de l’Automòbil de Tòquio 2017. El Mazda KAI CONCEPT és un 5 portes compacte que obre la porta a la pròxima generació de vehicles de la marca d’automoció japonesa. Per la seva banda, el Mazda VISION COUPE ha fet la seva segona aparició pública, després de debutar ahir a la nit a la Mazda Design Night 2017, un acte previ al Saló.

 

El KAI CONCEPT arriba amb un motor de gasolina SKYACTIV-X, incorpora la plataforma SKYACTIV-Vehicle Architecture i mostra una expressió encara més evolucionada del llenguatge de disseny KODO. Aquest concept uneix els principis de tecnologia, enginyeria i estil que definiran la propera generació de models de Mazda. S’han refinat tots els aspectes del seu rendiment dinàmic, per oferir una marxa considerablement més silenciosa i confortable, amb prestacions millorades. El KAI CONCEPT té unes proporcions sòlides i musculars, i unes formes que semblen cobrar vida gràcies a un delicat joc de reflexos en els laterals de la carrosseria.

 

El més cridaner del VISION COUPE és el seu disseny exterior “KODO – Ànima del moviment” d’estètica japonesa minimalista. Consisteix en una silueta que sembla feta d’una sola peça i transmet una clara sensació de velocitat. A l’interior s’ha aplicat un concepte de l’arquitectura tradicional japonesa anomenat ma (literalment “espai”). Combina la profunditat tridimensional amb un poderós eix longitudinal per crear un espai relaxat, sense perdre la sensació de moviment. El nom d’aquest concept és un homenatge a l’elegant tradició de disseny coupe de la marca, representada per models com el Mazda R360 -que va ser el seu primer turisme- o el Mazda Luce Rotary, també conegut com Mazda R130.

 

En un altre ordre de coses, també s’exhibeix el nou Mazda CX-8, un SUV esportiu de set places que sortirà a la venda al Japó aquest mateix any, així com el Mazda MX-5 2018 i el Mazda MX-5 RF 2018. en aquests dos últims models s’han introduït millores significatives, com una major qualitat de marxa, un habitacle més silenciós i una gamma més àmplia de colors de carrosseria.

 

D’acord amb Zoom-Zoom Sostenible 2030, la visió a llarg termini de Mazda del desenvolupament tecnològic, l’empresa vol utilitzar el plaer de conducció -que és l’actiu fonamental de les seves vehicles- per inspirar a les persones i enriquir la societat.