MICHELIN DONA SUPORT A LA NOVA NORMATIVA EUROPEA R117-04 SOBRE PNEUMÀTICS NOUS UNA VEGADA DESGASTATS

El nou reglament R117-04 garanteix més seguretat, més respecte del medi ambient i la preservació del poder adquisitiu dels automobilistes. Una prova rigorosa que permet utilitzar els pneumàtics amb total confiança fins al límit legal de desgast d’1,6 mm. Segons un estudi de Michelin, el 50% dels pneumàtics es desmunten abans d’haver arribat als 3 mm de profunditat residual. A tot el món, 400 milions de pneumàtics es rebutgen prematurament cada any.

Michelin recolza la nova normativa europea R117-04 sobre les prestacions dels pneumàtics nous per a automòbils una vegada desgastats. Aquesta normativa, que va entrar en vigor l’1 de juliol de 2024, no només garantirà una major seguretat a les carreteres, sinó que també respondrà als reptes de preservació del planeta i del poder adquisitiu dels automobilistes europeus.
Per al Grup, és essencial informar els consumidors sobre la importància de les prestacions dels pneumàtics usats. Aquesta transparència és més essencial, ja que algunes prestacions dels pneumàtics es deterioren amb el temps, sobretot en termes de seguretat. La nova disposició europea inclou una prova reglamentària per millorar la seguretat viària, alhora que anima els automobilistes a confiar en les prestacions dels pneumàtics fins a assolir el mínim legal d’1,6 mm de profunditat del dibuix.

Una prova per a més seguretat

La prova de frenada en mullat adoptada per les autoritats europees mesura la distància necessària perquè un vehicle desacceleri de 80 a 20 km/h sobre una superfície estàndard amb una profunditat d’aigua d’un mil·límetre. A més d’aquestes característiques específiques, aquesta prova inclou altres paràmetres precisos, com ara el coeficient d’adherència de la carretera o la temperatura ambient. Les proves en mullat ja estan en vigor per definir el llindar de seguretat dels pneumàtics nous segons la normativa, i compten amb un reconeixement ampli per part de la indústria del pneumàtic. També responen a les situacions més extremes que un automobilista es pot trobar a la carretera.

Oferir pneumàtics que mantinguin un nivell alt de prestacions des del primer fins al darrer quilòmetre forma part de l’ADN de Michelin i és fruit de l’estratègia de desenvolupament del Grup, amb un objectiu: la seguretat de l’usuari. Per exemple, en frenar sobre una superfície mullada, un pneumàtic Michelin desgastat i dissenyat per mantenir les prestacions al llarg del temps pot necessitar de mitjana 3,4 metres menys que un pneumàtic nou de la competència. Aquesta distància representa aproximadament la longitud d’un cotxe, uns metres crucials en una situació d’emergència.

Michelin és mundialment reconeguda per la seva inversió en investigació i desenvolupament. Cada any el Grup inverteix prop de 1.200 milions d’euros en innovació i R+D. Aquests importants esforços permeten a 6.000 investigadors de Michelin crear, per exemple, noves arquitectures de pneumàtics, dibuixos innovadors de la banda de rodament o desenvolupar materials compostos amb propietats fins ara inèdites. Les eleccions de disseny realitzades per Michelin garanteixen una seguretat òptima, sobretot en frenar sobre mullat, tant si el pneumàtic és nou com si està desgastat.

Una normativa que també protegeixen el planeta i el poder adquisitiu dels automobilistes

Segons un estudi de Michelin, el 50% dels pneumàtics es desmunten abans d’haver assolit una profunditat residual de 3 mm del dibuix de la banda de rodolament.

L’aplicació d’aquesta normativa podria repercutir en la demanda de pneumàtics nous a Europa, que es podria reduir en 128 milions d’unitats anuals, cosa que suposaria una reducció de les emissions de CO2 d’uns 6,6 milions de tones. Arreu del món, cada any es desmunten prematurament 400 milions de pneumàtics, per la qual cosa podrien estalviar-se 35 milions de tones de CO2, cosa que equivaldria a les emissions d’una ciutat com Nova York durant sis mesos.

Mantenir els pneumàtics durant més temps també contribuirà a preservar el poder adquisitiu dels consumidors. Els automobilistes europeus podrien estalviar gairebé 7.000 milions d?euros cada any.