MOTOR EBR0 1.6 TGDI: TECNOLOGIA DE VANGUARDIA, RENDIMENT I FIABILITAT
Els models EBRO s700 i s800 equipats amb aquesta mecànica superen les previsions inicials en els seus primers mesos al mercat.
Amb menys de sis mesos al mercat, els EBRO s700 i s800 confirmen l’encert de comptar amb el motor 1.6 TGDI, una mecànica avançada que ha demostrat ser clau en el rendiment, l’eficiència i el gust de conducció dels nous SUV de la marca espanyola.
Amb una acollida molt positiva per part del públic i els concessionaris, amb més de 2.000 unitats del s700 comercialitzades des del febrer i prop de 700 unitats venudes del s800 des que es va posar a la venda el mes de març passat, aquest propulsor es consolida com un dels pilars tècnics de la nova etapa d’EBRO.
Desenvolupat per aconseguir lequilibri ideal entre eficiència, potència i fiabilitat, el 1.6 TGDI és una mecànica de tercera generació amb una trajectòria més que contrastada. Des del llançament inicial el 2002, ha evolucionat fins a convertir-se en una referència global (amb més de set milions d’unitats en circulació) aportant un rendiment sòlid i una experiència de conducció plenament adaptada a les exigències actuals.
La mecànica 1.6 TGDI (codi F4J16), amb 1.598 cm³ de cilindrada i homologació Euro6E (actualment es comercialitza en més de 80 mercats de tot el món) compta amb turbocompressor i injecció directa, i assoleix una potència màxima de 145 CV (70 kW) i 108 kW. 1.750 rpm fins a les 2.750 rpm, mantenint-se estable fins passades les 5.000 rpm.
Aquestes xifres s’aconsegueixen sense renunciar a l’eficiència, amb un consum mitjà segons el cicle WLTP de 7 litres/100 km per a l’EBRO s700; i de 7,8 litres/100 km en el cas de l’EBRO s800, amb unes emissions de 159 i 177 g/km de CO₂, respectivament.