NOU ALPINE A110 RALLY, LLEST PER PUJAR A L’ESCENARI
Després de les versions Cup i GT4, Alpine enriqueix el seu programa de competició clients amb el A110 Ral·li. El Alpine A110 Ral·li es presenta oficialment en el marc del Ral·li Mont-Blanc Morzine (5-7 de setembre de 2019). Aquest dues rodes motrius destinat a equips i pilots privats es comercialitzarà a finals d’any.
Des de l’anunci realitzat al maig passat, el Alpine A110 Ral·li desperta la curiositat i l’entusiasme entre els competidors, els apassionats i els observadors del món del automovilismo.Diseñado i posat a punt per Signatech sobre la base del marc general definit per Alpine, la versió ral·li del Alpine A110 compta amb el xassís d’alumini lleuger i àgil dels Alpine A110 GT4 i Cup, derivat del model de sèrie.
El xassís s’ha beneficiat de modificacions addicionals per respondre a totes les especificitats del seu futur terreny de joc. Entre d’altres, trobem suspensions de tres vies amb topall hidràulic, nous frens Brembo i elements de seguretat específics de la disciplina dels ral·lis, com un arc de seguretat integral homologat per la FIA i seients baquet Sabelt amb arnès de sis punts.
Associat a una caixa de velocitats seqüencial de sis marxes (més la marxa enrere) i al diferencial de lliscament limitat, el motor 4 cilindres turbo 1,8 litres procedent de sèrie ha comptat igualment amb un tractament específicament adaptat al ral·li. A més d’un treball especial en la corba de parell, la potència s’ha elevat a més de 300 cavalls.
Després d’una posada a punt productiva al circuit de Lurcy-Lévis, el Alpine A110 Rally ha iniciat un intens programa de desenvolupament amb, concretament, Emmanuel Guigou, múltiple Campió de França de dues rodes motrius, i Laurent Pellier, Campió de França Junior en 2015.
Tots dos faran la majoria de les proves de posada a punt per a comprovar la fiabilitat del model i definir els reglatges bàsics. Així mateix, es recorrerà a altres pilots perquè el Alpine 110 Rally sigui el més polivalent possible, fàcil de manejar i de conducció assequible perquè els professionals, els gentlemen drivers i els joves talents puguin explotar tot el seu potencial amb eficàcia i plaer de conducció.
Paral·lelament, Signatech i Alpine treballen per obtenir una homologació FIA R-GT, el procés segueix en curs amb la col·laboració de la Federació francesa de l’Esport de l’Automòbil. Aquest procés conclourà en les properes setmanes i obrirà el camí a la comercialització i més endavant al lliurament dels primers exemplars de Alpine A110 Ral·li a principis de 2020, data establerta per al seu debut en competició.
Des d’avui, i al llarg del cap de setmana, el Alpine A110 Ral·li s’exposa per al públic en Morzine, dins el parc d’assistència del Ral·li Mont-Blanc Morzine, escenari de la sisena etapa del Campionat de França FFSA dels Ral·lis.
Regeix Fricotté, director comercial i competició de Alpine
«Aquesta volta al món del ral·li és molt esperada, per tot el que Alpine ha marcat la història de la disciplina a convertir-se en el primer constructor consagrat Campió del Món en 1973. Per assegurar l’èxit d’aquesta nova aventura, hem confiat l’estudi, el desenvolupament, la producció i la comercialització del Alpine A110 Ral·li a Signatech, el nostre soci en la nostra inscripció en el Campionat del Món FIA WEC i activitats Cup i GT4. El Alpine A110 Ral·li promet ser un cotxe molt bonic i d’una formidable eficàcia ».
Philippe Sinault, director de Signatech
«És un orgull per a Signatech haver estat elegit per a un projecte tan emocionant com la tornada de Alpine a les” especials “de ral·li. S’ha utilitzat i mobilitzat tot el nostre saber fer per respondre al plec de condicions de la marca i les primeres proves són extremadament positives. El Alpine A110 Ral·li posseeix autèntiques qualitats per evolucionar en ral·li alhora que per ser un cotxe de «plaer» amb unes prestacions indiscutibles. L’experiència de Manu Guigou i de Laurent Pellier ens resulta molt valuosa en aquesta fase de desenvolupament i volem agrair a Renault Sport Racing seva perícia i al Team FJ seva ajuda en els aspectes logístics en relació amb les proves. Ens queda molta feina a fer abans de la construcció dels primers cotxes, però aquesta primera aparició pública marca una nova etapa en aquest apassionant desafiament ».
Alpine A110 Ral·li
Preu sense impostos del model exposat sense opcions
Des de 150 000 €, supeditat a homologació del cotxe
Característiques tècniques
– Motor 1,8l turbo; més de 300 CV DIN
– Caixa de velocitats seqüencial de 6 relacions / diferència de lliscament limitat
– Arc de seguretat homologat FIA
– Seients baquet Sabelt + arnès de 6 punts
– Frens Brembo
– ABS Bosch Motorsports
– Volant amb comandaments + visualització integrats
– Antipatinado configurable
– Dipòsit 65L homologat FIA FT3
Opcions i accessoris
– Adquisició de dades
– Pintura blau Alpine
contacte comercial
alix@signature-team.com