NOU AUDI A4 MÉS ESPORTIU I AVANTGUARDISTA

L’Audi A4 actual representa el nucli de la marca. Després de quatre anys de vida, Audi aconsegueix ara que la seva berlina mitjana sigui encara més esportiva.

La berlina llueix ara més dinàmica i sofisticada que mai, gràcies a una sèrie de detalls esportius. La graella singleframe, per exemple, ha modificat les seves formes i resulta més àmplia i plana. Les línies horitzontals emfatitzen l’amplada a la part frontal i la posterior. A la vista lateral capten l’atenció dels trets musculosos entre els passos de roda i la línia de cintura, que formen contorns sòlids per sobre dels pneumàtics i fan visible la genètica quattro del cotxe.

A l’assossegat disseny interior del nou Audi A4, les línies horitzontals també dominen l’escena. A la part alta de la consola central, lleugerament orientada cap al conductor, figura la gran pantalla de l’MMI touch, que passa a ser l’element principal del nou sistema operacional.

Amb el nou sistema MMI, l’Audi A4 és un cotxe altament connectat que ofereix una experiència d’usuari similar a la d’un smartphone actual. La pantalla de l’MMI touch amb feedback acústic reemplaça les funcions de l’anterior control rotatori de la consola central. El control de veu amb reconeixement de llenguatge natural, una altra funció integrada en el nou sistema, té capacitat per a comprendre moltes de les frases que s’utilitzen en les converses quotidianes.

La navegació en l’Audi A4 és ara més versàtil i ofereix una major facilitat de maneig. L’oferta d’Audi connect i Audi connect més inclou una sèrie de serveis en línia, com ara Car-to-X, la informació de trànsit en línia, l’avís d’alertes o el servei d’aparcament al carrer.

El nou Audi A4 planteja tres opcions diferents per a la instrumentació: dues d’elles són parcialment analògiques i una és totalment digital. Aquesta última és l’Audi virtual cockpit més i forma part del MMI plus.

L’oferta mecànica de l’Audi A4 estarà formada per sis motors turboalimentats, amb un rang de potències d’entre 110 kW (150 CV) i 255 kW (347 CV), corresponents a les versions 35 TFSI i S4 TDI, respectivament. Poc després, dos motors turbo se sumaran a la gamma: el 30 TDI de 100 kW (136 CV) i el 35 TDI de 120 kW (163 CV). Tots els propulsors, bé siguin V6 TDI o de quatre cilindres TFSI i TDI, compleixen amb la normativa d’emissions Euro 6d-temp.

L’A4 oferirà tres variants amb tecnologia Mild Hybrid (MHEV) basada en un sistema elèctric de 12 volts, que permet reduir el consum i augmentar el confort. Dues mecàniques amb aquest sistema s’afegiran a la gamma més endavant. Aquest sistema d’electrificació contribueix de forma important a l’hora d’assolir els objectius globals de reducció de consum en la gamma d’aquesta berlina.

Tant amb la caixa del canvi manual com amb les automàtiques S tronic i tiptronic -de set i vuit velocitats-, així com amb la tracció davantera o total quattro, cadascuna de les sis variants mecàniques ofereix una transmissió a mida.

Excepte en el graó d’entrada a la gamma TFSI, tots els A4 incorporen de sèrie una transmissió automàtica. Aquest motor 35 TFSI de 110 kW (150 CV) estarà disponible poc temps després del llançament al mercat, com també ho estarà el 40 TDI de 140 kW (190 CV) amb tracció davantera.

La posada a punt de la suspensió ofereix un tacte equilibrat que combina a la perfecció amb el caràcter de l’Audi A4.

El client pot triar entre dues tarats per l’amortiment: el de sèrie i un altre més ferma, que correspon a la suspensió esportiva. A més, hi ha dos tipus de suspensió adaptativa.