NOU BMW X1 XDRIVE25E: PLAER DE CONDUCCIÓ SOSTENIBLE AMB DOS MOTORS I TRACCIÓ INTEGRAL INTEL·LIGENT

,

La variant híbrida endollable de l’Sports Activity Vehicle en el segment premium compacte combina una àgil versatilitat, amb unes emissions i un consum de combustible exemplars. L’eficiència del motor elèctric i la innovadora tecnologia de bateries fan possible realitzar trajectes de fins a 57 quilòmetres * sense emissions locals.

El Grup BMW segueix portant la seva estratègia d’electrificació més enllà i presenta un nou model híbrid endollable per a un segment especialment popular i en expansió. Amb el nou BMW X1 xDrive25e ja es pot experimentar, en el segment premium dels Sports Activity Vehicle (SAV), la interacció intel·ligent entre el motor de combustió i el motor elèctric, així com els trajectes sense emissions locals. Una conducció elèctrica extremadament eficient i una bateria de ions de liti d’última generació fan possible una autonomia de fins a 57 quilòmetres * en mode elèctric. Amb un consum de combustible mitjà de 2,0 litres cada 100 quilòmetres * i unes emissions de CO2 de 43 grams per quilòmetre *, el nou BMW xDrive25e estableix el punt de referència dins del seu entorn. El seu consum combinat d’energia és de 13,5 kWh cada 100 quilòmetres *. La tracció total híbrida específica, amb una precisa i ràpida distribució de la potència entre les rodes del davant i del darrere, transmet una agilitat apassionant i un extraordinari plaer de conducció.

El sistema híbrid endollable del nou BMW X1 xDrive25e consta d’un motor de gasolina de tres cilindres i 1,5 litres amb tecnologia BMW TwinPower Turbo, i un motor elèctric específicament desenvolupat per a aquest model. Aquest sistema procedeix de la tecnologia modular eDrive del Grup BMW. El motor de gasolina té una potència de 92 kW (125 CV) i un parell motor màxim de 220 Nm. Aquest propulsor transfereix la seva potència a les rodes davanteres a través d’una transmissió Steptronic de 6 velocitats. El motor elèctric ofereix una potència de 70 kW (95 CV) i un parell motor de 165 Nm, que es transmet a les rodes del darrere per mitjà d’una transmissió d’una sola velocitat. El resultat és una tracció total híbrida específica, que dota el BMW X1 xDrive25e d’una agilitat única en la seva categoria i del distintiu plaer de conducció d’un SAV. La ràpida lliurament de potència del motor elèctric, que lliura el seu parell màxim de forma instantània des d’aturat, permet al conductor reaccionar amb molta velocitat a les condicions de conducció canviants. A més, la ubicació del motor elèctric sobre l’eix posterior contribueix a l’equilibrada distribució de pesos del nou BMW X1 xDrive25e. Això, en conjunt amb el sistema d’interacció intel·ligent entre els dos motors, proporciona la màxima estabilitat i confort de conducció, i una resposta dinàmica.

El motor de combustió i l’elèctric produeixen una potència conjunta de 162 kW (220 CV) i un parell màxim de 385 Nm. El nou BMW X1 xDrive25e accelera de 0 a 100 km / ha 7,0 segons. A més, el motor elèctric garanteix tenir reserves d’empenta addicionals, que aporten seguretat; i un intens caràcter esportiu en avançaments en carreteres secundàries, per exemple. La velocitat màxima d’aquest model híbrid endollable és de 192 km / h.

Gràcies a l’última tecnologia en bateries, el nou BMW X1 xDrive25e posseeix grans reserves d’energia elèctrica, que permeten realitzar la majoria dels trajectes diaris emprant només el motor elèctric i sense generar emissions locals. L’última generació de bateries de ions de liti disposa d’una capacitat energètica de 9,7 kWh, que permeten a l’BMW X1 xDrive25e oferir una autonomia elèctrica de fins a 57 quilòmetres *. La bateria d’alta tensió pot carregar-se en un endoll domèstic convencional usant el cable de càrrega que s’inclou en l’equipament de sèrie. D’aquesta manera, la bateria pot estar completament carregada en unes cinc hores. Si s’utilitza un carregador BMW i Wallbox, el temps de càrrega es redueix a menys de 3,6 hores. La presa de càrrega té una tapa independent i està ubicada al lateral davanter esquerre del cotxe.

El conductor pot variar el funcionament del sistema de propulsió mitjançant el botó eDrive de la consola central. En la configuració estàndard AUTO eDRIVE, el sistema de conducció intel·ligent assegura una interacció òptima entre els dos sistemes de propulsió en totes les situacions de conducció. El sistema híbrid endollable també empra les dades de navegació per incrementar tant l’eficiència com el plaer de conducció. Quan la guia de navegació està activada, la gestió intel·ligent de l’energia també pot tenir en compte el perfil de la ruta. En la manera MAX eDRIVE s’utilitza al màxim l’energia elèctrica. En aquesta manera, el nou BMW X1 xDrive25e arriba a una velocitat màxima de 135 km / h. També hi ha una manera SAVE BATTERY, que permet al conductor mantenir l’estat de càrrega de la bateria durant la conducció o fins i tot incrementar-lo a través de la recuperació d’energia. D’aquesta manera, la càrrega de la bateria pot reservar-se per a un ús posterior, per exemple, per circular en manera completament elèctric a ciutat