NOU EQV: EL PRIMER GRAN MONOVOLUM 100% ELÈCTRIC
Autonomia de 405 km i càrrega ràpida de sèrie. Fins a 8 places i màxima habitabilitat gràcies a la situació de les bateries sota el pis del vehicle. Intel·ligència artificial i connectivitat amb el sistema MBUX que inclou funcions específiques EQ. Llenguatge de disseny EQ a l’exterior i interior.
Després de presentar en el passat Saló de l’Automòbil de Ginebra el Concept EQV, arriba ara la versió de producció en sèrie del nou EQV (consum combinat: 27.0 kWh / 100 km; emissions CO2: 0 g / km, dades provisionals) 1 El nou integrant de la família EQ de Mercedes-Benz combina la mobilitat lliure d’emissions amb una gran funcionalitat, un elevat dinamisme i un elegant disseny convertint-se en el primer monovolum Premium del mercat. Serà una de les novetats que Mercedes-Benz presentarà al Saló de l’Automòbil de Frankfurt (del 12 al 22 de setembre).
Els aspectes tècnics més destacats d’aquest vehicle inclouen una autonomia de 405 quilòmetres (dades provisionals) 1 i la funció de càrrega ràpida del 10 al 80% de capacitat en només 45 minuts. A més, el vehicle ofereix el major nivell de confort possible en el seu interior i la màxima funcionalitat, gràcies a la varietat de configuracions de seients des de sis a vuit places i les dues longituds de carrosseria disponibles.
La fabricació en sèrie del EQV s’integrarà en la producció de la planta espanyola de Mercedes-Benz a Vitòria on també es fabriquen el Classe V i la furgoneta Vito. Això permet fàcilment flexibilitzar la seva producció adaptant-se a la demanda de cadascun dels models.
Funcionalitat gràcies al seu intel·ligent disseny
El motor elèctric i la transmissió (Eats) de l’EQV estan situats a l’eix davanter amb la connexió de càrrega al lateral para-xocs. Disposa d’una potència màxima de 150 kW (204 CV). El motor elèctric, la transmissió amb una relació de canvi fixa, el sistema de refrigeració i els components de la gestió electrònica constitueixen una unitat realment compacta. L’energia és proporcionada per una bateria de ions de liti situada sota del pis del vehicle. La seva ubicació baixa i centrada també té un efecte positiu en el comportament dinàmic del EQV. La velocitat màxima està auto limitada a 160 km / h.
De sèrie, el Mercedes-Benz EQV està equipat amb un carregador a bord (OBC) refrigerat per aigua amb una capacitat de 11 kW per a la càrrega en preses de corrent altern AC a la llar o en estacions de càrrega públiques.
La bateria, que té una capacitat útil de 90 kWh, facilita un abast màxim de 405 quilòmetres (dades provisionals) 1. La instal·lació de la bateria en l’espai sota el pis garanteix el major espai possible dins de l’habitacle oferint la mateixa habitabilitat i funcionalitat que el Classe V.
Ofereix un gran nombre d’aplicacions. En l’àmbit privat, per exemple, les famílies es beneficien de multitud de configuracions de seients sense renunciar a poder desplaçar-se tota la família en un vehicle lliure d’emissions locals. Sis seients individuals, d’altra banda, converteixen el EQV en un vehicle de representació que compleix tots els requisits per al transfer de VIPs de forma còmoda i particularment silenciosa. La flexible instal·lació de seients individuals o de bancs correguts també permeten que el EQV es converteixi en un vehicle de sis, set o fins i tot vuit places.
Màxima autonomia gràcies a la recuperació intel·ligent i als diferents modes de conducció
Per garantir que el rang operatiu s’utilitzi al màxim, el EQV també carrega les seves bateries quan està en moviment. En desaccelerar o frenar, la rotació mecànica es converteix en energia elèctrica i es fa servir per carregar la bateria d’alt voltatge (recuperació). El conductor té una gran influència en la recuperació utilitzant avançat sistema de recuperació per lleves situades darrere del volant. La lleva esquerra augmenta el grau de recuperació, mentre que la lleva dreta el redueix. En la posició de menor recuperació, el vehicle planeja, mentre que en la major és possible conduir amb un sol pedal atès que, en la majoria de les situacions, l’efecte de desacceleració de la recuperació és suficient per fer que el pedal del fre sigui redundant.
També és assistit pels diferents maneres de conducció Eco +, que optimitzen els paràmetres del vehicle per maximitzar l’autonomia en funció de les diferents situacions d’ús.
El nivell de recuperació en posició automàtica (D Auto) reflecteix la intel·ligència de l’EQV. L’Assistent ECO activat automàticament ajuda el conductor a aconseguir la millor eficiència possible. Combina dades de navegació, reconeixement de senyals de trànsit i informació proporcionada pels sistemes intel·ligents d’assistència de seguretat (radar i càmera) ajustant automàticament el grau de recuperació.
En combinació amb la navegació optimitzada per a EQ, la gestió de guiat actiu assegura que el conductor arribi al destí de forma segura fins i tot si es perd una parada de càrrega.