NOVA ERA: AUDI HONGRIA COMENÇA LA PRODUCCIÓ EN SÈRIE DE MOTORS ELÈCTRICS

Comença una nova era en Audi Hongria. El passat dimarts 24 de juliol es va iniciar de forma oficial la fabricació en sèrie de motors elèctrics a Györ.

Comença una nova era en Audi Hongria. Dimarts passat 24
de juliol es va iniciar de forma oficial la fabricació en sèrie de motors elèctrics a Györ. A manera
simbòlic, el tret de sortida per a l’arrencada de la producció a la planta va ser donat per
Péter Szíjjártó, Ministre de Comerç i Afers Exteriors; Peter Kössler, Director de
Producció i Logística de AUDI AG; i Achim Heinfling, director d’Audi Hongria. els motors
elèctrics es fabriquen en una nau de 8.500 metres quadrats amb un innovador concepte de
acoblament modular. La companyia ha invertit una xifra de dos dígits en milions d’euros
per a preparar la línia de muntatge. En l’actualitat, treballen en aquesta nova àrea al voltant de
100 treballadors.
“Audi Hongria està involucrada en la història de creixement de la marca dels quatre cèrcols des
fa 25 anys. La nostra filial hongaresa entra ara en un camp d’especialització completament
nou amb la fabricació de motors elèctrics. Aquest exclusiu saber fer converteix Györ en
la nostra factoria principal per a la fabricació de motors elèctrics, i personifica la nostra
transformació estratègica com un proveïdor de mobilitat sostenible “, va declarar Peter Kössler,
Director de Producció i Logística de AUDI AG, durant l’acte per commemorar l’inici de la
producció.
“Audi Hongria assumeix un paper pioner en la producció de motors elèctrics. estic orgullós
l’alt nivell d’experiència i motivació dels nostres empleats. Han començat la producció
del nostre nou motor elèctric amb èxit i amb un gran compromís “, va explicar Achim Heinfling,
Director d’Audi Hongria. Els primers motors elèctrics produïts en aquesta factoria es
s’utilitzaran en l’Audi i-tron, el primer model d’Audi de propulsió completament elèctrica,
que es fabricarà a la planta d’Audi a Brussel·les.
Per a la fabricació dels motors elèctrics, Audi Hongria va instal·lar, en tot just un any, els
innovadors equips necessaris per a la producció. Els departaments per al desenvolupament de

motors elèctrics i per a la planificació de la producció van treballar conjuntament amb el
centre tecnològic de producció i fabricació de prototips en Györ, de cara a adquirir la
experiència necessària. La capacitat de producció actual és d’aproximadament 400 motors
elèctrics al dia, i pot incrementar-se de forma gradual. Prop de 100 empleats treballen en
aquesta nova àrea, i la xifra arribarà als 130 per a finals d’any. La producció es realitza en un
torn, però aviat passarà a ser de tres torns.
El motor elèctric fabricat a Györ ofereix nombroses característiques noves. Amb l’estator –
un dels components principals del motor- l’objectiu és bobinar a la carcassa la major
quantitat de fil de coure com sigui possible, ja que com més compacte sigui el debanament, més
eficient és el lliurament de potència. Per a això, Audi Hongria compta amb un nou centre
encarregat del bobinat i de la seva inserció en la carcassa. L’eix està compost de dos elements
de grans dimensions, amb l’electrònica de potència integrada en el seu propi allotjament, l’engranatge
i dues paliers que transmeten la potència a les rodes. Es fabriquen dos sistemes de propulsió,
un per eix, per a cada Audi i-tron, model que equipa la tracció quattro.
L’equipament per a la producció, els robots i les estacions de mesurament i cargolat es
s’estableixen en posicions fixes, però no estan unides linealment. En el seu lloc, els empleats
fabriquen cada unitat de propulsió en illes de producció independents, seguint un procés
modular. Tot i comptar amb una seqüència d’acoblament omissió, el sistema modular
permet usar rutes ramificades i alliberar espai en el procés de producció. Vehicles
autònoms, controlats per un sistema IT intel·ligent, transporten cada mòdul a l’estació de
treball corresponent.
De forma paral·lela a la línia de producció, Audi Hongria ha instal·lat tres bancs de proves en
el departament de desenvolupament de motors, per a la realització d’assajos i proves de càrrega
contínua. Els treballadors han rebut una formació addicional en el centre tecnològic de
producció de motors elèctrics, per a convertir-se en experts en aquesta matèria.
La planta d’Hongria va fabricar 1.965.165 motors l’any passat, convertint a Audi a un
els principals productors de motors del món. En Györ es van fabricar el 2017 06:00
propulsors diferents de gasolina i tres dièsel, amb potències compreses entre els 63 kW
(86 CV) i 470 kW (639 CV). Aproximadament, 6.000 empleats fabriquen al voltant de 9.000
motors diaris, destinats a les 32 fàbriques del Grup Volkswagen.