NOVA EXPOSICIÓ DEDICADA A L’AERODINÀMICA A L’AUDI MUSEUM MOBILE
L’aerodinàmica en la fabricació d’automòbils des del 1945 fins als nostres dies: des dels concept cars fins als cotxes de carreres i el campió del món de Cx, l’Audi 100. Gairebé 30 vehicles s’exhibeixen en una exposició especial que estarà disponible per visitar fins al 2 de març del 2025.
Audi va fer història al camp de l’enginyeria el 1982 amb l’Audi 100. Amb el seu coeficient Cx de 0.30, la tercera generació de l’Audi 100 va ser la berlina de sèrie més eficient del món en termes aerodinàmics en aquell moment, fet que converteix aquest vehicle en una part essencial de la nova exposició especial “Form vollendet”, que estarà a l’Audi museum mobile d’Ingolstadt fins al 2 de març de 2025, on Audi Tradition presentarà conceptes aerodinàmics des del 1945 fins als nostres dies.
La investigació aerodinàmica que va florir abans de la Segona Guerra Mundial i que va ser objecte de l’exposició “Windschnittig” (aerodinàmic, en alemany) d’Audi Tradition, que es va allargar fins a finals del mes de juny passat, tot just va evolucionar després del 1945. La indústria automobilística europea estava molt ocupada recuperant-se. Durant aquest període, els desenvolupaments d’abans de la guerra es van continuar utilitzant i millorant. L’augment dels preus del cost del combustible durant la crisi del petroli del 1973 va provocar un canvi de mentalitat. Va ser aleshores quan els enginyers van començar a centrar-se a reduir el consum de combustible. Un dels indicadors utilitzats per aconseguir-ho va ser la resistència aerodinàmica. El 1982, Audi va causar sensació amb l’Audi 100; el seu coeficient de resistència aerodinàmica de 0,30 va establir un rècord mundial per a les berlines de producció en sèrie, un valor que es convertiria en la referència durant anys.
La nova exposició especial Audi Tradition “Form vollendet” (en alemany, «forma perfeccionada») mostra l’Audi 100, que se li va anomenar “campió del món de Cx”, juntament amb altres models com el NSU Ro 80, el Porsche 356, el Lamborghini Countach i la Ducati Paso 950. Els visitants també tindran l’oportunitat de contemplar concept cars i cotxes de carreres de la història d’Audi, com l’Audi 90 IMSA GTO de 1989, el prototip de Le Mans Audi R18 e- tron quattro de 2012, el concept car Audi Skorpion de 2013, i el concept car Audi 80 Cd de 1984, que els desenvolupadors van utilitzar per provar els límits del que era factible. El seu objectiu era aconseguir un coeficient de resistència aerodinàmica inferior a 0.2, una fita que finalment van assolir.
L’Audi A2 representa una altra fita en aerodinàmica. En el seu debut a l’IAA del 1999, el seu disseny, orientat cap a una aerodinàmica òptima i unes proporcions inusuals per a l’època, va polaritzar l’opinió pública. El model bàsic amb carrosseria d’alumini Audi Space Frame va aconseguir un coeficient de resistència aerodinàmica de 0,28. Els enginyers d’Audi van continuar afinant l’aerodinàmica amb nombroses mesures individuals i, així, van reduir encara més el coeficient de l’Audi 2.1 TDI, que es va convertir en el primer automòbil de quatre portes del món amb un consum de tres litres cada 100 quilòmetres recorreguts. Aquest model, que formarà part de l’exposició especial “Form vollendet”, té un coeficient de resistència aerodinàmica de 0,25 i un consum mitjà de 2,99 l/100 km.
Stefan Felber, encarregat de l’exposició, revela quina és la peça favorita: “El DKW F9 té un significat especial per a mi: és el nexe d’unió entre les dues exposicions, Windschnittig i Form vollendet. A més, aquest cotxe aerodinàmic i aparentment senzill representa el nou començament d’Auto Union a Alemanya Occidental i d’IFA a Alemanya Oriental”.