OPEL I LA LLUM, DEL GT A LA TECNOLOGIA INTELLI-LUX LED PÍXEL

Des dels seus orígens, la il·luminació ha estat un dels camps de recerca predilectes d’Opel, que ha enllumenat noves vies tecnològiques amb fites com els fars escamotejables de l’Opel GT el 1968 o el sistema d’enllumenat AFL, estrenat el 2004.

A les darreres dècades, Opel ha estat àmpliament reconeguda pel seu paper pioner en el desenvolupament dels fars moderns i les tecnologies d’il·luminació. Ja el 1968, l’Opel GT va impressionar a més de per la seva nova forma d’ampolla de Cola, per ser el primer cotxe alemany amb fars escamotejables. El 1989, l’Opel Calibra va ser un dels primers cotxes de producció en sèrie a comptar amb fars el·lipsoïdals. L’alçada dels fars de només 7 centímetres va ser clau per aconseguir el disseny exclusiu del coupé i la seva excel·lent aerodinàmica.
El 2003, Opel es va convertir en el primer fabricant a oferir un sistema dinàmic de llum de corba i un sistema estàtic de llum de gir a 90º quan va presentar l’innovador sistema AFL (Adaptive Forward Lighting – Sistema d’Il·luminació Adaptativa) al segment mitjà. El 2004, l’Opel Astra va ser el primer cotxe compacte a incorporar llum de gir i el 2006, la marca va democratitzar encara més aquesta tecnologia de seguretat en oferir els fars bi-halògens amb llum dinàmica de corba i estàtica de gir als segments de cotxes i monovolums petits, amb el Corsa i el Meriva.

El 2008, la següent generació del sistema AFL+ va fer el seu debut amb el llançament de l’OpeI Insignia establint una nova referència en la indústria de l’automòbil. Aquests fars bixenó variables ja adaptaven la distribució del feix de llum al perfil de la carretera, a la velocitat a què es circulava ia les condicions meteorològiques.

L’anterior generació de l’Opel Astra el 2015 va portar la innovadora il·luminació matricial al segment dels compactes. A l’actual Opel Astra, la marca segueix la mateixa filosofia amb la il·luminació matricial Intelli-Lux LED® Pixel completament adaptativa.

Amb un total de 168 díodes LED (84 per far) garanteix una distribució del feix de llum precisa i fluida en tot moment, sense enlluernar els altres usuaris de la via. Amb això, el Nuevo Astra estableix una nova referència a la seva categoria. Els seus ultrafins fars “retallen” fora del feix de llum, amb una precisió mil·limètrica, als vehicles que s’aproximen de front. Mentrestant, la resta de zones romanen completament il·luminades amb els llums llargs.

La tecnologia d’il·luminació Intelli-Lux LED® Pixel és superior tant davant dels sistemes convencionals com dels de xenó, atès que és més potent i precisa. Quan el cotxe abandona les àrees urbanes, els fars matricials encenen automàticament la llum llarga i ajusten contínuament la longitud i la distribució del feix lluminós. No enlluerna altres usuaris de la via, mentre la resta de la carretera i el seu entorn estan perfectament il·luminats. Els segments LED es tornen a engegar automàticament quan el sistema detecta que no hi ha llums d’altres vehicles.

Gràcies a aquesta tecnologia els conductors d’Opel poden identificar els objectes als extrems de la carretera amb molta més antelació. Això els permet tenir més temps de reacció quan, per exemple, els animals poden travessar inesperadament la carretera.

L’eficiència ha estat el factor amb què s’han definit gran part dels equipaments del Nou Opel Astra, inclosa la il·luminació. Cada far consumeix només 13 W, fet que suposa un estalvi d’energia del 81% comparat amb un halogen, que necessita al voltant de 70 W.