PER ALS DISSENYADORS DE HYUNDAI, LA REALITAT VIRTUAL JUGA UN PAPER CLAU PER A DESENVOLUPAR LES SEVES NOUS MODELS
El Centre de Disseny Europeu de Hyundai (Hyundai Design Center Europe – HDCE) empra l’última tecnologia virtual per dissenyar automòbils. En implementar les últimes innovacions en el seu procés de treball, Hyundai és més eficient satisfent les demandes dels seus clients. El seient virtual de Hyundai (Virtual Seat Buck) demostra com la companyia adopta noves tecnologies en el desenvolupament de vehicles.
Amb el temps, els automòbils s’han convertit en molt més que un simple mitjà de transport. Són, cada vegada més, extensions dels nostres espais de vida, com una segona llar. Al Centre de Disseny Europeu de Hyundai (Hyundai Design Center Europe – HDCE), els dissenyadors s’estan adaptant a aquests canvis integrant la realitat virtual en el procés de disseny.
Tradicionalment, el procés de disseny d’automòbils implicava diversos passos, inclosa la construcció de molts models físics d’argila. Es requeria molt de temps per expressar adequadament diferents idees de disseny sobre aquests actius. Mentrestant, si un disseny era rebutjat, els dissenyadors havien de començar de nou partint de zero. Per tant, es dedicava molta feina en va abans que el producte sorgís, i tot això a un alt cost.
Ara, gràcies a la realitat virtual, els dissenyadors del HDCE pot començar a comprendre, i fins i tot sentir, tant l’exterior com l’interior del producte abans que existeixi físicament. La idea de crear un seient virtual s’ha planejat durant aproximadament deu anys. Ara que la tecnologia és tan avançada, el HDCE pot construir cotxes de manera més eficaç i utilitzar-los de la manera més convenient.
“El nostre seient virtual és un exemple de com Hyundai està implementant les últimes innovacions en els nostres processos de treball, que complementen el modelatge final en argila de l’automòbil”, explica Thomas Bürkle, dissenyador cap del Centre de Disseny Europeu de Hyundai. “La realitat virtual no només accelerarà i facilitarà el nostre procés de disseny, sinó que també ens permetrà satisfer millor les demandes dels clients de Hyundai”.
Seient virtual de Hyundai
Hi ha molts beneficis en l’ús del seient virtual. En primer lloc, permet la visualització ràpida de les dades de disseny, així com les variants de color i retallada al principi del procés de disseny. Aquestes dades es comparteixen simultàniament amb els enginyers, fins i tot en una etapa primerenca, el que permet un diàleg constant entre els dos departaments. El Virtual Seat Buck també permet una comparació ràpida de dades. A mesura que cada pas es guarda en el núvol, els diferents departaments de tot el món poden reelaborar contínuament i treballar-hi.
El procés de disseny de realitat virtual simplifica el treball d’un dissenyador d’automòbils de Hyundai, en reduir la quantitat de temps que porta analitzar les seves idees en 3D. Proporciona possibilitats de configuració il·limitades de color i aplicacions de materials, a més de permetre la presentació dinàmica de les seves funcionalitats, especialment en el cas de les peces mòbils.