PIRELLI INAUGURA A MILÀ EL SEU PRIMER SIMULADOR ESPECÍFIC PER AL DESENVOLUPAMENT DE PNEUMÀTICS
Reduirà un 30% els terminis d’evolució tècnica de noves cobertes, millorant la sostenibilitat de l’procés. Aplica directament sobre el producte de carrer una tecnologia pròpia de la Fórmula 1 i l’esport de motor.
Pirelli ha inaugurat un nou simulador en el seu prestigiós centre d’investigació i desenvolupament de Milà, màquina nascuda per accelerar el desenvolupament de nous pneumàtics i que, a el mateix temps, reduirà el nombre de prototips físics necessari. Amb aquesta important nova eina es reduiran també els terminis de lliurament a el temps que es reforcen els acords amb els principals fabricants automobilístics, gràcies a una més àgil interacció entre Pirelli i els actors clau de l’mercat Premium i Prestige.
Aquesta nova tecnologia d’avantguarda permet reduir un 30% el temps de desenvolupament mitjà per a un nou pneumàtic, tant per la carretera com per a la competició, gràcies a l’aplicació d’una avaluació virtual de prototips per a cada model de cotxe. El nou simulador remodela diferents paràmetres de mesurament amb gran agilitat, el que porta a un més ràpid intercanvi d’informació virtual i real entre Pirelli i els més prestigiosos fabricants mundials.
En comparació amb el mètode tradicional, el simulador permet crear un model virtual de qualsevol cotxe -ja sigui amb dades propis o subministrades pel fabricant- i programar-lo en el sistema per dur a terme un treball de desenvolupament que pot compaginar-se amb el simulador de l’propi constructor. D’aquesta manera, els terminis d’evolució queden perfectament harmonitzats amb els de l’automòbil a què van destinats, especialment avui dia, una època en què la presentació de novetats és cada vegada més freqüent. A més, l’ús d’un simulador durant la fase de desenvolupament de prototips reduirà el nombre d’unitats físiques reals necessàries, mesura que va alineada amb les exigències de sostenibilitat que Pirelli s’autoimposa en l’actualitat, amb el lògic benefici agregat que això comporta per al medi ambient.
TECNOLOGIA DE FÓRMULA 1 PER A LA CARRETERA
La simulació avançada s’utilitza des de fa més de deu anys en el disseny i desenvolupament de pneumàtics de Fórmula 1 i d’altres categories automobilístiques. A dia d’avui, aquesta tecnologia, enriquida per l’experiència de l’departament d’investigació i desenvolupament de Pirelli, arriba també a les cobertes de producció.
El simulador, creat per l’empresa especialitzada VI-grade, compta amb una estructura envoltant que defineix una pantalla panoràmica de 210 graus i 7,5 metres de diàmetre, capaç de reproduir una gran varietat de situacions de conducció en carretera o circuit. El cor de sistema el forma un model d’automòbil estàtic equipat amb tecnologies actives per reproduir amb exactitud les sensacions que qualsevol conductor experimenta a l’volant en un cotxe real. Per a això utilitza el seient, el volant, els cinturons de seguretat i altres sistemes animats capaços de replicar moviments de la suspensió i el motor.
Les sessions de simulació es coordinen des d’un centre de control capaç de replicar les especificacions tècniques de qualsevol pneumàtic o vehicle, i determinades situacions en carretera o pista. Els resultats es mesuren amb exactitud, amb detalls que inclouen la interacció entre la goma i la carretera, entre altres paràmetres, i que poden enriquir-se amb les valoracions subjectives de l’pilot de proves.
El treball de desenvolupament que recull aquest simulador es complementarà amb el simulador dinàmic (dissenyat per reproduir acceleracions laterals i longitudinals, a més de rotacions) que s’instal·larà properament al Politècnic de Milà. Pirelli gaudeix des de fa anys una llarga col·laboració amb aquesta institució, que acull una notable càrrega de proves complementàries per encàrrec de l’propi centre d’investigació i desenvolupament de Milà.