PORSCHE I HYDRO S’UNEIXEN PER AUGMENTAR LA DESCARBONITZACIÓ DE LA CADENA DE SUBMINISTRAMENT

Porsche AG i Norsk Hydro ASA han signat un acord per reforçar les estratègies de sostenibilitat de les dues companyies. Porsche utilitzarà alumini i extrusions de Hydro que generen un nivell baix d´emissió de CO2. Porsche i Hydro cooperaran en el desenvolupament d´un full de ruta per reciclar els materials de les bateries a Europa.

Hydro subministrarà a Porsche ia diversos proveïdors l’alumini Hydro Reduxa 4.0, un material generat amb una baixa emissió de CO2. Aquest aliatge dalumini té una de les empremtes de CO2 més baixes del mercat actual i es produeix amb energia renovable. L’emissió comptabilitzada comprèn des de la mina fins a la producció del metall. Per al 2025, en els futurs projectes de vehicles, Hydro permetrà a Porsche reduir les emissions a uns 3,5 quilograms de CO2 per quilogram d’alumini utilitzat. Aquesta xifra és aproximadament un 60% inferior a la mitjana de l’alumini que es consumeix actualment a Europa com a matèria primera.
«Porsche està treballant per aconseguir que el 2030 la cadena de valor dels nostres vehicles sigui neutra en carboni. L’alumini i els materials per a la producció de bateries tenen un paper clau en la nostra estratègia de sostenibilitat. Amb l’alumini d’Hydro pretenem reduir substancialment l’emissió de CO2 derivada d’aquest material important», afirma Barbara Frenkel, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Compres.

Hilde Merete Aasheim, Presidenta i Directora General d’Hydro, i Barbara Frenkel, membre del Consell de Direcció de Porsche AG com a responsable de Compres (i-d), 2023, Porsche AG
«Per reduir l’escalfament global, ens cal descarbonitzar els sistemes energètics, produir per a la circularitat i reciclar els recursos ja en ús. L’alumini és un factor clau en la transició ecològica, però s’han d’alliberar les cadenes de subministrament d’emissions. La indústria necessita col·laborar perquè això passi i estem encantats de poder treballar amb un pioner com Porsche en la nostra tasca comuna de crear un cotxe gairebé lliure de carboni», afirma Hilde Merete Aasheim, presidenta i directora general d’Hydro.

La proporció d’alumini als vehicles Porsche no ha deixat d’augmentar. Aquest material és un dels elements clau en la transformació d’un cotxe elèctric en esportiu, a causa de les seves excel·lents propietats mecàniques amb relació a la baixa densitat. Actualment, l’alumini ja representa prop del 30% del pes total del Porsche Taycan, primer esportiu elèctric de la marca. En el marc dels plans de descarbonització de les dues empreses, Hydro s’ha fixat metes ambicioses: el 2030, l’alumini que subministri als proveïdors de Porsche haurà de ser neutre en emissió de CO2. Per millorar encara més l’economia circular i la petjada de carboni de l’alumini, l’empresa noruega vol promoure l’ús d’energies renovables en la producció d’alumini i el reciclatge del metall de rebuig.