PRESENTACIÓ MUNDIAL DEL NOU SEAT ARONA TGI AL SALÓ DE L’AUTOMÒBIL DE PARÍS

SEAT presentarà el primer SUV urbà híbrid de Gas Natural Comprimit (GNC) i gasolina del món amb el llançament del Arona TGI al Saló de l’Automòbil de París, que se celebrarà a la capital francesa del 4 al 14 d’octubre.

El Arona TGI és el quart vehicle de la gamma SEAT a beneficiar-se d’un combustible més net i econòmic, seguint l’estela del Lleó, l’Ibiza i el Mii, i reafirma la intenció de SEAT de fomentar l’ús del GNC per contribuir a reduir les emissions de CO2 i d’òxid de nitrogen.

Ha estat dissenyat i desenvolupat a la seu de SEAT a Martorell, on també es produirà, i representa un pas més en el programa de desenvolupament de vehicles de la marca espanyola, ja que no només incorporarà les últimes tecnologies, sinó que a més demostrarà que la protecció del medi ambient no té per què afectar negativament el plaer de conduir.

«SEAT promou activament l’ús del GNC, ja que aquest combustible suposa una alternativa sostenible a la gasolina i el dièsel», explica Luca de Meo, president de SEAT. «A més, aquesta tecnologia permet utilitzar biometà renovable de qualitat garantida, la qual cosa confirma la viabilitat a llarg termini del GNC com a alternativa per a una mobilitat amb zero emissions ».

Eficient motor TGI

El nou SEAT Arona compta amb un motor TGI de 1.0 litres amb tres cilindres i 12 vàlvules, capaç d’oferir 90 CV entre les 4.500 i les 5.800 rpm, i un parell màxim de 160 Nm entre les 1.900 i les 3.500 revolucions per minut. Aquest propulsor equipa de sèrie una transmissió manual de sis velocitats per incrementar la seva eficiència i facilitar la conducció.

Amb una velocitat màxima de 172 km / h i un temps d’acceleració de 0 a 100 km / h de 12,8 segons, els conductors sabran valorar no només les impressionants qualitats ecològiques del Arona TGI, sinó també les seves excel·lents prestacions durant la conducció.

Aquesta variant del Arona incorpora els mateixos sistemes que la versió 1.0 TSI de gasolina, i integra components que li permeten circular amb Gas Natural Comprimit. Per aquest motiu, el Arona TGI inclou tres dipòsits de GNC situats sota el pis del maleter, una boca d’ompliment situada al costat de la de gasolina, conductes de gas d’acer inoxidable, sensors de pressió de gas i un regulador de pressió electrònic que controla eficaçment la distribució del gas al motor TGI.

El motor 1.0 ha estat desenvolupat tenint en compte tots els detalls, per la qual cosa inclou modificacions per adaptar-lo a l’ocupació del gas, com uns nous segments dels pistons en crom-níquel, així com un reforç dels seients de les vàlvules i un major alçat de les mateixes, per augmentar la seva resistència al desgast. El turbocompressor és més lleuger, de manera que la turbina respon immediatament i el motor desenvolupa la seva potència amb major suavitat.

Un dels reptes del GNC és l’arrencada en fred, ja que quan la temperatura exterior descendeix per sota dels -10 ° C, primer arrenca utilitzant la gasolina fins que s’escalfen els injectors de gas i les condicions permetin activar el circuit de GNC ; una operació que sol trigar escassos segons.

En circumstàncies normals de temperatura, el Arona TGI només utilitza gasolina com a combustible alternatiu quan els dipòsits de GNC s’esgoten, encara que amb tres dipòsits, l’autonomia serà més que suficient per a la majoria dels usuaris. Els dipòsits de gas tenen una capacitat de 14,3 kg i proporcionen una autonomia de 400 km en mode GNC. Gràcies a l’ocupació del dipòsit de gasolina, la distància augmenta en altres 160 km.

L’alternativa híbrida més econòmica del mercat

L’ocupació del GNC és molt més econòmic que la gasolina, pel que resulta més rendible que els combustibles tradicionals i, en no ser un derivat del petroli, també evita les fluctuacions imprevistes dels preus. A més, el GNC és considerablement més eficient que el dièsel, la gasolina i fins i tot el gas liquat de petroli (GLP): l’energia generada per 1 kg de GNC equival a 2 litres de GLP, 1,3 litres de dièsel i 1,5 litres de gasolina.

Així mateix, els models TGI de SEAT suposen un considerable estalvi en el cost per quilòmetre recorregut. Aproximadament és un 50% més econòmic enfront del Arona homòleg de gasolina, un 30% davant d’un Diesel, més d’un 15% que un vehicle impulsat per GLP, i fins i tot un 20% més econòmic que un híbrid elèctric no endollable de gasolina.

Fins i tot quan el dipòsit de gas s’esgota, la transició a la gasolina és tan fluïda que passa de forma inadvertida per al conductor, i tan sols es percep gràcies a un indicador en el quadre d’instruments, que indica que s’està circulant amb gasolina a vegada de GNC, així com pels nivells corresponents per a cada tipus de dipòsit.

No hi falta res

El nou SEAT Arona TGI destaca per ser un SUV urbà pràctic, versàtil i personalitzable. Estarà disponible en els mateixos acabats que la resta de mecàniques -Reference, Style, Xcellence i FR-, de manera que els clients podran triar la versió més d’acord a les seves necessitats.