RAPIDE E: desvetllats ELS SECRETS DEL PRIMER ASTON MARTIN COMPLETAMENT ELÈCTRIC

El Rapide I serà el primer vehicle elèctric amb bateria (BEV) d’Aston Martin. Confirmat el seu nom: “Rapide I”. Desenvolupat al costat de Williams Advanced Engineering. Es produiran un total de 155 unitats. Els seus dos motors elèctrics produiran més de 610 CV de potència i 950 Nm de parell, amb el que serà el Rapide més potent. Compta amb un innovador sistema de bateries de 800V; el carregador DC / DC facilita una càrrega ràpida, fins i tot amb xarxes de 400 V. Els cotxes es construiran a les instal·lacions d’Aston Martin a St. Athan. Les primeres unitats es lliuraran en el quart trimestre de 2019.

Aston Martin avança a bon ritme en el desenvolupament del seu primer vehicle elèctric de producció, el Rapide E. La marca de luxe britànica ha confirmat una nova sèrie de detalls tècnics per a aquesta edició especial, limitada a 155 unitats.
En estreta col·laboració amb el seu soci de desenvolupament, Williams Advanced Engineering (WAE), Aston Martin ha emprat el seu lideratge en la tecnologia de vehicles elèctrics per començar una nova era en la tecnologia de tren de potència d’Aston Martin i assumir els reptes tecnològics associats al acoblament de les bateries i motors en l’espai disponible.

Durant tot el procés de desenvolupament, l’equip d’enginyeria s’ha centrat en crear un sistema de refrigeració adequat per a les bateries i el motor, per tal de garantir un rendiment constant. A més, s’han marcat exigents objectius de reducció de pes, utilitzant aliatges i materials compostos de carboni més lleugers.

El Rapide I comptarà amb una bateria elèctrica de 800V, amb una capacitat de 65 kWh i més de 5.600 cel·les d’ió de liti 18650 en format cilíndric. Aquestes cel·les es munten en un pack de bateries creat a mida i ubicades en la posició del motor original V12 de 6.0 litres, la seva caixa de canvis i el dipòsit de combustible. Aquest sistema de bateries alimenta dos motors elèctrics, situats a la part posterior del vehicle, que produeixen una potència combinada superior als 610 cavalls i uns colossals 950 Nm de parell màxim.

L’autonomia del Rapid E ​​és d’aproximadament 320 quilòmetres, segons la normativa WLTP, si bé vehicle és capaç de recarregar en una hora una autonomia de 297 quilòmetres, emprant un carregador de 400 V / 50 Kw. D’altra banda, el sistema de bateria d’alt voltatge de 800 V permet una càrrega més ràpida, de gairebé 500 quilòmetres d’autonomia en una hora, emprant un carregador 800 V que lliuri 100 kW o més.

Com qualsevol Aston Martin, el Rapide I s’està desenvolupant amb l’objectiu d’assolir un elevat rendiment. La velocitat màxima projectada per al Rapide E és de 250 km / h, arribat als 100 km / h en menys de 4 segons i recuperant de 80 a 110 km / h en només 1,5 segons. És important destacar que aquestes xifres no es limiten a quan les bateries estan completament carregades. L’objectiu ha estat obtenir el màxim rendiment durant qualsevol estat de càrrega de la bateria, com s’esperaria d’un vehicle convencional amb motor de combustió interna. Això inclou la capacitat de rodar una volta completa de Nürburgring sense cap reducció de la capacitat de la bateria i la capacitat de fer front a les demandes diàries de repetides acceleracions i frenades.

Exterior del cotxe i la seva carrosseria també han estat aerodinàmicament optimitzats i complementats amb uns nous pneumàtics. Calçat amb uns Pirelli P-Zero de menor resistència al rodament i reducció de soroll, el Rapid E ​​té com a objectiu aconseguir un alt nivell aerodinàmic, maximitzar l’adherència i la refrigeració, en comparació amb el Rapide S estàndard.

També ha estat un objectiu per al projecte el retenir i millorar les sensacions, caràcter i entrega de potència del motor V12 del Rapide S. Amb aquesta finalitat, s’ha prestat especial atenció al desenvolupament i posada a punt del tren de potència elèctric i al xassís ; centrats, especialment, en la integració del programari. Els dos motors elèctrics darrers del Rapide I compten amb un diferencial autoblocant, que combinat amb els nous reglatges de molles i amortidors, garanteix les característiques de conducció per les quals és famós el Rapide S de combustió.

Tot i que el Rapide I es construirà en un volum molt reduït, està subjecte als estrictes i exhaustius protocols de prova d’Aston Martin amb l’equip WAE, dedicat a treballar estretament amb el personal d’Aston Martin per garantir que cada aspecte del programa de prova del prototip segueixi els procediments establerts de la marca. Excepcionalment, els clients seran una part estesa del programa Rapide I, doncs els seus comentaris i experiències de conducció brindaran a la marca apreciades valoracions que ajudaran a donar forma i millorar els futurs EV d’Aston Martin.

A més de WAE, el programa Rapide I compta amb el suport d’altres socis tècnics, inclòs Hyperbat Limited, una nova empresa conjunta entre Williams Advanced Engineering i Unipart Manufacturing Group, com a fabricant de bateries; Integral Powertrain Technologies, per a motors elèctrics; Xtrac, per a la transmissió, i el consorci del projecte H1PERBAT amb fons de l’Advanced Propulsion Center.

En referència al programa Rapide I, Andy Palmer, CEO d’Aston Martin, ha declarat: “La responsabilitat mediambiental i la sostenibilitat són un repte global que hem d’afrontar entre tots. Com a enginyer d’automoció titulat, estic orgullós de que la indústria de l’automòbil estigui reduint les seves emissions nocives i liderant el camí en la recerca de solucions a llarg termini”.