RETORN AL FUTUR: EL CLÀSSIC MINI ELECTRIC

Al Saló Internacional de l’Automòbil de Nova York 2018, MINI presenta un cotxe especial: una versió totalment elèctrica del clàssic Mini.

Amb la presentació mundial d’un cotxe extraordinari en el Saló Internacional de l’Automòbil de Nova York (30 de març – 8 d abril de 2018), el fabricant britànic de cotxes MINI torna a demostrar la seva aspiració d’una conducció exclusivament elèctrica amb un nou concepte de una icona.

 

El clàssic Mini Electric combina l’aspecte històric del vehicle petit més desitjat en el món amb una innovadora tecnologia de propulsió per al futur de la mobilitat urbana. Amb aquest vehicle únic, MINI envia un senyal clar del seu compromís de conservar el caràcter inconfusible de la marca alhora que adopta la pionera tecnologia de zero emissions.

 

El clàssic Mini Electric és el resultat d’un viatge imaginari a través del temps, on la història del model clàssic s’amplia amb un altre capítol. L’original de la segona meitat del segle XX es converteix així en un ambaixador de la consciència mediambiental i en una forma de mobilitat sostenible el futur acaba de començar.

 

El paisatge de la mobilitat urbana elèctrica aviat es beneficiarà de l’arribada d’un nou model, ple de carisma, estil individual i diversió. El concepte MINI Electric es va anunciar al Saló de l’Automòbil de Frankfurt 2017, i prepara el camí per al primer vehicle totalment elèctric de la marca, que es presentarà el 2019, just a temps per al 60è aniversari del clàssic Mini. El vehicle de producció totalment elèctric es troba actualment en la fase de desenvolupament, que es basa en el MINI 3 portes, i es fabricarà per primera vegada a la planta de MINI a Oxford l’any que ve.

 

Un cop més MINI assumeix un paper pioner en la mobilitat sostenible dins de BMW Group. El 2008, la marca va presentar el MINI E: prenent com a referència el model predecessor de l’actual MINI 3 portes, es van produir i es van utilitzar uns 600 exemplars en una prova sobre el terreny en condicions quotidianes. Aquest antecedent va exercir un paper fonamental en la preparació de les condicions per al desenvolupament del BMW i3, que ve collint un èxit mundial des de 2013 (consum mitjà: 13,1-13,6 kWh / 100 km; emissions mitjana de CO2: 0 g / km).

 

En el camí cap a una nova era de la mobilitat elèctrica, MINI ja ha fet un altre pas endavant. En el model MINI Cooper ES Countryman All4 híbrid endollable (consum mitjà de combustible: 2,1-2,3 l / 100 km; consum mitjà elèctric: 13,2-14,0 kWh / 100 km; emissions mitjana de CO2: 49 – 52 g / km), la combinació d’un motor de combustió interna amb un motor elèctric proporciona una potència del sistema de 165 kW / 224 CV. També inclou un sistema intel·ligent de tracció a les quatre rodes específic per a un híbrid. L’extraordinari model de cinc portes del segment compacte premium garanteix el plaer de conduir sobre qualsevol superfície. Els vehicles utilitzen la potència de tots dos motors per a una acceleració intensa, mentre poden també circular a velocitats de fins a 125 km / h en la manera totalment elèctric. Amb aquestes qualitats, el MINI Cooper S I Countryman All4 contribueix significativament a l’èxit de la flota de vehicles elèctrics de BMW Group en el mercat global.

 

Per contra, el clàssic Mini Electric presentat a Nova York seguirà sent únic. Una versió posterior i acuradament renovada del clàssic Mini Cooper serveix de base per a aquest vehicle tan especial. Exterior en vermell es complementa amb un sostre en blanc de contrast i una franja característica en el capó, amb el logotip «MINI Electric» en groc en l’emblema de la marca i les rodes. Aquest clàssic elèctric segueix sent fidel a la marca, tant en termes d’aspecte visual com de característiques de conducció. La potència espontània del seu motor elèctric proporciona una nova dimensió a la inconfusible sensació de kart que va impulsar al petit vehicle britànic original fins a la popularitat mundial.