SEAT IBIZA TGI UNA ALTERNATIVA REAL AL CONSUM
Ofereix un baix cost per quilòmetre recorregut, permetent recórrer 100 km per tan sols 3,22 euros, un 45% més econòmic que l’Ibiza gasolina de 95 cv.
El millor SEAT Ibiza de la història és ara també l’Ibiza més ecològic, amb l’arribada de la tecnologia híbrida de Gas Natural Comprimit i gasolina de la marca a la cinquena generació del model espanyol. El nou Ibiza TGI, resulta més econòmic i ecològic que els models equivalents que empren gasoil i benzina, i fins i tot davant dels híbrids elèctrics no endollables.
El cost per quilòmetre recorregut resulta especialment baix. D’una banda, el gas natural és més eficient que altres combustibles, ja que requereix d’una menor quantitat de combustible per produir la mateixa energia. Per una altra, omplir el dipòsit de gas natural requereix 12,6 euros d’inversió. Això es tradueix en una major autonomia i el consegüent estalvi per quilòmetre.
El nou SEAT Ibiza 1.0 TGI, que ja està a la venda, ofereix 90 CV de potència i un consum mitjà homologat de 3,3 kg / 100 km en mode GNC o, el que és el mateix, necessita d’una inversió de tan sols 3,22 euros per recórrer 100 km (preu GNC mitjà: 0,975 € / kg). Mentre que el seu homòleg en gasolina, l’Ibiza 1.0 TSI de 95 CV, necessita una inversió de 5,87 euros per cada 100 km, amb el seu baix consum mitjà homologat de 4,7 l / 100 km (preu mitjà gasolina 95 actual: 1 , 25 € / litre). És a dir, que la variant TGI resulta una 45,14% més econòmica que l’Ibiza TSI. Per la seva banda l’Ibiza híbrid de GNC i gasolina, és un 31% més econòmic que l’Ibiza dièsel 1.6 TDI de 95 CV, que amb el seu consum mitjà homologat de 3,8 l / 100 km, necessita 4,64 euros d’inversió per recórrer 100 km (cost mitjà Diesel: 1,22 € / litre).
L’autonomia total que arriba al nou Ibiza híbrid de gas natural comprimit i gasolina és de 1.194 km fent ús dels dos dipòsits: GNC -13 kg- i gasolina-40 litres-. Per la seva banda, l’Ibiza TGI compta amb l’etiqueta ECO de la DGT, beneficiant-se així de les moltes avantatges tant de circulació, com econòmiques.
El nou SEAT Ibiza utilitza el motor 1.0 TGI de tres cilindres i 12 vàlvules, associat a una caixa del canvi manual de 5 velocitats. Ofereix una potència màxima de 90 CV.
Pel que fa a les prestacions, arriba a una velocitat màxima de 180 km / h, empra 12,1 segons per accelerar de 0 a 100 km / h.
El TGI a més d’utilitzar els mateixos sistemes que inclouen les versions gasolina de l’Ibiza 1.0 TSI, incorpora els components necessaris per al funcionament amb gas natural, on destaquen, a més dels dos dipòsits de GNC, la boca d’ompliment -situada al costat de la boca d’entrada de la gasolina-, diversos sensors de temperatura i pressió de gas en els diferents components, un regulador de la pressió i sistema de distribució del gas, entre altres. Així mateix, també incorpora uns pistons específics amb recobriment de Cr-Ni que incorpora nous segments adaptats a l’ús del gas, així com un reforç dels seients de les vàlvules, per augmentar la resistència al desgast, i s’ha augmentat l’alçat de les vàlvules d’admissió, per millorar la circulació del gas cap a l’interior de la càmera.
El SEAT Ibiza TGI utilitza sempre el gas natural com a combustible principal, excepte si la temperatura del líquid refrigerant és inferior a 10 ° C, moment en el qual el motor arrenca amb gasolina i comença un procés d’escalfament de les vàlvules d’injecció de gas, abans de l’accionament automàtic del circuit de GNC. Obviant aquesta excepció, només recorre a la gasolina com a font de combustible alternativa quan s’esgota el GNC.
fitxa Tècnica
Cilindrada 999 cc. Potència 90 CV / 4.500 rpm Combustible gasolina / gas natural Consum combinat 2,7 lts.Velocidad màxima 180 km / h. Acceleració 12,1 seg. Canvi manual 5 rel. Emissions CO2 88 gr / km. Longitud 4.059 mm. Amplada 1.780 mm. Alçada 1.444 mm. Batalla 2.564 mm. Pneumàtics 185 / 65R15