SEAT: La realitat virtual redueix un 30% el temps de producció dels prototips
Veiem a dos tècnics amb ulleres Oculus, que ofereixen tecnologia de realitat virtual, en una gran sala buida. Un amb guants i l’altre amb uns comandamen.
Un fa un gest de tocar, l’altre s’ajup i els dos van donant voltes. Nosaltres no ho podem veure, però estan analitzant el cotxe que es presentarà en el Saló de l’Automòbil de París, que se celebra a pocs dies. “Què et sembla el canvi de roda?”, “¿Bé, correcte?”, Comenten els dos.
Com en el sector de la medicina, la ciència o els videojocs, la realitat virtual també s’ha fet imprescindible en el sector de l’automoció; una tecnologia que SEAT ve utilitzant des de fa dues dècades: “Ens serveix per optimitzar els nostres processos de producció i visualitzar de manera molt real el producte que anem a fabricar”, comenta Javier Díaz, responsable del Centre de Prototips de SEAT. Concretament, gràcies a aquesta tecnologia s’ha reduït un 30% el temps de producció dels prototips, la fase prèvia al llançament d’un cotxe.
El canvi ha estat substancial. S’utilitzaven taules de més de 10 metres per desplegar els plans, llistes infinites de les peces que componien el cotxe i mesos de treball. Ara, gràcies a la realitat virtual, amb un sol ordinador es pot visualitzar el cotxe i fer millores amb molta més rapidesa.
Aquesta tecnologia ha permès reduir a la meitat el nombre de prototips que s’han de fabricar abans de llançar un model. Aquesta optimització de temps i recursos repercuteix en el client de manera positiva: no només en la precisió i qualitat del producte, sinó en la reducció del preu final.
Un bon exemple és el nou SEAT Ateca on s’ha seguit tot el procés amb realitat virtual: “Des que vam veure les primeres imatges fins que el cotxe va sortir a la venda van passar més de tres anys. En aquest temps analitzem cada centímetre del cotxe i vam prendre moltes decisions per millorar-lo. En concret, vam aconseguir més de 800 punts de millora ja en la fase virtual “, afegeix Javier.
Els dos tècnics de SEAT es treuen les ulleres. De moment es tracta d’un model confidencial. Haurem d’esperar per veure el cotxe real a la propera edició del Saló de l’Automòbil de París.