S’INAUGURA L’E-BUILDING DE FERRARI
L’e-building, la fàbrica que produirà cotxes amb motor de combustió interna, híbrids i el primer model elèctric de Ferrari, es va inaugurar davant del president italià Sergio Mattarella i representants de la plantilla de Ferrari.
“Ens sentim honrats de comptar amb la presència del president Mattarella en aquest acte de
inauguració de l’e-building, un edifici que equilibra la visió de la persona com a centre de l’entorn
de treball, amb el respecte pel medi ambient”, va comentar John Elkann, president de Ferrari,
“Invertir al nostre territori és essencial per preparar amb confiança el futur de Ferrari, i confirma
el nostre compromís amb l’excel·lència italiana i amb el nostre país.”
Flexibilitat en la producció
Amb l’e-building, Ferrari incrementa la seva flexibilitat en la producció en línia amb la seva estratègia de
prioritzar sempre la qualitat abans que el volum. La planta també reflecteix el principi de neutralitat
tecnològica, en acollir la producció i el desenvolupament de motors de combustió interna, motors
híbrids i els nous motors elèctrics, cadascun capaços de transmetre l’emoció única que
se sent al volant d’un Ferrari.
En integrar la producció de tota la gamma en un únic edifici, Ferrari podrà reorganitzar i reassignar
de manera més eficient totes les activitats de producció entre les seves diferents instal·lacions a
Maranello, augmentant així la seva flexibilitat per adaptar-se ràpidament a les necessitats de
producció.
A l’e-building, que compta amb tecnologia 4.0 d’avantguarda, també es fabricaran components
elèctrics estratègics i de summa importància com a bateries d’alta tensió, eix i motor elèctric.
Aquests elements convertiran la tecnologia i les prestacions de Ferrari en una cosa diferencial.
Centrats al medi ambient
L’edifici, dissenyat per assolir els nivells més alts de rendiment energètic, s’alimenta, entre
altres recursos, de més de 3.000 panells solars amb una capacitat d’1,3 MW instal·lats al sostre
de ledifici. Amb el tancament de la planta de trigeneració, previst per a finals d’any, l’edifici
funcionarà íntegrament amb energia renovable, generada tant a partir de fonts internes com
externes, sempre amb garantia dorigen.
Al cicle de producció, Ferrari ha emprat diverses innovacions d’avantguarda per reutilitzar la
energia i laigua de pluja. Per exemple, més del 60% de l’energia utilitzada a les proves de bateries
i motors es recuperarà mitjançant acumuladors, i es redirigirà per alimentar nous processos.
La fàbrica ha estat construïda al nord del campus de Ferrari, que està en fase d’ampliació. La zona va ser
adquirida i reurbanitzada sense consum de sòl, reemplaçant estructures industrials obsoletes i
que tenien gran dispersió energètica.