SIS PAÏSOS DE LA UNIÓ EUROPEA NO TENEN EL MÍNIM DE PUNTS DE RECÀRREGA PER CADA 100 QUILÒMETRES
Espanya té 1,6 punts de recàrrega per cada 100 quilòmetres.
L’Associació Europea de Fabricants d’Automòbils (ACEA) ha informat que Lituània, Grècia, Xipre, Estònia, Polònia i Letònia, països de la Unió Europea, no tenen cap punt de recàrrega per cada cent quilòmetres de carretera.
De la mateixa manera, disset països de la UE tenen menys de cinc punts per cada cent quilòmetres. Només Països Baixos, Luxemburg, Alemanya, Portugal i Suècia tenen més de deu carregadors per cada cent quilòmetres. Espanya, en particular, té 1,6 punts de càrrega per cent quilòmetres.
Hi ha una gran diferència entre els països amb més carregadors i els que tenen molt pocs punts de càrrega. Als Països Baixos tenen un carregador per cada 1,5 quilòmetres de carretera; mentre que Polònia té un sol carregador per cada 150 quilòmetres, tot i tenir més població que els Països Baixos.
PROBLEMES PER A L’ADOPCIÓ DELS ELÈCTRICS AL MERCAT
Un altre factor important és la velocitat de càrrega. Els carregadors ràpids amb capacitat de més de 22 quilowatts representen una mínima part dels existents, ja que tan sols un de cada set punts de recàrrega de la UE és de càrrega ràpida.
Des d’ACEA informen que aquest tipus de problemes podria frenar la incorporació dels cotxes elèctrics al mercat. “Si volem convèncer els ciutadans de tot Europa que es passin a l’electromobilitat en la propera dècada, la recàrrega d’aquests cotxes hauria de ser tan fàcil com ho és avui el proveïment”, manifesta la directora general d’ACEA, Sigrid de Vries.
Per això, l’associació demana que els eurodiputats votin la setmana que ve al Parlament Europeu sobre el Reglament d’Infraestructures per a Combustibles Alternatius (AFIR), a favor d’accions per a la infraestructura de recàrrega