ŠKODA AUTO POSA EN MARXA EL NOU TALLER DE PINTURA A LA PLANTA DE Mlada Boleslav

,

La capacitat del taller de pintura augmenta en 168.000 carrosseries fins a arribar als 812.000 vehicles per any. ŠKODA AUTO ha invertit 214,5 milions d’euros i ha creat més de 650 nous llocs de treball. El nou taller de pintura és un dels més moderns i ecològics d’Europa.

ŠKODA AUTO ha obert un nou taller de pintura a la seva planta de Mlada Boleslav. Es preveu que es pintaran 168.000 carrosseries addicionals cada any, el que elevarà la capacitat anual total de la planta fins 812.000 vehicles. ŠKODA AUTO ha invertit 214,5 milions d’euros en el nou edifici, creant més de 650 nous llocs de treball. La instal·lació és una de les més modernes i ecològiques de la seva categoria a Europa. Els robots realitzen gran part dels passos de la producció. Les innovadores tecnologies permeten que les estacions de treball dels empleats de ŠKODA comptin un disseny ergonòmic.
Bernhard Maier, Conseller Delegat de ŠKODA AUTO, ha dit: “Amb l’obertura del nou taller de pintura estem enfortint, a llarg termini, la nostra planta principal a Mladá Boleslav. Això suposa una peça clau en la nostra trajectòria de creixement, la qual seguim de forma rigorosa com a part de la nostra Estratègia 2025. El nou taller ens permet augmentar la nostra capacitat i, per tant, satisfer l’alta demanda del client de forma molt més efectiva. Al mateix temps, hem creat més de 650 nous llocs de treball a la seu de ŠKODA fent una important contribució a l’enfortiment de la República Txeca com a nucli automobilístic “.

El Responsable de Producció i Logística del Comitè Executiu de ŠKODA, Michael Oeljeklaus, va afegir: “Amb l’obertura del nou taller de pintura, està començant a funcionar una de les instal·lacions d’aquest tipus més avançades que existeixen a Europa. Això ens permet augmentar de forma considerable la capacitat de producció de la nostra planta principal a Mladá Boleslav. Cada any, es pintaran fins 168.000 carrosseries més, el que elevarà la capacitat de pintura anual fins als 812.000 vehicles. Moltes de les diferents fases de producció seran realitzades o assistides per un total de 66 robots. L’ús d’innovadores tecnologies permet que les estacions de treball dels empleats de ŠKODA siguin particularment ergonòmiques “.

Les tecnologies de pintura d’última generació inclouen un sistema totalment autònom per a transportar les carrosseries individuals durant el pretractament i l’aplicació de la imprimació. Aquest sistema de transport permet que els paràmetres de procés de cada vehicle es puguin seleccionar individualment. En les línies de pintura tradicionals, aquesta personalització no és possible perquè les carrosseries es transporten mitjançant transportadors en cadena “.

Totes les dades del procés de producció es coordinen electrònicament amb la identificació de cada automòbil i es transmeten per ràdio a l’estació de treball, el que permet utilitzar els materials apropiats.

Pel que fa a l’elecció de l’equipament tècnic, ŠKODA AUTO li ha donat una especial importància a aconseguir un baix consum d’energia. Un exemple d’això és la tecnologia d’assecat única del nou taller de pintura: per compensar les diferències de temperatura entre els components sòlids d’alta resistència de la carrosseria i les làmines de metall lleugers durant el procés d’assecat de les diferents capes de pintura, els recuperadors centrals bufen aire calent en certes àrees. D’aquesta manera, ŠKODA redueix la quantitat d’energia utilitzada per assecar les capes de pinturahasta en un 20%.

Un innovador sistema de raspall humit per netejar les carrosseries de l’automòbil permet que el segellat i la imprimació s’efectuïn al mateix temps, el que implica que la instal·lació pugui eliminar el pas dessecat complet, i, per tant, no cal escalfar i refredar la carrosseria. Els robots de pintura compten amb un innovador setè eix de rotació en el seu braç mòbil, el que permet que el robot pugui pintar carrosseries d’automòbils amb una superfície total fins a 108 m². Per posar aquesta dada en perspectiva: fins al moment, la superfície mitjana era de 88 m².

El nou taller de pintura marca la referència en sostenibilitat ambiental

De la mateixa manera que la resta dels tallers de pintura ŠKODA ACTE, les noves instal·lacions només utilitzen recobriments a base d’aigua, a excepció de la capa transparent final. No obstant això, en el nou taller de pintura, el 55% d’aquesta capa superior està feta de matèria sòlida. Gràcies a aquesta composició cada automòbil requereix aproximadament 210 g menys de dissolvent i la quantitat de capa transparent requerida es redueix en un 17%, fins a 2 kg per vehicle.

En total, les cinc capes de pintura aplicades a un ŠKODA donen com a resultat un recobriment d’al voltant de 0,1 mm de gruix. El taller de pintura pot produir un total de 17 tons diferents, molts dels quals tenen un acabat metàl·lic o perlat.